wi
door wilcob Oct 8, 2004 om 10:36
Computers & telefonie

Kan hi.nl dit maken?

Ik heb ongeveer een maand geleden een mobiele telefoon besteld via hi.nl.

Op de website staat vermeld dat hi ernaar streeft om binnen drie dagen te bezorgen.

Na een week heb ik gebeld hoe het met mijn bestelling stond. Ik kreeg
te horen van iemand van de klantenservice dat de telefoon niet op
voorraad was. Nogal vreemd aangezien op site staat vermeld dat je
hiervan op de hoogte wordt gesteld. De medewerker van de klantenservice
wist wel te vertellen dat de telefoon ook al weer binnen was en dat ik
het binnen een week zou krijgen.

De tweede week weer gebeld. Hoe het stond met mijn bestelling wist de
klantenservice niet. Toen heb ik gezegd dat ik mijn bestelling wilde
annuleren. Op de site van hi staat het volgende:

"Je kunt je bestelling kosteloos annuleren, tot het moment dat geleverd is. Daarna geldt de zichttermijn."

Lijkt me duidelijk. De order kon echter niet geannuleerd worden omdat
deze al naar het magazijn zou zijn gegaan. Ik besloot nog een week te
wachten.

Enkele dagen later werd mijn order geannuleerd en werd meteen een
nieuwe order aangemaakt. Ik heb toen weer gebeld en weer geprobeerd
mijn nieuwe order te annuleren. Dat kon nog steeds niet omdat de order
al in bestelling stond.

Ondertussen ben ik het helemaal zat met hi.

Elke keer krijg ik te horen dat mijn telefoon geleverd zal worden. Ook
is mij afgelopen maandag een concrete datum genoemd, nl. 7 oktober.
Mijn order kan niet geannuleerd worden omdat deze zogenaamd al drie
weken "verstuurd" wordt, terwijl intern bij hi de order zonder
problemen geannuleerd kan worden. Hi houdt zich niet aan de afspraken
omdat je een order schijnbaar niet kan annuleren wat wel op de website
staat. Ook de leveringstijd is vele malen langer dan vermeld (ik wacht
ondertussen al een maand). Het niet op voorraad zijn van de telefoon is
mij niet vermeld en via de klantenservice krijg ik elke keer te horen
dat de telefoon morgen of overmorgen geleverd wordt.

Nu wordt mij geadviseerd de telefoon te accepteren als deze wordt
gebracht, vervolgens weer contact op te nemen met de klantenservice
(die trouwens altijd onderbezet raakt) en bij hun een retournummer aan
te vragen zodat ik het pakket terug kan sturen. Nu heb ik daar weinig
zin in en ik vraag me af of dat wel goed zal gaan.

Is het verstandig om het pakket aan de deur te weigeren of wat zou ik
kunnen doen aangezien ik ondertussen al een nieuw mobiel nummer heb.

557 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ir
door irene157 - Oct 15, 2004 om 01:34
24 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit kunnen ze inderdaad niet maken, nee. Je kunt ze nog een keer opbellen en ze vertellen dat je niet met de gang van zaken accoord gaat, mar ik weet niet of dit zin heeft? Je kunt het natuurlijk proberen. Je kunt het pakket ten aller tijde natuurlijk weigeren aan de deur, er staat namelijk nergens vermeld dat dat niet mag. Als je de telefoon accepteert aan de deur kunnen ze je namelijk houden aan de regels van het zichttermijn. Als ik jou was zou ik de telefoon weigeren, maar als je niet voor het pakketje hoeft te tekenen zou ik wel aan de bezorger een bewijsje vragen dat je hem niet aangenomen hebt.

wh
door whherbergs - Oct 22, 2004 om 21:17
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je zegt dat na het leveran de zichttermijn ingaat. Dat betekent dat je een periode bedenktijd hebt (volgens mij 7 dagen) of je de zending wilt houden of retourneren. Gezien jouw ervaringen met HI zou ik je toch adviseren de bestelling te weigeren wanneer deze bezorgd wordt. En (waarschijnlijk overbodig te melden) natuurlijk nergens voor tekenen.


succes ermee.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer