Er
door ErikC Feb 8, 2016 om 12:18
Computers & telefonie

KPN Experiabox met 5Ghz

De KPN levert bij nieuwe klanten tegenwoordig een Expriabox met 5GHz ondersteuning, ookwel de V10 genaamd.
Nou wil ik, als trouwe klant van het eerste uur, ook van deze mogelijkheid gebruik maken. Veel van mijn apparaten ondersteunen deze frequentie.
Via @KPNwebcare contact gezocht om dit aan te kaarten. Helaas konden ze niet mij een nieuwe Experiabox toesturen die mij deze 5GHz functionalitiet biedt, wel kon ik een versterker aanschaffen a €80 die dit faciliteert.
Op de vraag wat het verschil is in klanten die deze V10 wel hebben en mijzelf en die hetzelfde abonnement hebben, was het antwoord: niets.

Waarom moet ik dan toch €80 betalen en mijn mede abonnees niet voor deze functionaliteit? Ik vind dit erg onredelijk.

14400 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Ja, zo gaat het nu eenmaal, ook bij andere providers en/of bedrijven. Probeer het eens op het KPN forum http://forum.kpn.com/

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nieuwe klanten krijgen altijd meer, of iets een tijdje voordeliger. Dat is overal zo.

freya
door freya - Feb 8, 2016 om 12:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen
1


Geef aan dat je wil overstappen naar een andere provider en *opeens* is er vanalles te regelen.....

Er
door ErikC - Feb 10, 2016 om 16:08
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik snap dat nieuwe klanten soms voordeel hebben, lokkertjes zijn dat. Hier gaat het echter niet om tijdelijk voordeel.
Wanneer mijn Experiabox niet defect is wordt hij nooit omgeruild en heb ik geen 5GHz.
Toch worden alle nieuwe klanten voorzien van deze nieuwe faciliteit.

Misschien hebben ze niet genoeg hardware om alle bestaande klanten te voorzien en houden ze het het liefst stil en swappen ze waar nodig bij defecten. Ik denk eerder dat het daar mee te maken heeft.

pi
door pieterwolters Feb 10, 2016 om 19:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De kans is groot dat toen jij klant werd je ook iets kreeg wat bestaande klanten nog niet hadden. De abonnementsprijs wordt o.a. bepaald a.h.v. de kosten van de modem/router. Als ze je binnen de uitgerekende periode een nieuwe modem/router geven zou de abonnementsprijs hoger moeten worden... Hoofdstuk 1 Bedrijfseconomie.

Topantwoord

me
door mein33 - Feb 10, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen
10

@erikc,

De apparatuur die u bij het aangaan van uw overeenkomst is verstrekt moet een bepaalde duur meegaan alvorens deze door KPN wordt afgeschreven. Uw experiabox heeft zijn tijd waarschijnlijk nog niet uitgediend en zal daarom niet kostenloos door KPN vervangen worden ,maar ook bij een reguliere vervanging is het maar de vraag of u krijgt wat u graag zou willen.
Een defect apparaat maakt hier uiteraard een uitzondering op, maar ook dan wil dit niet automatisch zeggen dat u ook het door u gewenste type zal krijgen.
De nieuwe abonne van nu zal t.z.t. tegen hetzelfde probleem (kunnen) aanlopen dan u nu doet.
Even afhankelijk van hoelang uw huidige abonnement nog loopt, kunt u uiteraard kenbaar maken dat u alleen verlenging van het abonnement zal overwegen als KPN genegen is u tegemoed te komen en u de gewenste experiabox levert.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2016 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Als trouwe klant van het eerste uur hebt u waarschijnlijk nu een contract voor onbepaalde tijd (en dus maandelijks opzegbaar). Stel eens voor dit contract om te laten zetten naar een contract voor bepaalde tijd (1 of 2 jaar) in ruil voor een nieuwe Experiabox.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer

Ge
Gerri van Gemmert - Apr 30, 2024 om 07:52
Elektronica & tv

Bcc failliet tv stuk binnen garantie

Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

Is brillenwinkel Charlie Temple nog actief? Zij komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit, vragen velen met mij zich af. [edit-redactie] Lees meer