duif2
door duif2 Oct 12, 2011 om 18:06
Computers & telefonie

Kan webmail niet ophalen in buitenlnad

Zit nu in een ver warm buitenland, lekker, kan mijn webmail (zonnet)via mijn netbook niet ophalen, minder lekker.
Waar kan dit aan liggen?
Enkele maanden terug zat ik in een ander warm buitenland en toen lukte het wel, zelfde provider, zelfde notebook.
Verder lukt internetten uitstekend, krijg verbinding met alles wat ik wil.
Wie heeft de oplossing?

2171 22 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Oct 12, 2011 om 19:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Verwarring. Webmail ophalen? Volgens mij is het of webmail of ophalen (pop3/Outlook)
Bedoel je dat je via de browser geen toegang krijgt tot de webmail-pagina's?
A. Misschien zijn ze uit de lucht.
B. De provider ter plekke heeft een filter die om de een of andere reden geen mail toestaat om te voorkomen dat mensen spammen....

freya
door freya - Oct 12, 2011 om 19:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo duif2,

Webmail haal je inderdaad niet op, maar bekijk je online en webmail bekijken is dus feitelijk niets anders dan een website bezoeken, met als enige bijzonderheid dat je moet inloggen bij je provider om bij de mail te kunnen komen. Krijg je een foutmelding als je probeert in te loggen?

m.vr.gr. Freya

duif2
door duif2 - Oct 12, 2011 om 19:51
371 Antwoorden / 116 Vragen

Sorrrrrrry, ik wil mijn mail lezen, heet het dus niet ophalen.
Het werkt in ieder geval niet.
Ik krijg de melding dat Google Chrome geen verbinding kan maken met webmail.versatel.nl
Ook met IE geprobeerd, lukt ook niet.
Met mijn telefoon lukt het wel, maar dat zijn zulke kleine lettertjes, dat kan ik niet goed lezen ;))

freya
door freya - Oct 12, 2011 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@duif2:

Je zet er niet per ongeluk 'www' voor? Of wordt dat soms automatisch ingevoegd?
Het exacte adres is dus: http://webmail.versatel.nl *[u]klik[/u]*.

Freya

duif2
door duif2 - Oct 12, 2011 om 20:34
371 Antwoorden / 116 Vragen

het adres is goed, langs verschillende wegen al geprobeerd
krijg elke keer de melding dat de verbinding niet gemaakt kan worden, ook de aanvullende suggesties met omleidingen werken niet

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2011 om 20:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe je dat via een beveiligde sessie? Dus ? Zo nee, probeer dat eens. Je kan ook nog deze proberen, misschien werkt die wel?

freya
door freya - Oct 12, 2011 om 21:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge:

Die webmailpagina is een gewone 'http' pagina en geen beveiligde 'https' pagina, dus het zou gewoon moeten werken. Na inloggen wordt het wellicht een beveiligde verbinding, maar voor zover ik heb begrepen komt duif2 niet eens op de inlogpagina.

Freya

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2011 om 21:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vandaar dat ik hem alternatieve adressen geef, wellicht werken die wel. Want de 'https' pagina is een andere dan de 'http' pagina. We zullen het alleen weten als hij probeert.

freya
door freya - Oct 12, 2011 om 21:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 12 okt 2011, 21:22]Vandaar dat ik hem alternatieve adressen geef, wellicht werken die wel. Want de 'https' pagina is een andere dan de 'http' pagina. We zullen het alleen weten als hij probeert.
Ah, op die fiets.....

En wat misschien ook nog van belang is, op welke manier wordt er verbinding gemaakt met het internet? Is dat via een wifi-verbinding of via het GSM/3G netwerk?

Freya

zw
door zwaardvis - Oct 12, 2011 om 22:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens verbinding te leggen via een proxy server.
Bijvoorbeeld proxy
In het midden van het scherm kun je de gewenste URL intypen.

Maar er zijn meer en waarschijnlijk betere proxys.

duif2
door duif2 - Oct 12, 2011 om 22:29
371 Antwoorden / 116 Vragen

Het gaat via de site van tele2, daar kan je webmail aanklikken.
Er staat alleen www, maar ik kan er http of https voor typen, ik blijf op dezelfde pagina uitkomen.
Ik kan mijn inloggegevens wel invoeren, maar er gebeurt niets.
In Nederland werkt dit prima, in andere landen ook.
Het gaat via een Wifi verbinding.

Enne, ik ben geen hij ;))) , dus zij gaat jullie tips uitproberen!!

freya
door freya - Oct 12, 2011 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@duif2:

En bij het inloggen wijzig je ook het veld (pulldown menu) dat achter je gebruikersnaam staat in: '@zonnet.nl'?

