LG
door LG tv Jan 14, 2021 om 11:13
Computers & telefonie

KPN

Geachte,

Graag wil ik het navolgende onder uw aandacht brengen.

Sedert enige maanden zijn wij bij KPN doende, om onze wifi verbinding beter te doen krijgen. Na diverse telefoontjes met toezegging – die overigens nooit werd nagekomen – dat bij een verhoging van 50 Mbits naar 100 Mbits onze lijn vele malen sneller zou gaan verlopen was is tot voor kort (en echt na maanden lang bellen) nog niet gerealiseerd en hebben wij ten einde raad een monteur laten komen die het geheel binnen 10 minuten en na telefonisch contact gehad te hebben met zijn collega bij KPN tot stand bracht. Wat was het euvel; de omzetting waarvoor reeds betaald was naar 100 Mbits en een andere lijn dan de sterk verouderde ADSL lijn was niet omgezet vanuit de KPN. Dus dit was op zichzelf technisch rond. Vervolgens kregen wij een sms dat er een monteur zou komen om de vorengenoemde monteur te controleren over diens werk, belachelijk o.i. Wij hebben derhalve gevraagd deze monteur beschikbaar te stellen voor wezenlijk andere doeleinden maar dit kon niet dus deze monteur moest ons een bezoek brengen. Echter op de dag dat deze meneer zou komen gebeurde er veel maar geen monteur. Daarop volgend hebben wij wederom met de KPN gebeld en hier melding van gemaakt waarop doodleuk werd verteld, oh meneer deze monteur is door ons al voortijdig gecanceld alwaar wij niets van te horen hebben gekregen maar waar wij in z’n totaliteit heel veel vrije tijd, energie en kosten voor hebben gemaakt.

Vervolgens hebben wij de KPN verzocht ons het teveel betaalde Mbits geld terug te betalen omdat wij dit enkele maanden niet hebben gekregen maar dit moest eerst doorgesluisd worden naar de afdeling klantenreacties en die ons vanaf 9 januari j.l. binnen 3 werkdagen zouden terugbellen. Vandaag na ongeveer 3 ½ werkdag verder wederom in de telefoon geklommen en werd er doodleuk gezegd, oh u hebt verzocht om later teruggebeld te worden, klinkklare onzin om wederom het probleem “ons probleem’ te verleggen. Uiteindelijk werd er vandaag, 14 januari 2021 – 9.45 uur, verteld dat er verder niets gedaan kan worden en ik maar moet wachten op een telefoontje.

Graag willen wij u ten einde raad vorengenoemd voorleggen omdat wij er zo’n beetje hopeloos van worden en het gevoel krijgen dat er bij de KPN ‘’een schuif maar door of schuif maar af politiek heerst’’.

Onze vraag is derhalve, waarom kan de juiste persoon op de juiste stoel ons niet het juiste antwoord geven en wij bespaard blijven van onnodig veel tijd, energie en kosten maken.

Zie bijlage.

Mvgr. P.

Van: Klantenservice KPN <noreply@kpn.com>
Datum: 9 januari 2021 om 09:59:00 CET
Aan:
Onderwerp: Afspraakbevestiging

Geachte heer P.,

Bedankt voor uw reactie over onze dienstverlening. Hierdoor kunnen wij deze verbeteren. Hiermee bevestigen wij de gemaakte afspraak.

Terugbelafspraak

Binnen 3 werkdagen wordt u door een collega van de afdeling Klantenreacties gebeld op uw telefoonnummer. U ontvangt een oproep van 088-6607925.

Met vriendelijke groet,

Directeur Klantenservice

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

6067 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2021 om 11:21
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag zie m.b.t. het indienen van een klacht: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

i
 Ik werd even onderbroken en wijs u ook op deze: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder  Ik wijs u wel op het feit dat men ook bij KPN 'problemen'heeft m.b.t. inzet/bezetting wegens het Covid-19 probleem.

Het lijkt mij nog te vroeg om op basis van dit te handelen: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en dit te benutten: /voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ maar is mogelijk van nut als afhandeling lang uitblijft.

