St
door SteenPapierSchaar Jan 4, 2020 om 13:39
Computers & telefonie

Kan ik inmiddels mijn contract laten ontbinden?

Beste lezers,

Ik heb in September 2019 een nieuw toestel aangeschaft bij mijn abonnement (verlenging).
Deze telefoon is defect gegaan op 8-10-2019, direct aangemeld voor reparatie en toen begon de ellende.

Allereerst moet er uiteraard BETAALD worden om de telefoon op te laten halen.

De 10de is de telefoon bij mij opgehaald. Het duurde alleen al 4 dagen voor mijn telefoon op de reparatie locatie is, wat ik al zeer vreemd vind als mijn telefoon in opdracht wordt opgehaald....

vervolgens heeft de telefoon daar nog 4 dagen gelegen en  de 18de is er "naar gekeken" letterlijk, er is niets anders dan een "software update" uitgevoerd, wat tevens niet eens gelinkt is aan het probleem waarvoor mijn telefoon is opgestuurd.

affijn, de 24ste van oktober mijn telefoon terug en keek al vreemd op van de notitie dat de telefoon prima is en dat er alleen een software update is uitgevoerd. Binnen 6 uur vertoonde de telefoon weer dezelfde kwalen ("gedeeld" scherm, flikkeren en onbestuurbaar"). ik eindelijk wat research gedaan naar dynafix aka dr mobile en zie de verschrikkelijk ellende die ze aanrichten bij "reparaties" na dit gelezen te hebben en gecombineerd te hebben met mijn eigen ervaring contact op genomen met Tele 2 met de vraag: Kan het toestel vervangen worden?(want hij is 2 maanden oud) of bij een andere firma ter reparatie worden aangeboden.

Na letterlijk MAANDEN van valse beloftes, uren in de wacht staan, liegen en de hoorn er op gooien als ik vraag of er nog een keer een oplossing wordt voorgesteld krijg ik als laatste mogelijkheid(NA ER ZELF WEER ACHTERAAN TE MOETEN GAAN!) op 2 januari 2020 het volgende bericht, nogmaals dit speelt inmiddels maanden:

ze kunnen mij niets anders bieden dan 2 maanden abonemmentsgeld restitutie en ik moet de telefoon nogmaals opsturen(EN VOOR DE KOSTEN OPDRAAIEN!), naar dezelfde prutsers. pas als hij weer kapot gaat, gaan ze denken aan het omruilen van het toestel of elders repareren.

Hier wens ik niet mee akkoord te gaan en wil mijn contract laten ontbinden, ze forceren met in principe een "take it or leave it" terwijl ik in mijn optiek lang genoeg heb gewacht en genoeg troep en leugens heb geslikt. en met die 2 maanden "vergoeding" heb ik nog steeds geen gerepareerde telefoon terug, en dit wordt weer minimaal 2 weken wachten indien ik er  mee akkoord ga en heel eerlijk ik heb er geen vertrouwen in dat Dr. Mobile in staat is de 2de keer mijn telefoon wel correct te reparen aangezien mijn opmschrijving PRECIES vertelde wat er mis mee was en welke stappen ik zelf al heb ondernomen.

is het mogelijk om op grond van al dit geouwehoer mijn contract te laten ontbinden? en zo ja, hoe pak ik dit aan. ik ben er doodmoe van.

Gr.

Jimmy

1638 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2020 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, op grond daarvan kunt u uw contract niet ontbinden. Houd ook op met belken en doe dingen schriftelijk of per mail.

St
door SteenPapierSchaar Jan 4, 2020 om 13:52
Antwoorden / 1 Vragen

Meer uitleg aub.
Ik betaal voor een dienst. de dienst wordt niet geleverd / is defect en ik wordt maanden aan het lijntje gehouden.

waarom is dit niet voldoende voor het ontbinden? en voor de goede orde, meer dan de helft van de communicatie is over twitter gegaan en dus schriftelijk.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult ze echt nog de gelegenheid moeten geven om te repareren.

Na letterlijk MAANDEN van valse beloftes, uren in de wacht staan, liegen en de hoorn er op gooien als ik vraag of er nog een keer een oplossing wordt voorgesteld krijg ik als laatste mogelijkheid(NA ER ZELF WEER ACHTERAAN TE MOETEN GAAN!) op 2 januari 2020 het volgende bericht, nogmaals dit speelt inmiddels maanden

Je hangt bij twitter toch geen uren in de wacht?

St
door SteenPapierSchaar Jan 4, 2020 om 14:57
Antwoorden / 1 Vragen

Doe je dit nu bewust om bijdehand te zijn? in dat geval mag je ook gewoon stoppen met reageren. Ik heb meerdere malen telefonisch uren in de wacht gestaan. heb tegelijkertijd op meerdere fronten contact gehad, zowel telefonisch als schriftelijk. doe je gewoon alsof je het niet wilt begrijpen? WAAROM moet ik ze de gelegenheid geven?
geef daar uitleg over ipv de bijdehand uit te hangen.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk even bij Consuwijzer wat uw rechten zijn, ipv hier hoog van de toren te blazen. Hier wordt geen gevolg gegeven aan commando's.

ma
door malty - Jan 4, 2020 om 15:05
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het kunnen dat het toestel bij de reparateur goed werkte, kennelijk was dat bij u ook zo want u schrijft dat binnen 6 uur dezelfde kwalen optraden.
Kan het met warmte te maken hebben, gaat het al mis bij inschakelen van de telefoon of duurt het even voordat het mis gaat?

tdmduc
door tdmduc - Jan 4, 2020 om 15:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

Dynafix.....Ok, ik weet genoeg bij het lezen van uw verhaal.

Kansloos.

Ooit een splinternieuwe Sony tablet laten "repareren" door deze club. Uiteindelijk maar een iPad gekocht en na 6 maanden heen en weer mailen met Sony&Phonehouse de Sony Xperia tablet aan iemand anders gegeven.

Alle telefoonboeren zijn behoorlijk klaar met deze reparatieclub.

"Allereerst moet er uiteraard BETAALD worden om de telefoon op te laten halen."
Overigens snap ik niet helemaal dat je moet betalen voor reparatie/ophalen als de smartphone nog nieuw is?

marita5
door marita5 - Jan 4, 2020 om 16:22
11545 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2020 om 17:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

+10

marita5
door marita5 Jan 4, 2020 om 17:45
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Thanks .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2020 om 17:55
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u nog een verwijzing als degene waar u over klaagt een telecom bedrijf is (en u mogelijk T-Mobile bedoelt. Dr.Mobile is een reparateur. Ik begrijp uit uw verhaal dat u bij een telecomaanbieder de telefoon heeft aangschaft bij verlenging van een abonnement bij die aanbieder. U heeft dan in feite niets met de reparateur te maken maar met de verkoper = uw telecom aanbieder.
U had zich dan ook tot die aanbieder dienen te richten en niet op welke wijze dan ook tot Dr. Mobile https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

Afgezien van de al gegeven reacties adviseer ik u om ook te letten op uw taalgebruik als u klachten heeft en ook elders gaat indienen. Ook hier geldt: Het is de toon die de muziek maakt.

Ik doe nadrukkelijk geen uitspraak of u op basis van 'dit geouwehoer' uw contract kunt laten ontbinden. Daar is bijv. de geschillencommissie voor. Mijn mening is wel dat u weinig kans maakt op succes.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat toestel is juist naar die reparateur gestuurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2020 om 18:42
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1, met enige aarzeling. M.i dient Ts zich te beklagen bij de verkoper en niet bij de door de verkoper en niet bij de reparateur. Het verhaal van Ts. is erg onduidelijk en het kan dus best zo zijn dat Ts de telefoon zelf voor reparatie niet bij de verkoper heeft aangemeld. Ik had de aanmelding bij de verkoper afgeleid uit de opmerking: aanbod twee maanden vergoeding abonnementskosten. Het is dus een kwestie van hoe een dergelijk verhaal (zonder dan de door Ts gebruikte term te noemen) wordt gelezen. Als Ts zelf de telefoon naar de reparatuer heeft gezonden is de verwijzing naar de geschillencommissie minder relevant want dat is dan de verkeerde route geweest.
Ik kan uw mening 'Nee, op grond daarvan kunt u uw contract niet ontbinden' wel volgen maar dan zeer nadrukkelijk in de context dat het uw mening is en blijft en uiteindelijk de uitspraak van een rechter bepalend is. Ik gaf ook aan dat er naar mijn mening weinig kans is op succes!

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U snapt blijkbaar niet dat Tele 2 niet zelf de mobieltjes repareert, maar een klant verwijst naar hun reparateur, oftewel Dr. Mobile?

En nee, dat ding is één keer gerepareerd, en is nog niet in orde, maar dan moet de Ts dat ding echt nog een keer ter reparatie aanbieden.

Dus dat gedoe is zeker geen grond voor ontbinding.

Waar slaat het volgende op?

  Ps. Kan ik er vanuitgaan dat u ook in 2020 bij mij nooit een + geeft zoals eerder is opgevallen?

