willl
door willl Sep 14, 2020 om 20:28
Computers & telefonie

Kpn onbetrouwbaar

KPN niet betrouwbaar!
Heb mijn mobiel contrakt verlengd via de telefoon. Nieuw abonnement simm only voor 21,50.
Maar omdat ik al heel lang bij KPN zit kreeg ik 5 euro korting. Mooi toch! Er werd bijgezegd dat
die korting niet op de nota`s te zien zijn maar er wordt gewoon 16,50 maandelijks afgehouden.
Vreemd, maar toch maar gedaan. Ik kreeg al snel een bevestigingsmail waar inderdaad de korting op stond.
Daarna weer een mail met het contract zonder die korting. Weer later een nota waar GEEN korting op stond...
Even bellen dus.
Na 20 min in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon. Ik moest toch maar genoegen nemen
met die 21,50. want ik nam geen andere diensten af, en op kortingen kunnen geen rechten worden ontleend.
De fout van KPN werd toegegeven maar er werd niets vanuit KPN ondernomen. Na weer heel lang in de wacht
te hebben gestaan, heb ik verzocht om mijn contract van 2 jaar te ontbinden. Een dag later zag ik op de site
van KPN dat ik plotseling een nieuw abonnement had gekregen met maar 2GB aan data maar er zat geen termijn
bij dus kon ik na een maand pas overstappen. Heb me bij T-mobile aangemeld, nooit geen KPN meer.
Iemand met vergelijkbare ervaring?

2068 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Sep 14, 2020 om 20:34
5164 Antwoorden / 12 Vragen

En hebt u het abonnement telefonisch met KPN verlengt, of is er een tussenpersoon geweest die u gebeld heeft? U krijgt een korting, maar die is niet te zien. Dan kan je wel ruiken dat het mis zou gaan.

Hebt u de mail waarin precies staat waar de overeenkomst uit bestaat? Korting vanwege lang klant zijn hebben ze niet, korting als je meerdere producten afneemt wel.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2020 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zomaar een tweejarig contract ontbinden zal ook niet gaan. Gaat u een hoop geld kosten.

diumenge
door diumenge - Sep 14, 2020 om 21:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar ze hebben toch gezegd dat die korting niet op het factuur stond? Is er inmiddels dan ook al een betaling afgeschreven zonder die korting?

gerbera
door gerbera - Sep 14, 2020 om 22:03
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemde manier van het verlengen, blijkbaar bent u gebeld door een tussenpersoon die u wat heeft wijsgemaakt. De normale wijze van verlenging bij KPN werkt of online of via een KPN winkel. Daarbij vermeld KPN wel degelijk de korting op de factuur als die van toepassing zou zijn. Vraag mij dan ook af of u de mail, waarop de korting vermeld staat, werkelijk van KPN heeft gehad omdat de normale gang van zaken is dat u een contract ontvangt welke pas geldig is als u er mee akkoord gaat. En zo KPN korting geeft doen ze dit alleen als u meerdere diensten van hen  afneemt maar ook dan staat dit op de factuur vermeld. Overigens als u verleng krijgt u een nieuw contract, met nieuwe voorwaarden, welke afhankelijk van uw keuze een vaste looptijd (1 of 2 jaar) heeft en aangezien u blijkbaar akkoord bent gegaan kunt u dat niet zomaar stopzetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2020 om 09:17
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u (ook mijn vraag) wetrkelijk 'zaken'gedaan bij/met KPN?

Hoe dan ook is de vraag van mij hoe u KPN in deze heeft benaderd. Dat zou dan via deze weg kunnen zijn: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm  Mijn ervaring met KPN is dat bij klachten etc. over fouten (ook nog recent bij een verlenging van mijn mobiletelefoonabonnement) de fout wordt hersteld. Er moet dan wel sprake zijn van een aanwijsbare fout (in gebreke blijven in naleven van de overeenkomst) en als dat niet het geval is wordt dat ook aangegeven. En let op het fenomeen dat indien er geen fouten worden gemaakt door mensen die mensen ook nooit iets leren.

De wijze waarop u aangeeft dat u uw overeenkomst heeft beëindigd roept ook bij mij de opmerking op dat dat u mogelijk veel meer dan dan door bedachte problemen kan opleveren aangezien voor het beëindigen van een overeenkomst onder bepaalde voorwaarden mogelijk is. Zie daarvoor bijv. deze info; https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/contractenrecht-hoe-be%C3%ABindig-ik-een-overeenkomst-opzegging-ontbinding-en-vernietiging/  hetgeen al kort gezegd betekent dat u goede gronden moet hebben en er dus sprake is van een formele procedure. Uw handelwijze zal u op zijn minst 'schadevergoeding' kunnen kosten op basis van voortijdig doen beëindigen (u geeft aan net te hebben verleng dus dat kan dan op basis van twee jarenabonnementskosten zijn). Daarbij komen dan mogelijk ook nog eens de kosten voor T-Mobile nu u daar kennelijk ook een nieuwe overeenkomst heeft afgesloten.  (Mogelijk ontloopt u dat indie T-Mobile alsnog weigert bijv. omdat T-Mobile gebruik maakt van de diensten van KPN maar ik zou daar niet op voorhand op rekenen). Ik geef u toch ook nog deze m.b.t. klachtregeling: https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/

gerbera
door gerbera - Sep 15, 2020 om 10:51
7371 Antwoorden / 14 Vragen

[edit - niet inhoudelijke bijdrage verwijderd - redactie]

panter22
door panter22 - Sep 15, 2020 om 16:43
6599 Antwoorden / Vragen

Met KPN compleet krijg je 5 euro korting en nog meer voordeel
https://www.kpn.com/compleet.htm

willl
door willl - Sep 16, 2020 om 22:15
9 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor jullie reacties.
Voor de duidelijkheid: Ik heb met de klantenservice gebeld voor een verlenging.
Daarbij is duidelijk aangegeven dat ik 5 euro korting zou krijgen.
In de bevestigingsmail (heb ik nog) staat dat ook.
Ben ook nog bij de KPN winkel in Spijkenisse geweest om opheldering.
Krijg geen voet aan de grond, korting gaat niet door ondanks toezegging.
Klantenservice heeft op mijn verzoek contract ontbonden. Kreeg ik niet zwart op wit
maar zag ik plotseling op mijn pagina.
Heb mij inmiddels aangemeld -zonder problemen- bij T-mobile. Wel een maand opzegtermijn.
Wat mij het meeste stoort is dat KPN geen contact met mij heeft opgenomen om of excuus aan te bieden
of met een andere regeling te komen. Gewoon een heel vervelende ervaring.

What do you want to do ?
New mail

Re
door Reinier182 - Sep 20, 2020 om 19:35
168 Antwoorden / Vragen

Veel kortingen zijn gebaseerd op hoeveel andere producten je afneemt bij een provider. Neem je naast een mobiele abonnement ook vaste diensten zoals internet, vaste telefoon en tv dan geven ze klanten korting. Neem je de andere producten niet betaal je meer. Het is altijg goed bekijken waar en wat je precies wil nemen. Producten worden steeds meer gekoppeld aan elkaar wat overstappen lastig maakt naar de concurrent. Het is goed de voorwaarden doorlezen tegenwoordig. Snel ja zeggen kan duur uitpakken.