yv
door yvansteijn Dec 31, 2012 om 14:59
Computers & telefonie

Kpn biedt coulance regeling aan

Nav het overstappen van kpn naar ziggo heb ik een eindafrekening gekregen met daarbovenop een boete van +/- 300 euro. Ik heb een mail gestuurd dat ik het daar niet mee eens was en heb om een nieuwe factuur gevraagd, mede om het feit dat kpn mij er nooit op heeft geattendeerd dat er een boete betaald moest worden. Nu heeft de kpn een coulance regeling voorgesteld waarin ik de helft van de boete moet betalen 150euro.Mijn vraag is moet ik dit gaan betalen of is het mogelijk dat er nog meer vanaf kan want 150euro is nog steeds belachelijk veel geld voor niks.

6659 19 Rapporteer

ro
door ron530 - Dec 31, 2012 om 15:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waar is de boete op gebaseerd, contract voortijdig beëindigd?

yv
door yvansteijn - Dec 31, 2012 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het contract is inderdaad voortijdig beeindigd.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2012 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=yvansteijn schreef op maandag 31 dec 2012, 15:14]Ja het contract is inderdaad voortijdig beeindigd.

Dan zou ik het coulance aanbod maar gauw accepteren als ik u was. U hebt geen recht van spreken.

freya
door freya - Dec 31, 2012 om 15:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=yvansteijn schreef op maandag 31 dec 2012, 15:14]Ja het contract is inderdaad voortijdig beeindigd.
Blijkbaar zat je dan nog in de looptijd van het initiële contract? Het lijkt me logisch dat wanneer je een contract afsluit (meestal met een kortingsaanbieding) dat je dat eerste contract moet uitdienen. Daarna kun je b.v. per maand opzeggen.

Het zou een beetje raar zijn als je al in de loop van de eerste contractperiode, kosteloos zou kunnen overstappen. De korting die je hebt gekregen is vanwege het feit dat je er dan b.v. het eerste jaar aan vast zit. Als je wel kosteloos zou kunnen overstappen zouden we allemaal contracten afsluiten met de hoogste kortingen en dan na een half jaar 'toedeledokie' tegen de provider zeggen....
Dat gaat dus niet.

m.vr.gr. Freya

zwemmer
door zwemmer - Dec 31, 2012 om 15:45
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou maar blij zijn met de coulanceregeling. Het is nog niet zo dat je maar kunt doen wat je wilt.

yv
door yvansteijn - Dec 31, 2012 om 15:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor de duidelijkheid, het betreft hier een zakelijke vaste telefonie sinds 1988.

freya
door freya - Dec 31, 2012 om 15:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=yvansteijn schreef op maandag 31 dec 2012, 15:46]Even voor de duidelijkheid, het betreft hier een zakelijke vaste telefonie sinds 1988.
Tja, dan zul je toch gewoon in het contract moeten kijken en de voorwaarden lezen.....

En los daarvan (even voor de duidelijkheid), consumentenregelgeving (zoals het maandelijks kunnen opzeggen) gelden natuurlijk niet voor zakelijke contracten....

Freya

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 31, 2012 om 15:51
468 Antwoorden / 16 Vragen

Tussentijds het contract bepaalde duur beëindigd en daar gold dan een afkoopsom bij, restant aantal maanden (, weken en dagen) ten opzichte van de werkelijke duur einddatum contract bepaalde tijd.

Overigens staat, in uw geval stond het, vermeld in 'Mijn KPN' onder 'Mijn contracten'! Afkoopsom: Ja!

ro
door ron530 - Dec 31, 2012 om 15:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De coulance regeling aanpakken en voortaan bij afsluiten de voorwaarden goed lezen. Ook als het zakelijk betreft heeft u zich aan de afgesproken voorwaarden te houden.

dearagain
door dearagain - Dec 31, 2012 om 18:01
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het valt me alles mee dat KPN (met zulke slechte jaarcijfers) toch met een coulanceregeling komt

*dus: niet aarzelen en mekkeren, maar gauw daarop ingaan

Eusie
door Eusie - Jan 2, 2013 om 12:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

Een coulance regeling hoeft natuurlijk niet direct in te houden dat er door, in dit geval, KPN fouten zijn gemaakt. Vaak gaat het over er niet uit kunnen komen met als resultaat een regeling! Ik zou dus maar 'toehappen' en het bedrag betalen aan KPN.

