KPN
Geachte,
Graag wil ik het navolgende onder uw aandacht brengen.
Sedert enige maanden zijn wij bij KPN doende, om onze wifi verbinding beter te doen krijgen. Na diverse telefoontjes met toezegging – die overigens nooit werd nagekomen – dat bij een verhoging van 50 Mbits naar 100 Mbits onze lijn vele malen sneller zou gaan verlopen was is tot voor kort (en echt na maanden lang bellen) nog niet gerealiseerd en hebben wij ten einde raad een monteur laten komen die het geheel binnen 10 minuten en na telefonisch contact gehad te hebben met zijn collega bij KPN tot stand bracht. Wat was het euvel; de omzetting waarvoor reeds betaald was naar 100 Mbits en een andere lijn dan de sterk verouderde ADSL lijn was niet omgezet vanuit de KPN. Dus dit was op zichzelf technisch rond. Vervolgens kregen wij een sms dat er een monteur zou komen om de vorengenoemde monteur te controleren over diens werk, belachelijk o.i. Wij hebben derhalve gevraagd deze monteur beschikbaar te stellen voor wezenlijk andere doeleinden maar dit kon niet dus deze monteur moest ons een bezoek brengen. Echter op de dag dat deze meneer zou komen gebeurde er veel maar geen monteur. Daarop volgend hebben wij wederom met de KPN gebeld en hier melding van gemaakt waarop doodleuk werd verteld, oh meneer deze monteur is door ons al voortijdig gecanceld alwaar wij niets van te horen hebben gekregen maar waar wij in z’n totaliteit heel veel vrije tijd, energie en kosten voor hebben gemaakt.
Vervolgens hebben wij de KPN verzocht ons het teveel betaalde Mbits geld terug te betalen omdat wij dit enkele maanden niet hebben gekregen maar dit moest eerst doorgesluisd worden naar de afdeling klantenreacties en die ons vanaf 9 januari j.l. binnen 3 werkdagen zouden terugbellen. Vandaag na ongeveer 3 ½ werkdag verder wederom in de telefoon geklommen en werd er doodleuk gezegd, oh u hebt verzocht om later teruggebeld te worden, klinkklare onzin om wederom het probleem “ons probleem’ te verleggen. Uiteindelijk werd er vandaag, 14 januari 2021 – 9.45 uur, verteld dat er verder niets gedaan kan worden en ik maar moet wachten op een telefoontje.
Graag willen wij u ten einde raad vorengenoemd voorleggen omdat wij er zo’n beetje hopeloos van worden en het gevoel krijgen dat er bij de KPN ‘’een schuif maar door of schuif maar af politiek heerst’’.
Onze vraag is derhalve, waarom kan de juiste persoon op de juiste stoel ons niet het juiste antwoord geven en wij bespaard blijven van onnodig veel tijd, energie en kosten maken.
Zie bijlage.
Mvgr. P.
Van: Klantenservice KPN <noreply@kpn.com>
Datum: 9 januari 2021 om 09:59:00 CET
Aan:
Onderwerp: Afspraakbevestiging
Geachte heer P.,
Bedankt voor uw reactie over onze dienstverlening. Hierdoor kunnen wij deze verbeteren. Hiermee bevestigen wij de gemaakte afspraak.
Terugbelafspraak
Binnen 3 werkdagen wordt u door een collega van de afdeling Klantenreacties gebeld op uw telefoonnummer. U ontvangt een oproep van 088-6607925.
Met vriendelijke groet,
Directeur Klantenservice
Uw vraag zie m.b.t. het indienen van een klacht: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/
i Ik werd even onderbroken en wijs u ook op deze: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder Ik wijs u wel op het feit dat men ook bij KPN 'problemen'heeft m.b.t. inzet/bezetting wegens het Covid-19 probleem.
Het lijkt mij nog te vroeg om op basis van dit te handelen: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en dit te benutten: /voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ maar is mogelijk van nut als afhandeling lang uitblijft.
"Onze vraag is derhalve, waarom kan de juiste persoon op de juiste stoel ons niet het juiste antwoord geven en wij bespaard blijven van onnodig veel tijd, energie en kosten maken."
Mag ik u hierbij alvast nomineren voor de prijs voor de beste ingetrapte open deur 2021.
Hoeveel heb je teveel betaald?
Op de site zie ik 50 mbit/s normale prijs €42,50 en een aktieprijs van €35 voor de eerste 6 maanden bij 100mbit/s
https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv
U kunt wel van 50Mb naar 100Mb zijn gegaan naar dat lost de WiFi problematiek niet op. Slechte wifi wordt niet beter met een snellere verbinding, het zou zelfs tegen kunnen werken in een enkel geval.
Ten einde raad omdat je internet niet snel genoeg is? Dan heb je verder weinig om je zorgen over te maken.
Ten eerste haal uw telefoon nummer weg anders kan u veel telefoontjes verwachten maar dan niet van KPN.
Maar ik kan u nu al vertellen dat de monteur niet veel kan down aan uw WiFi probleem.
Ik ga er vanuit dat u een modem hebt met een ingebouwde WiFi router en als deze ook nog eens in de meterkast hangt dan is dat ook niet echt een super goede plek.
De oplossing is om deze ergens zo hoog mogelijk op te hangen en dan het lieft nog op een plek waar u veel gebruik maakt van WifFI mocht dat niet lukken dan eens gaan denken aan een betere WiFi router.
Het is namelijk zo dat de meeste modem/routers gewoon slecht zijn op de Fizzbox na en ook die werkt een stuk beter met een Fizzbox WiFi bootser/versterker.
Maar mocht het einigsinds mogelijk zijn dan is de allerbeste oplossing in alle gevallen direct aansluiten op een kabel beter bestaat echt niet.
U wilt de 100 Mbits halen via wifi? Dat gaat Misschien via de 5 GHz band MITS er weinig (geen) obstakels zijn zoals muren. De "standaard" 2.4 MHz wifi gaat niet verder dan 54 Mbps;
802.11b/g
Snelheid: 54Mbps
Frequentie: 2,4GHz
802.11n
Snelheid: 300Mbps
Frequentie: 5GHz
802.11ac
Snelheid: 1,3Gbit
Frequentie: 5GHz
Sorry reactie niet juist gelezen. Ik haal op 24Ghz makkelijk 125Mb maar heb knappe Losse router en recente netwerk/wifi in laptop. De oude 2.4Ggz houdt inderdaad wel op bij zo'n 50Mb.
U kunt het modem opnieuw opstarten dan krijgt u de nieuwe snelheid. ADSL deelt de snelheid met andere gebruikers. Het gaat hierbij ook om hoever u van de telefoon centrale af woont. Nu is er glasvezel misschien een optie dan heeft u de snelheid die u wil. Upload en download zijn dan even snel.
ADSL ? Zal wel VDSL zijn want die ADSL is erg traag en zal het nooit halen.
Daarom werden vele modems afgelopen jaren al gewisseld.
KPN is gestopt met ADSL en het is mogelijk dat d TS nog op ADSL2+ is aangesloten maar ook die verdwijnd en wordt VDSL.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer