Kpn onbetrouwbaar
KPN niet betrouwbaar!
Heb mijn mobiel contrakt verlengd via de telefoon. Nieuw abonnement simm only voor 21,50.
Maar omdat ik al heel lang bij KPN zit kreeg ik 5 euro korting. Mooi toch! Er werd bijgezegd dat
die korting niet op de nota`s te zien zijn maar er wordt gewoon 16,50 maandelijks afgehouden.
Vreemd, maar toch maar gedaan. Ik kreeg al snel een bevestigingsmail waar inderdaad de korting op stond.
Daarna weer een mail met het contract zonder die korting. Weer later een nota waar GEEN korting op stond...
Even bellen dus.
Na 20 min in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon. Ik moest toch maar genoegen nemen
met die 21,50. want ik nam geen andere diensten af, en op kortingen kunnen geen rechten worden ontleend.
De fout van KPN werd toegegeven maar er werd niets vanuit KPN ondernomen. Na weer heel lang in de wacht
te hebben gestaan, heb ik verzocht om mijn contract van 2 jaar te ontbinden. Een dag later zag ik op de site
van KPN dat ik plotseling een nieuw abonnement had gekregen met maar 2GB aan data maar er zat geen termijn
bij dus kon ik na een maand pas overstappen. Heb me bij T-mobile aangemeld, nooit geen KPN meer.
Iemand met vergelijkbare ervaring?
En hebt u het abonnement telefonisch met KPN verlengt, of is er een tussenpersoon geweest die u gebeld heeft? U krijgt een korting, maar die is niet te zien. Dan kan je wel ruiken dat het mis zou gaan.
Hebt u de mail waarin precies staat waar de overeenkomst uit bestaat? Korting vanwege lang klant zijn hebben ze niet, korting als je meerdere producten afneemt wel.
Maar ze hebben toch gezegd dat die korting niet op het factuur stond? Is er inmiddels dan ook al een betaling afgeschreven zonder die korting?
Vreemde manier van het verlengen, blijkbaar bent u gebeld door een tussenpersoon die u wat heeft wijsgemaakt. De normale wijze van verlenging bij KPN werkt of online of via een KPN winkel. Daarbij vermeld KPN wel degelijk de korting op de factuur als die van toepassing zou zijn. Vraag mij dan ook af of u de mail, waarop de korting vermeld staat, werkelijk van KPN heeft gehad omdat de normale gang van zaken is dat u een contract ontvangt welke pas geldig is als u er mee akkoord gaat. En zo KPN korting geeft doen ze dit alleen als u meerdere diensten van hen afneemt maar ook dan staat dit op de factuur vermeld. Overigens als u verleng krijgt u een nieuw contract, met nieuwe voorwaarden, welke afhankelijk van uw keuze een vaste looptijd (1 of 2 jaar) heeft en aangezien u blijkbaar akkoord bent gegaan kunt u dat niet zomaar stopzetten.
Heeft u (ook mijn vraag) wetrkelijk 'zaken'gedaan bij/met KPN?
Hoe dan ook is de vraag van mij hoe u KPN in deze heeft benaderd. Dat zou dan via deze weg kunnen zijn: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm Mijn ervaring met KPN is dat bij klachten etc. over fouten (ook nog recent bij een verlenging van mijn mobiletelefoonabonnement) de fout wordt hersteld. Er moet dan wel sprake zijn van een aanwijsbare fout (in gebreke blijven in naleven van de overeenkomst) en als dat niet het geval is wordt dat ook aangegeven. En let op het fenomeen dat indien er geen fouten worden gemaakt door mensen die mensen ook nooit iets leren.
De wijze waarop u aangeeft dat u uw overeenkomst heeft beëindigd roept ook bij mij de opmerking op dat dat u mogelijk veel meer dan dan door bedachte problemen kan opleveren aangezien voor het beëindigen van een overeenkomst onder bepaalde voorwaarden mogelijk is. Zie daarvoor bijv. deze info; https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/contractenrecht-hoe-be%C3%ABindig-ik-een-overeenkomst-opzegging-ontbinding-en-vernietiging/ hetgeen al kort gezegd betekent dat u goede gronden moet hebben en er dus sprake is van een formele procedure. Uw handelwijze zal u op zijn minst 'schadevergoeding' kunnen kosten op basis van voortijdig doen beëindigen (u geeft aan net te hebben verleng dus dat kan dan op basis van twee jarenabonnementskosten zijn). Daarbij komen dan mogelijk ook nog eens de kosten voor T-Mobile nu u daar kennelijk ook een nieuwe overeenkomst heeft afgesloten. (Mogelijk ontloopt u dat indie T-Mobile alsnog weigert bijv. omdat T-Mobile gebruik maakt van de diensten van KPN maar ik zou daar niet op voorhand op rekenen). Ik geef u toch ook nog deze m.b.t. klachtregeling: https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/
Dank voor jullie reacties.
Voor de duidelijkheid: Ik heb met de klantenservice gebeld voor een verlenging.
Daarbij is duidelijk aangegeven dat ik 5 euro korting zou krijgen.
In de bevestigingsmail (heb ik nog) staat dat ook.
Ben ook nog bij de KPN winkel in Spijkenisse geweest om opheldering.
Krijg geen voet aan de grond, korting gaat niet door ondanks toezegging.
Klantenservice heeft op mijn verzoek contract ontbonden. Kreeg ik niet zwart op wit
maar zag ik plotseling op mijn pagina.
Heb mij inmiddels aangemeld -zonder problemen- bij T-mobile. Wel een maand opzegtermijn.
Wat mij het meeste stoort is dat KPN geen contact met mij heeft opgenomen om of excuus aan te bieden
of met een andere regeling te komen. Gewoon een heel vervelende ervaring.
Veel kortingen zijn gebaseerd op hoeveel andere producten je afneemt bij een provider. Neem je naast een mobiele abonnement ook vaste diensten zoals internet, vaste telefoon en tv dan geven ze klanten korting. Neem je de andere producten niet betaal je meer. Het is altijg goed bekijken waar en wat je precies wil nemen. Producten worden steeds meer gekoppeld aan elkaar wat overstappen lastig maakt naar de concurrent. Het is goed de voorwaarden doorlezen tegenwoordig. Snel ja zeggen kan duur uitpakken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Geachte forumleden,
Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....
Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?
Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer