Le
door Levi_uit_Zwolle May 1, 2020 om 23:11
Computers & telefonie

Kpn netwerk glasvezel provider keuze

KPN netwerkNL heeft in onze wijk glasvezel aangelegd. In alle brieven en e-mails was duidelijk dat je direct bij je huidige provider kon overstappen naar glas verbinding. Niet enkel bij KPN Telecom. Wat blijkt nu, alleen KPN Telecom kan mijn aansluiten. Zodra ik mijn postcode+huisnummer invul bij enig andere provider is niks te vinden. Ook na een telefoontje met T-Mobile en Youfone hoor ik dat zij wel de glas lijn zien, maar geen toegang hebben... Als klap op de vuurpijl is de gehele website nu offline van KPN netwerk en ook hun eigen provider vergelijk pagina is al een tijd niet meer vindbaar.

2013 8 Rapporteer

ma
door malty - May 1, 2020 om 23:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat u nog even geduld moet hebben.
https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Topantwoord

gj
door gjtm - May 2, 2020 om 00:08
15 Antwoorden / Vragen

KPN Netwerk NL is gestopt met hun ´provider vergelijker´. Dus die zul je ook niet meer terug zien.

aurora1
door aurora1 - May 2, 2020 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de glasvezel tot in uw woning (aan)gelegd en gebruiksklaar? Is er niet alleen sprake van dat het weliswaar in de straat/straten aangelegd is maar niet tot in de woningen? Om het gebruiksklaar te maken moet men (de glasvezelaar) in uw woning aan de gang met allerhande apparatuur.

panter22
door panter22 - May 2, 2020 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Het duurt altijd even voordat andere providers toegang hebben tot de nieuwe glasvezelaansluiting, Dus wachten of KPN nemen.

Le
door Levi_uit_Zwolle May 10, 2020 om 14:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hey, heb jij hier ook zelf ervaring mee dat je ongeveer weet met wat voor termijn ik dan rekening houden?

panter22
door panter22 May 10, 2020 om 15:08
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb niet direct glasvezel genomen. Maar voor zover ik mij kan herinneren ongeveer 1 jaar. Maar wij hebben al jaren glasvezel.

me
door mein33 - May 2, 2020 om 10:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ga naar :  www.Providercheck.nl en kijk via uw postcode welke providers hun diensten aanbieden op het glasvezelnetwerk !

Le
door Levi_uit_Zwolle - May 10, 2020 om 13:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hey! Excuus voor mijn radiostilte. En bedankt voor jullie reacties.
De glaslijn ligt aangesloten en afgewerkt klaar in mijn meterkast. Onlangs is er nog een medewerker van KPN geweest die een laatste test heeft gedaan. Ook deze medewerker zei dat ik vanaf nu elke provider kon benaderen voor een aansluiting.
Ik verwacht, wat Panter22 zegt voor nu nog even het beste is. Mijn schoonvader verderop in mijn wijk koos namelijk voor de optie om dan maar KPN te nemen en daar gaat werkelijk alles mis (korting niet verrekend, overstap service mislukt,  tv ontvanger defect, slechte service).
Ik ben benieuwd hoe lang KPN zogenaamd nodig heeft om hun zogenaamde open verbinding open te stellen voor andere providers.

me
door mein33 May 10, 2020 om 17:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

KPN zal graag andere providers toelaten, als zij de kosten voor het gebruik van het netwerk maar willen betalen.
Het zal eerder zo zijn dat andere providers nog geen brood zien in dit glasvezelnetwerkje en afwachten tot er meer aansluitingen (klanten) zullen zijn die interesse zouden kunnen hebben in hun aanbod.

Heb zelf nu ruim 5 jaar KPN glasvezel, zonder problemen en ben dan ook prima tevreden.

Le
door Levi_uit_Zwolle May 10, 2020 om 18:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk dat is dan weer positief om te horen! Het idee, dat het juist voordeel is om de lijn te delen, klinkt ook wel logisch. Al heb ik geen idee of dat echt zo werkt.