(En er geen spijkers op laag water zijn te vinden?)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2020 om 19:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad een goed begin voor 2020! Waar leest u dat Tele2 de verkoper is? U begrijpt kennelijk niet dat de verkoper verantwoordelijk is en blijft voor deugdelijke reparatie en niet afdoende repareren dan een kwestie is tussen verkoper en reparateur. BW art 7:17 jo 25!!!

Donuts
door Donuts Jan 4, 2020 om 19:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tele2 is de verkoper en daar heeft TS zich ook beklaagd. Staat allemaal in de OP!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2020 om 19:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@GRASPOLLEN, Ik heb uit de vraag en ook de reacties afgeleid dat Ts de telefooon zelf naar de reparateur heeft gezonden en niet na ondeugdelijk reparatie bij de verkoper heeft 'aangeklopt'. Ik heb over het hoofd gezien dat inderdaad ergens Tele2 is genoemd. Ik had DrMobile in het gehele verhaal gelinkt aan T-Mobile maar ik heb evenwel verder steeds verwezen naar de provider en daar geen naam genoemd. Hoe dan ook is als de verkoper 'in het plaatje is' of wel Tele2 mijn verwijzing naar de geschillencommissie wel degelijk correct is naast de al gegeven verwijzingen naar ACM Consuwijzer. (En ik 'als gezegd, ik aarzelde al om op het antwoord van @TIJGER1 te reageren).  (Kleine aanpassing)

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan uw bril oppoetsen en de OP lezen? Dan weet u beter. Quote:Uit de OP "reparaties" na dit gelezen te hebben en gecombineerd te hebben met mijn eigen ervaring contact op genomen met Tele 2 met de vraag: Kan het toestel vervangen worden?(want hij is 2 maanden oud) of bij een andere firma ter reparatie worden aangeboden.”

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 4, 2020 om 20:35
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb kennelijk na het niet letter voor letter lezen van het gehele verhaal één keer Dr mobile gelinkt aan T-Mobile maar het is u kennelijk niet opgevallen dat ik verder steeds uitsluitend naar 'de provider resp. verkoper heb verwezen' en daar verder inhoudelijk dan ook niets mis mee is.
Als u over dat kleine foutje / mijn kleine onoplettendheid bent gestruikeld hoop ik niet dat u zich heeft bezeerd.
En nu basta met dit gedoe waar Ts niets aan heeft.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees nou eerst een topic voordat u een reactie  plaatst.

panter22
door panter22 - Jan 4, 2020 om 18:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt 1 keer de telefoon opgestuurd. Toen bleek dat het probleem nog niet opgelost was, waarom niet direct opnieuw opgestuurd?
Nu ben je 2,5 maand aan het discussieren met Tele2 en het heeft je niets opgeleverd. De telefoon is nog even stuk als voorheen.
Hoe vervelend het ook is, eerst moet je Tele2 de gelegenheid geven om het probleem op te lossen.
Dat je je abonnementsgeld van de afgelopen 2 maanden niet hoeft te betalen, is netjes van Tele2.
Maar de telefoon is van jou, jij betaalt hem elke maand af. Dus jij moet er voor zorgen dat de telefoon weer goed gaat werken.
Je spreekt de verkoper, Tele2, aan. maar mogelijk kun je eens contact opnemen met de fabrikant, Je hebt toch ook fabrieksgarantie.

Th
door Thijs124 - Jan 4, 2020 om 18:31
289 Antwoorden / Vragen

Je hebt twee dingen van tele2, een contract over je mobiel abonnement en de koop van een handy, eventueel gekocht met een lening bij tele2. Deze zaken moet je gescheiden houden. Als je een contract wil ontbinden, welk contract? Je hebt recht op garantie, niet op ontbinden van beide contracten. Dus zet er druk achter dat het gerepareerd wordt. De reparatiebedrijven waar tele2 gebruik van  maakt zijn inderdaad berucht. Daarom voor mij geen telefoon meer van tele2 maar van mobiel.nl. Als je tegen tele2 dezelfde woorden gebruikt als hier dan is het geen wonder dat ze niets meer voor je willen doen. Je kunt altijd nog naar de geschillencommissie, dat kost wel geld maar dat krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. Maar met alles willen ontbinden kom je daar ook niet verder.

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2020 om 22:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u zich er wel van bewust dat het eigenlijk om 2 zaken draait? Een telefoon op afbetaling en een abonnement?
Als u dezelfde respectloze toon en woordkeuzes gebruikt als hier, is de kans groot dat u nergens komt.