Donuts
door Donuts - Jan 14, 2021 om 11:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Open een topic over deze kwestie op het KPN Forum https://forum.kpn.com/welkom-op-het-kpn-forum-1

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2021 om 11:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Lees verder hier over ADSL.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 14, 2021 om 13:11
2071 Antwoorden / Vragen

"Onze vraag is derhalve, waarom kan de juiste persoon op de juiste stoel ons niet het juiste antwoord geven en wij bespaard blijven van onnodig veel tijd, energie en kosten maken."

Mag ik u hierbij alvast nomineren voor de prijs voor de beste ingetrapte open deur 2021.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2021 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

Hoeveel heb je teveel betaald?
Op de site zie ik 50 mbit/s normale prijs €42,50 en een aktieprijs van €35 voor de eerste 6 maanden bij 100mbit/s
https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv

justmeagain
door justmeagain - Jan 14, 2021 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

U kunt wel van 50Mb naar 100Mb zijn gegaan naar dat lost de WiFi problematiek niet op. Slechte wifi wordt niet beter met een snellere verbinding, het zou zelfs tegen kunnen werken in een enkel geval.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2021 om 23:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ten einde raad omdat je internet niet snel genoeg is? Dan heb je verder weinig om je zorgen over te maken.

audb
door audb - Jan 15, 2021 om 12:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ten eerste haal uw telefoon nummer weg anders kan u veel telefoontjes verwachten maar dan niet van KPN.

Maar ik kan u nu al vertellen dat de monteur niet veel kan down aan uw WiFi probleem.

Ik ga er vanuit dat u een modem hebt met een ingebouwde WiFi router en als deze ook nog eens in de meterkast hangt dan is dat ook niet echt een super goede plek.

De oplossing is om deze ergens zo hoog mogelijk op te hangen en dan het lieft nog op een plek waar u veel gebruik maakt van WifFI mocht dat niet lukken dan eens gaan denken aan een betere WiFi router.

Het is namelijk zo dat de meeste modem/routers gewoon slecht zijn op de Fizzbox na en ook die werkt een stuk beter met een Fizzbox WiFi bootser/versterker.

Maar mocht het einigsinds  mogelijk zijn dan is de allerbeste oplossing in alle gevallen direct aansluiten op een kabel beter bestaat echt niet.

lampje1watt
door lampje1watt - Jan 15, 2021 om 20:15
35 Antwoorden / 2 Vragen

U wilt de 100 Mbits halen via wifi? Dat gaat Misschien via de 5 GHz band MITS er weinig (geen) obstakels zijn zoals muren. De "standaard" 2.4 MHz wifi gaat niet verder dan 54 Mbps;

802.11b/g
Snelheid: 54Mbps
Frequentie: 2,4GHz

802.11n
Snelheid: 300Mbps
Frequentie: 5GHz

802.11ac
Snelheid: 1,3Gbit
Frequentie: 5GHz

justmeagain
door justmeagain Jan 16, 2021 om 01:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry reactie niet juist gelezen. Ik haal op 24Ghz makkelijk 125Mb maar heb knappe Losse router en recente netwerk/wifi in laptop. De oude 2.4Ggz houdt inderdaad wel op bij zo'n 50Mb.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 17, 2021 om 16:34
98 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt het modem opnieuw opstarten dan krijgt u de nieuwe snelheid. ADSL deelt de snelheid met andere gebruikers. Het gaat hierbij ook om hoever u van de telefoon centrale af woont. Nu is er glasvezel misschien een optie dan heeft u de snelheid die u wil. Upload en download zijn dan even snel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 17, 2021 om 17:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ADSL ?   Zal wel VDSL zijn  want die  ADSL is erg traag en zal het nooit halen.

Daarom werden vele modems afgelopen jaren al gewisseld.

gerbera
door gerbera Jan 18, 2021 om 11:55
7368 Antwoorden / 14 Vragen

KPN is gestopt met ADSL en het is mogelijk dat d TS nog op ADSL2+ is aangesloten maar ook die verdwijnd en wordt VDSL.