jo
door joost2610 Jun 28, 2016 om 17:11
Computers & telefonie

Kapot sd kaart

help mijn sd kaartje van de camera geeft aan dat hij beschadigt is en de computer pakt hem niet meer terwijl er erg belanderijke foto's op staan waar kan ik hem laten repareren of inlezen ?

5428 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2016 om 17:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien heb je hier (klik) wat aan?

ph
door philip36 - Jun 28, 2016 om 19:31
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om te proberen.
Ga in windows naar schijfbeheer.
Ziet u de sd kaart in schijfbeheer?
Zoja, geef de sd kaart eens een nieuwe stationletter.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 29, 2016 om 00:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Repareren zal niet gaan, recoveren wel maar dan kunt u afhankelijk van de hoeveelheid foto's zomaar 1500 euro kwijt zijn.
Nu heeft u niets meer aan mijn advies maar mij is geleerd 1 back-up is geen back-up. Zet uw bestanden altijd op een Hdd, USB stick of in the cloud.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Jun 30, 2016 om 02:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Niet overdrijven. Ook voor harddisks bestaan recoveryprogramma's o.m. van Seagate.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 30, 2016 om 08:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Bel maar eens met een datatevovery bedrijf. U zult stijl achterover staan  van A wat ze rekenen en B wat ze terug kunnen halen.
Veel meer dan  een standaard Hdd recovery programma van WD, Samsung Seagate of bijvoorbeeld Recuva, Zelfs een schijf die in een brandende woning heeft gelegen kunnen ze nog (grotendeels) redden .
Diewilik

ni
door niceprice - Jun 29, 2016 om 11:33
14 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn veel voordelige oplossingen om dit probleem te tackelen omdat het dagelijks mensen overkomt. Gratis software (wel even goed uitkijken) of bijvoorbeeld de betaalde SanDisk RescuePRO van gerenommeerd geheugenmaker Sandisk is een goede oplossing. Heb onlangs een zelfde probleem gehad en vrijwel alle foto's zijn teruggevonden. Hou er rekening mee dat afhankelijk van de grootte van de SD kaart dit enkele uren kan duren.

er
door erik-vara - Jun 29, 2016 om 11:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb het probleem gehad met belangrijke foto's. Met RescueDisk nagenoeg alles terug kunnen halen! Het programma loopt wel erg lang... maar alles beter dan foto's kwijt.

ur
door urwistein - Jun 29, 2016 om 12:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is mij gebeurt met de eerste foto's van mijn kleinzoon.
De "fotodokter.nl" heeft mij goed geholpen voor 60 euro.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 29, 2016 om 12:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wie gaf/geeft aan dat hij beschadigd is?

pi
door pietgroenia - Jun 29, 2016 om 14:28
1 Antwoorden / Vragen

ik heb hetzelfde gehad..... advies gekregen de kaart maar te formateren, was niets meer aan te doen. gelukkig kwam ik op internet   www.digirec.nl tegen. zij hebben al mijn foto's terug weten te halen en zelfs foto's die ik een jaar geleden al geformateerd had. Kost geld, maar was mij het dik waard. no cure no pay.

newmikey
door newmikey - Jun 29, 2016 om 16:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

Recovery software op proberen. Schrijf niets meer naar de kaart en stop hem ook niet meer in de camera. Probeer ook eens photorec (gratis en open source). Zorg voor voldoende ruimte op uw harde schijf om de gerecoverde bestanden op te slaan.

Als de kaart fysiek beschadigd is, zal recovery software ook niets meer uithalen helaas maar als het alleen om bestanden of de kaartindeling gaat is alles nog te redden.

st
door stronkieboy - Jun 29, 2016 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ga met de kaart naar een fotozaak,daar heeft men vaak softwareprogramma's en profesionele cardreaders om beschadigde kaarten te lezen.
Laat foto's op dvd zetten of op usb stick of disk en koop gewoon een nieuwe goede kwaliteit kaart.
Een goede fotozaak kan je daarbij helpen.

audb
door audb - Jun 29, 2016 om 22:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet de kaartlezer die beschadig is of een van de contacten die gewoon vuil is?

Anders deze proberen http://www.piriform.com/recuva/download/standard werkt goed en is nog gratis ook.

Als het gelukt is dan naar https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/ en daarmee de sd kaart formateren wel even naar options en format type op full (overwrite) en format size adjustment op on.

Dit laaste programma zorgt er voor dat de sd kaart weer op de officiele manier wordt geformateerd en mogelijk weer voor 100% bruikbaar wordt.

Ma
door Mat Matheij - Jun 30, 2016 om 02:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe groot kan uw SD kaart eigenlijk zijn. Max.64GB. Ligt het wel aan de SD of mogelijk de adapter. (Een SD bestaat veelal uit een micro SD en adapter).

so
door solbeamer - Jul 1, 2016 om 08:59
30 Antwoorden / 3 Vragen

Recova downloaden.
Als die schijf nog herkent wordt door de pc kan recuva erop zoeken naar alles.
Zolang er nog niet overschreven is.

Recuva is gratis.

'De pc snapt hem niet meer' kan ook duiden op een USB device probleem.
Dan hebben we het over andere oplossingen.

bijvoorbeeld deze:
(mocht men het eng vinden dan de originele files in een subfoldertje plaatsen, dan kan je die altijd nog terugzetten)

TrvthS33k3r replied on

My solution will follow my quick background.

I, like many others, had problems with Windows 7 recognizing and/or finding/installing drivers for numerous USB devices (keyboard, flash drives, webcam). I searched, read, and tried numerous solutions, NONE worked. Until this.

So, since I FINALLY found a solution (for me), I wanted to 'give back' and share it with others in hopes that it will help some to resolve their issues.

I found some .pnf files that did not have the same named .inf file in my C:\Windows\inf folder. I found a site that had the text for the .inf files. So I just tried something in hopes it would work, and thankfully it did.

Here was what I did (very simple), and what you can try:

1 - Go to your C:\Windows\inf folder

2 - Make sure these files (at a minimum, there might be others) are listed in that folder:

   - usb.inf
   - usb2.inf
   - usbport.inf
   - usbprint.inf
   - usbstor.inf
   - usbvideo.inf

3 - If any of the above files are missing, you'll need to create it. Even if they are there, it might be worth a shot to rename them (something like usb_original.inf), then replace each file with what follows.

4 - Go to the website: http://www.infdump.com/ where you can find the text each file should contain by clicking on the top right Alphabet to find the specific file.

Or you can use these quick links for your convenience:
   - usb.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/USB.INF)
   - usb2.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/usb2.inf)
   - usbport.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/usbport.inf)
   - usbprint.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/USBPRINT.INF)
   - usbstor.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/USBSTOR.INF)
   - usbvideo.inf (http://www.infdump.com/inffiles/U/usbvideo.inf)

5 - For each of those pages you'll need to do this:
   A - [Ctrl-A] to copy all the text on the page, then [Ctrl-C] to copy
   B - Open Notepad, then [Ctrl-V] to paste
   C - Do a File>Save, click the File Type drop-down and select 'All Files', then name it the appropriate name (example: usb.inf, and it MUST have the extension .inf when you name the file) and save it in your C:\Windows\inf folder

6 - I don't think there's a need to reboot, but unplug all of your connected USB devices, then plug them back in and Windows will start to recognize and install drivers, and if all goes well, everything should be working.

Best of luck!