Freya

duif2
door duif2 - Oct 12, 2011 om 23:26
371 Antwoorden / 116 Vragen

@freya,

jazeker, ik log op exact dezelfde manier in als wanneer ik thuis in G3dorp op de bank zit ;))

freya
door freya - Oct 13, 2011 om 09:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, dan krijg ik toch het idee dat het aan dat betreffende wifi-toegangspunt ligt. Wellicht zijn daar 'beperkingen' ingesteld. Misschien ook eens testen via een ander wifi-punt (indien mogelijk)?

Freya

pino123
door pino123 - Oct 13, 2011 om 10:11
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Draai je misschien windows 7, volgens mij vraagt deze bij nieuwe netwerken wat voor type netwerk dit is; thuis, werk, accespoint o.i.d. Als je dan de verkeerde aanklikt opent hij verscheidene dingen niet.

duif2
door duif2 - Oct 13, 2011 om 13:04
371 Antwoorden / 116 Vragen

@pino,
helaas dat is het ook niet, heb ik net geprobeerd.

iedereen bedankt voor het meedenken, ik leg me er bij neer.
heb tenslotte vakantie en kan niet al mijn tijd aan dit probleem spenderen.
wanneer ik weer thuis ben ga ik op mijn gemak uitzoeken wat het probleem is.

pino123
door pino123 - Oct 13, 2011 om 13:30
2778 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=duif2 schreef op donderdag 13 okt 2011, 13:04]@pino,
helaas dat is het ook niet, heb ik net geprobeerd.

iedereen bedankt voor het meedenken, ik leg me er bij neer.
heb tenslotte vakantie en kan niet al mijn tijd aan dit probleem spenderen.
wanneer ik weer thuis ben ga ik op mijn gemak uitzoeken wat het probleem is.

Geniet ervan!

tr
door trappist - Oct 13, 2011 om 13:38
240 Antwoorden / 0 Vragen

nu maar hopen dat niet iemand een stel pps of andere grote mails gaat suren anders zit uw box zo vol...
misschien komt u nog langs zo'n internet-toko, waar het wel werkt...

alarm1233
door alarm1233 - Oct 14, 2011 om 13:09
74 Antwoorden / 4 Vragen

hee pino in welk ver warm land zit je??
kan zijn dat je provider daar geen buitenlandse verichtingen toelaat(webmail en banking en dergelijke omdat men ze daar niet erkent) daar ver tussen verschillende landen een overeenkomst is moeten ze je gewoon kunnen verbinden maar ben je in geen shengen land dan kan het wel is voor problemen zorgen vermits die provider van het betreffende land die uitgaande en inkomende verbindingen eerst screent en blokt. ik was een paar maanden in roemenie en ik kon ook geen verbinding maken, kon wel gewoon op hotmail maar bij het lezen van mn mail werd m geblokt door de server daar, kun je zelf niks mee.. gewoon onieuw proberen .. ligt aan het land w\aar je bent en aan die hun toleranties betreffende internet toegang
veel s6

li
door lisette12 - Oct 14, 2011 om 13:31
9 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet je Geschiedenis, Cache, e.d. leegmaken. Ook kun je kijken naar opgeslaagen wachtwoorden.

c.
door c.bonte - Oct 14, 2011 om 23:58
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was in Spanje en wilde ook mijn email bekijken. Het leek allemaal goed te gaan .
Zag een rondje draaien met procenten. Bij 63% stopte alles en gebeurde er niets meer. Vele malen geprobeerd en het lukte nooit. Bij thuiskomst Ziggo gebeld en men zei dat het kon. Ik moest het volgende doen.
Internet openen, klik op Extra, dan Internetopties, dan Geavanceerd, Fout opsporing in script uitschakelen (vinkje weg) dan Toepassen en dan Oké.
Dan zou hij het moeten doen zei Ziggo. Ik ben niet meer in het buitenland geweest dus weet niet of het gaat lukken, maar misschien heeft iemand hier iets aan.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 18, 2011 om 15:37
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=alarm1233 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 13:09]hee pino in welk ver warm land zit je??kan zijn dat je provider daar geen buitenlandse verichtingen toelaat(webmail en banking en dergelijke omdat men ze daar niet erkent) daar ver tussen verschillende landen een overeenkomst is moeten ze je gewoon kunnen verbinden maar ben je in geen shengen land dan kan het wel is voor problemen zorgen vermits die provider van het betreffende land die uitgaande en inkomende verbindingen eerst screent en blokt. ik was een paar maanden in roemenie en ik kon ook geen verbinding maken, kon wel gewoon op hotmail maar bij het lezen van mn mail werd m geblokt door de server daar, kun je zelf niks mee.. gewoon onieuw proberen .. ligt aan het land waar je bent en aan die hun toleranties betreffende internet toegang
veel s6

Ahum...........niet om het een of ander hoor alarm1233, maar voor zover ik weet zit Pino niet in het buitenland maar zit duif2 daar. ;-)