fl
door flyingfrance - Jan 2, 2013 om 12:11
62 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat deze vraag niet zo gemakkelijk is te beantwoorden omdat wij de feiten niet kennen
Men heeft het over een contract uit 1988 daar komt de coulance vandaan
Maar heeft er soms een verlenging van het contract plaats gevonden met daar tegenover goederen
Dan eens bekijken wat waarde was van deze goederen en of dat in overeenstemming is met wat u geboden wordt.
Ik zou nog eens rustig met KPN afdeling zakelijk bellen en vragen hoe alles in elkander steekt en als blijkt dat zij gelijk hebben betalen en met een mooi en vooral gezond 2013 verder gaan Nee heeft u Ja kunt u misschien krijgen of andersom

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2013 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@flyingfrance

Maar heeft er soms een verlenging van het contract plaats gevonden met daar tegenover goederen
Dan eens bekijken wat waarde was van deze goederen en of dat in overeenstemming is met wat u geboden wordt.

Of er goederen tegenover een verlenging staan en wat de waarde daarvan is, is niet relevant. Als Ts een contract heeft en niet volgens de voorwaarden opzegt, moet hij boete betalen.

Dat het contract al 24 jaar loopt en dat daardoor Ts de voorwaarden niet zo duidelijk voor de geest heeft, is begrijpelijk. Dat zal dan ook de reden zijn dat er een coulance aanbod wordt gedaan.

de
door dewollf - Jan 2, 2013 om 15:07
54 Antwoorden / 0 Vragen

bij vroertijdig beeindingen van een contract staat KPN volledig in hun recht u een boete op te leggen.
vreemd vind ik dat KPN desondanks toch een coulance toepast.
ik zal deze maar vlug accepteren, voordat KPN zijn keutel intrekt.
misschien is Ziggo bereid de andere heft te betalen, daar zij weer een klantje gepikt hebben.
bij energiebedrijven is het overneemen van boetes heel normaal.

sc
door scheidsinfo - Jan 2, 2013 om 18:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

KPN heeft op al haar diensten en leveringen een service contract lopen. ( zakelijk )
Verder hanteren hun een stilzwijgende contract verlening van telkens 1 jaar.
Men dient een opzegging te doen minimaal 3 maanden voor het verlopen van die betreffende datum. Volgens de voorwaarden klopt die boete dus volledig en is afhankelijk van het nog lopende contract volgens hun. De colance heb je nu gekregen omdat je al vanaf 1988 klant bent.

Snel accepteren, voor ze je de hele periode laten uitzitten volgens hun voorwaarden.
Dit leergeld is al door ons betaald met een zelfde geval.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2013 om 18:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou zeggen, kijk je contract er eens op na. Staan alle voorwaarden duidelijk in. Je denkt toch zeker niet dat je zonder kosten zomaar aangegane contracten kunt verbreken?

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2013 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 2 jan 2013, 18:44]Ik zou zeggen, kijk je contract er eens op na. Staan alle voorwaarden duidelijk in. Je denkt toch zeker niet dat je zonder kosten zomaar aangegane contracten kunt verbreken?

Een contract uit 1988? Dat zal Ts niet meer hebben liggen.

Cookies
door Cookies - Jan 2, 2013 om 21:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 2 jan 2013, 21:15][quote=carola.83 schreef op woensdag 2 jan 2013, 18:44]Ik zou zeggen, kijk je contract er eens op na. Staan alle voorwaarden duidelijk in. Je denkt toch zeker niet dat je zonder kosten zomaar aangegane contracten kunt verbreken?

Een contract uit 1988? Dat zal Ts niet meer hebben liggen.

Waarom niet? Betreft toch een ondernemer, begrijp ik? Contracten die na 20 jaar nog steeds lopen, zul je toch echt moeten bewaren.

jo
door joep873 - Jan 2, 2013 om 22:09
103 Antwoorden / 0 Vragen

Opzoeken van het oude contract of oude voorwaarden hoeft niet want daar staat het niet in.
KPN heeft een paar jaar geleden de algemene voorwaarden voor zakelijke klanten op dit punt gewijzigd zonder daar al te veel ruchtbaarheid aan te geven. Dat zal ook wel de reden zijn dat dit tamelijk hoge coulancebedrag wordt geboden.