ni
door nicom Jun 22, 2007 om 22:04
Computers & telefonie

KPN Malibu 350 werkt niet

Ik heb een Malibu 350 telefoon op de vrijmarkt op de kop getikt, maar thuisgekomen blijkt het apparaat niet aan de praat te krijgen. Laat ik beginnen met wat het toestel wel doet. Als ik 'm op mijn KPN lijn aansluit laat het antwoordapparaat weten dat ik geen nieuwe berichten heb. Als ik vanaf mijn internet provider (met telefonie) het toestel (op de KPN lijn) bel kan ik niet opnemen en hoor alleen een ingesproken boodschap van de vorige eigenaar. Als ik vanaf de KPN lijn probeer te bellen zegt het display "mislukt". Als ik er mee probeer te bellen laat het display "nummercontrole" zien. Kortom, hij geeft alleen de boodschap "mislukt" en de ingesproken boodschap. De handleiding heb ik van a tot z doorgespit maar oplossingen met het invoeren van een bepaalde code etc. hebben niet geleid tot een oplossing. Dus wie raad weet is welkom. Anders gaat 'ie in de kliko.

899 6 Rapporteer

brandtweer
door brandtweer - Jun 22, 2007 om 22:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Goed, het is dus duidelijk dat de handset en het basisstation elkaar niet zien / herkennen. Daarom is het ook niet mogelijk gesprekken aan te nemen of instellingen te wijzigen. U zou twee dingen kunnen doen:

1) Probeer het toestel (opnieuw) aan te melden op het basisstation (zoek in de gebruiksaanwijzing naar toestellen aanmelden).

2) Dit sluit een beetje aan op bovenstaand antwoord. Mocht het bovenstaande nu niet lukken en u heeft nog een andere zogenaamde "gap-compatible" draadloze telefoon, meldt de handset dan daar op aan. Dan hoeft u niet meteen alles weg te gooien; is ook zo zonde!

ru
door rude_1 - Jul 17, 2007 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de Malibu 350 al 5 jaar tot dusver geen probemen gehad, nu dus wel met verbinding tussen de handsey en het basisstation.

Bij Primafoon geweest en hadden ze de verbinding gefixt, nu paar uur later thuis doet tie weer niet en kan ook geen verbinding meer maken, einde oefening???

5 jaar geleden gekocht voor 180 euro!! damn en nu al stuk???

brandtweer
door brandtweer - Jul 18, 2007 om 01:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

@rude: Terug naar de Primafoon dan. Simpel zat. Was het geen telefoon, dan had u dat ook gedaan. Toch?

elenay
door elenay - Jul 18, 2007 om 02:03
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Hij kan de telefoon niet terugbrengen naar de KPN, want hij heeft de Malibu 350 telefoon op de vrijmarkt op de kop getikt, lijkt mij.

Wat ik uit ervaring wel weet is dat niet alle telefoons werken op de KPN aansluiting als dit een internetplusbellen is. Maar mocht dit een kpntoestel zijn, dan zou het dus wel moeten werken. Kom je er niet uit, dan is misschien dit een optie. Omdat ik veel bel, versleet ik ieder jaar een handsfree toestel. Altijd gingen de speakertjes kapot. Nu huur ik er gewoon eentje bij de Kpn voor € 2,20 voor drie jaar en gaat de telefoon kapot, dan krijg ik zo weer een nieuwe. Makkelijk en voor mij goedkoper, dus doe er je voordeel mee.

brandtweer
door brandtweer - Jul 18, 2007 om 02:11
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het ging even om Rude die een paar nadat hij de telefoon werkend mee de winkel uit nam, constateerde dat de telefoon vervolgens niet naar behoren functioneren.

Klein advies naar u toe: Controleer even of de voicemail niet toevallig aanstaat? Da's een. Vervolgens zou u even in de handleiding kunnen kijken of het misschien mogelijk is het apparaat terug te zetten in de fabrieksinstellingen. Desnoods ga ik zelf wel even op zoek.. Is geen punt!! Doe ik graag, dussss....

kroonmeester
door kroonmeester - Aug 30, 2009 om 23:39
457 Antwoorden / 45 Vragen

Probleem al opgelost?