ma
door marklimburg Jan 29, 2011 om 08:55
Computers & telefonie

Kunnen we de dure inktcartridges stoppen?

Velen zijn met mij van mening dat de inktcartridges voor printers onnodig veel en veel te duur zijn. En dat de fabrikanten allerlei truukjes inbouwen om verplicht van hun dure cartridges gebruik te moeten maken.
Laten we proberen deze "uitbuiting" te stoppen !!
Gezamenlijk kunnen we een vuist maken.
Wordt follower op mijn twitter account.
http://twitter.com/#!/Veelteduur

672 11 Rapporteer

invalide
door invalide - Jan 29, 2011 om 09:17
787 Antwoorden / 5 Vragen

Chip resetten en vullingen is mogelijk.
Zowel bij diverse Videotheken en zo als zelf.

Online worden de reset apparaten voor mijn Epson ook aangeboden.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2011 om 09:18
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Vroeger kwam er de direct klaar fotografie van polaroid. De kamera's kostten op het eind zo weinig, dat ze bijna kado gegeven werden. De films werden echter steeds duurder. En zo gaat het nu ook met de dure inkt. De printers zijn goedkoop geworden en de rest is historie. We hebben wel bijna allemaal een pc + printer in huis, dus inkt nodig. En de fabrikanten verdienen daar goed aan. Ook voor dit "inkt" probleem zal t.z.t. wel een oplossing komen. Groet, MG.

ikbenik
door ikbenik - Jan 29, 2011 om 09:27
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=marklimburg schreef op zaterdag 29 jan 2011, 08:55]Velen zijn met mij van mening dat de inktcartridges voor printers onnodig veel en veel te duur zijn. En dat de fabrikanten allerlei truukjes inbouwen om verplicht van hun dure cartridges gebruik te moeten maken.

Je hebt het mis.
Het punt is dat in het verleden zoveel gedonder met navullen is geweest dat de fabrikanten hebben gezegd: en nu is het afgelopen.

Als die cartridges inderdaad gewoon nagevuld kunnen worden, hadden de fabrikanten een navul set beschikbaar.

freya
door freya - Jan 29, 2011 om 10:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marklimburg,

Waarom denk je dat de printers zo goedkoop zijn? Het is het één of het ander. Als de inktcartridges goedkoop zouden zijn, zou de prijs van een printer minstens drie of vier keer zo hoog zijn. De winst moet toch érgens vandaan komen.

Kortom, de prijs van inktcartridges gaat echt niet omlaag. Fabrikanten 'dumpen' de printers zonder winst op de markt en verdienen dan de centjes met de verkoop van inktcartridges. Het is niet anders en daar doe je met geen enkele actie ook maar iets aan.

m.vr.gr. Freya

ikbenik
door ikbenik - Jan 29, 2011 om 10:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het probleem is dat de meeste mensen alleen naar de verkoopprijs kijken van de printer en niet bij de koop rekening houden met de verkoopprijzen van de cartridges.

Natuurlijk kan een fabrikant de prijs van de printers omhoog doen en de prijs van de cartridges omlaag, maar dan worden die printers niet verkocht, omdat ze veel te duur zijn.

druifje01
door druifje01 - Jan 29, 2011 om 10:16
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Tja, als wij alles wat ergert af zouden kunnen schaffen zou het wel het paradijs op aarde worden.
Overigens, er zijn best wel mogelijkheden om voordelig cardridges te kopen. Zet je woede om in creativiteit! Het is niet anders dan zoals het is. Go4inkt!

poltol
door poltol - Jan 29, 2011 om 13:42
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U kunt de "uitbuiting" stoppen op twee [2] manieren.

1) Niets meer printen. ;-))

2) Koop een laserprinter. Iets duurder maar in het gebruik goedkoper.

Ik doe niet mee aan de aktie. Ik beheers mijn print gedrag en print alleen indien nodig en noodzakelijk. Grote partijen doe ik bij de copieshop.

En inkt koop ik meestal in een aanbieding waarbij ik dan wel goed oplet of het afgevulde cartridges zijn, en geen demo troep.

Fijn weekend verder, poltol

rj
door rjw - Jan 29, 2011 om 14:02
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je ook een twitter account http://twitter.com/#!/Veeltegoedkoop waar je kan klagen over de dumpprijzen waarvoor printers worden aangeboden?

lintie
door lintie - Jan 29, 2011 om 15:13
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ze moeten ergens winst op maken. Dus als we dit stoppen worden de printers weer duurder, is het weer niet goed...

th
door thefuture - Jan 29, 2011 om 17:46
31 Antwoorden / 1 Vragen
ro
door ron530 - Jan 29, 2011 om 18:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

misschien een tip, als de vullingen leeg zijn koop een nieuwe printer. Printer kost geen drol en doe bij het afdrukken enkel de zwarte vulling gebruiken. Na vul stations, kost een beetje maar dan heb je ook niets. print je veel documenten dan is een laserprinter een optie, moet je geen kleuren laser printer nemen want dan zijn de toners de hoofdprijs.