hendrikbos
door hendrikbos Jan 12, 2013 om 17:27
Computers & telefonie

KPN Firmware 4.4.0.5 voor KPN Stroomnet Netwerkadapter (KPN Draadloze verbindingsset)

Veel mensen maken gebruik van de door KPN aangeboden KPN Stroomnet Netwerkadapterset (nu genoemd door KPN: KPN Draadloze verbindingsset) als verbindingsweg tussen de KPN Experia Box (Modem) en Computer en/of KPN TV-ontvanger.
Ondanks het feit, dat de KPN Stroomnet Netwerkadapter bij Devolo geproduceerd wordt (OEM-product) en als twee druppels water lijkt op de Devolo dLAN 200 AVplus (het waarschijnlijk ook is, maar nu met KPN erop) is de KPN-versie toch niet te updaten met de firmware die Devolo voor zijn Devolo dLAN 200 AVplus heeft uitgebracht.
Daarom is zo verheugend, dat sinds kort een officiële KPN Firmware-upgrade (versie 4.4.0.5) beschikbaar is voor de KPN Stroomnet Netwerkadapter (KPN Draadloze verbindingsset). Maar helaas niet aangeboden wordt op de website van KPN.
Om deze KPN Firmware upgrade (versie 4.4.0.5) voor iedere gebruiker van de KPN Stroomnet Netwerkadapter beschikbaar te maken; is deze nu als Torrent beschikbaar onder deze Link: http://1337x.org/torrent/455882/0/.
In de Torrent is ook een Word-tekstbestand aanwezig die verklaard hoe de Firmware upgrade moet worden uitgevoerd.

Het resultaat van deze Firmware upgrade bij de KPN Stroomnet Netwerkadapterset, is een iets hogere streamsnelheid.

Succes!

Met vriendelijke groet.
Hendrik

14648 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 12, 2013 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hendrikbos,

Ik zou dit (ook) even bij Tips plaatsen.

Met vr.gr.

sa
door sara_china - Jan 17, 2013 om 19:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16214

Officiele

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2013 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hebdrikbos,

.....Daarom is zo verheugend, dat sinds kort een officiële KPN Firmware-upgrade (versie 4.4.0.5) beschikbaar is voor de KPN Stroomnet Netwerkadapter (KPN Draadloze verbindingsset). Maar helaas niet aangeboden wordt op de website van KPN.......

Zoals sara_china aangegeven heeft, klopt dit dus niet en heeft KPN zelf de download op hun site staan: klik hier.
(@sara_china; heb je antwoord even in een link geplaatst).

Met vr.gr.

hendrikbos
door hendrikbos - Jan 17, 2013 om 22:04
113 Antwoorden / 22 Vragen

Het is mooi dat KPN dat nu op de website aanbiedt.

De informatie dat KPN het niet op hun website aanbiedt heb ik van een KPN-monteur, die ook aangaf dat de KPN Helpdesk niets af wist van de nieuwe firmware. Ook zijn recent onderzoek op internet heeft niets opgeleverd. Voor de monteurs is er een speciale website waarop o.a. deze firmware sindskort te downloaden is.

Ook ik heb op internet gezocht en niets gevonden. Maar dat is veranderd nadat ik op Marktplaats.nl over de nieuwe firmware een bericht heb geplaatst (op 9-1-2013).

Een vraagje aan sara_china:
Vanaf wanneer biedt KPN de nieuwe firmware op hun website aan?

Ik heb namelijk de indruk met mijn publicatie op Marktplaats.nl toch wat los gemaakt te hebben ook bij KPN, gezien de vele hits die ik nu krijg bij een Google-search opdracht.