bl
door blomsweerd Nov 4, 2003 om 14:03
Computers & telefonie

Kosten antwoordapparaat van 0900 nr

onlangs heb ik geprobeerd contact te krijgen met nationale theater kassa waar ik steeds een antwoordapparaat kreeg dat alle medewerkers ingesprek zijn en dat ik het later weer proberen moest. (totale kosten om een kaartje te bestellen waren € 23,50)
Allemaal telefoonverbrekingen van 3 tot 6 seconden gesprek.Is dit normaal en wat kan ik hier tegen doen ?

811 7 Rapporteer

an
door annika_1 - Apr 16, 2004 om 11:53
29 Antwoorden / 11 Vragen

Om dit te voorkomen is het mogelijk als je een abonn. hebt bij de KPN, het nummer intikken, gevold door het cijfer 5.
Jouw telefoon gaat over als de lijn vrij is. Geen gewacht, geen ergenis en geen hoge kosten

bl
door blomsweerd - Apr 16, 2004 om 11:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank je annika

scraane
door scraane - Apr 16, 2004 om 11:53
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of dit ook werkt met een 0900 nummer hoor. Volgens mij alleen naar vaste nummers.

h_tide
door h_tide - Apr 16, 2004 om 11:53
19 Antwoorden / 3 Vragen

ten eerste: heb je gebeld met een vaste huistelefoon of met je mobiele prepaid/abonnement? dat kan ook al een hoop kosten geven (wat die laatste betreft) soms kan een 0900 nummer niet bij je mobiele abonnement inzitten bijvoorbeeld waardoor je daarvoor extra moet betalen.... en het tarief van die Nationale Theaterkassa is € 0,45 pm, als je diverse keren een poging tot bellen hebt gedaan dan kan dat aardig oplopen...

mn
door mnms - Apr 16, 2004 om 11:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een tekstmelding krijgt vanaf de bestemming, zoals hier het geval is, heb je dus een verbinding en daar betaal je voor. Het telefoonnet ziet (hoort) niet of er door een apparaat wordt 'beantwoord' of door een mens.

De tip voor de ToetsBijBezet-service (de 5) is op zich prima, maar deze werkt helaas niet voor 0900-nummers.

rolandroland
door rolandroland - Apr 16, 2004 om 11:53
23 Antwoorden / 30 Vragen

Verder werkt 5 ingesprek ook niet naar UPC nummers. Dus van kPN naar UPC nummer of andere maatschappijen

ke
door kees77 - Oct 13, 2004 om 20:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Deze legale vorm van telefoondiefstal is in Nederland helaas norm. Er zijn veel dure 0900 nummers, waarbij je eerst door een heel MENU komt, voor uiteindelijk te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn. Aha, KASSA!