Laptop defect bij aanschaf
Hallo,
afgelopen zaterdag heb ik een laptop gekocht, HP Pavilion DV6-1340 bij de medamarkt.
Thuis bij het opstarten zat er een paarse streep van 1 pixel breed verticaal door het scherm.
Hierop de monitor van mijn andere pc aangesloten, daar verschijnt de streep niet op. Tevens als ik de resolutie verander blijft de streep even groot. Met andere woorden er zit een defect in het scherm.
Nu zie ik echter op de kassa bon staan dat er geruild mag worden binnen 14 dagen, dit geldt echter niet voor laptops.
Wat zijn mijn rechten? Ik heb namelijk geen zin om 700 euro te betalen voor een laptop die mij defect wordt geleverd en die direkt gerepareerd moet worden.
![erpmessage](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/2519821.monument75jScheveningen.jpg)
hallo erik007,
ik denk dat je zo gauw mogelijk moet teruggaan met deze aankoop. Labtop of niet: je hebt niet geleverd gekregen wat je hebt gekocht, namelijk een nieuw product zonder gebreken.
![tdehond](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4000523.tattoo hond.jpg)
Het lijkt mij dat u de laptop ter reparatie zou moeten aanbieden, waarbij u vooraf aangeeft dat dit uw inziens onder de garantie valt.
Ik zou vandaag schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging mijn bezoek aan de zaak aankondigen, waarbij ik de schade claim onder de garantie.
Kopie van brief + handtekening retour kaart bewaren tot zaak afgehandeld is.
U kunt in de brief zetten dat uw voorkeur uitgaat naar vervanging van het product door een ander exemplaar.
Als de handtekening retourkaart binnen is ( er vanuit gaand dat u dan nog in de omruil periode zit) heeft u bewijs van dat u geclaimd heeft dat reparatie onder de garantie dient te vallen en hopelijk is men bereid de laptop in te ruilen.
Ik verwacht niet dat dit gebeurt.
![sonjaatje](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4805040.download.jpg)
Ik zou onmiddelijk teruggaan als ik jou was.
Hoe eerder hoe beter.
Beter was je zaterdag al teruggegaan.
![nobadfeeling](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4599920.tijd.jpg)
Als ik jou was zou ik vandaag liefs direct terug gaan naar de Mediamarkt...maar ook zou ik telefonisch of via mail contact opnemen met HP ruilen is evt. niet mogelijk maar je hebt wel garantie en daar moet je ze op aanspreken...
Als je schriftelijk reageerd volg dan de tip van tdehond op doe het aangetekend.
Heb ooit eens iets gehoord dat er 1 tot 3 pixel mogen missen op een scherm om nog als bruikbaar te worden verkocht .. hoe het precies daarmee zit weet ik echter niet.
Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik kom net bij de mediamarkt weg, schijnt een hele rij pixels "dood" te zijn.
De mensen van de service desk vonden het ook erg apart...ik he direkt een nieuwe meegekregen!
Super dus!
![gsm](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3a9e108a16c86c43d318c551e6a570aab8a4ddf5ac86760f018ded3acaf97330.png)
[quote=erik007 schreef op maandag 11 jan 2010, 11:46]Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik kom net bij de mediamarkt weg, schijnt een hele rij pixels "dood" te zijn.
De mensen van de service desk vonden het ook erg apart...ik he direkt een nieuwe meegekregen!
Super dus!
Ze kunnen er ook nauwelijks onderuit! Het betreft een DOA (Dead On Arrival).
Bij een duidelijk gebrek, waardoor het nieuwe apparaat niet normaal gebruikt kan worden, heb je altijd recht op omruilen. Niet meer dan normaal, tenzij er duidelijke sporen van externe mechanische beschadigingen zijn, door vallen of stoten.
Daarom ook nooit zomaar een beschadigde verpakking accepteren!
Hallo,
Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.
nog even ter info: een defect apparaat zoals u het heeft is een DOA ( Dead On Arrival) oftewel druk het in de doos en laat het ophalen/of breng het weg. En ontvang een nieuw apparaat weer
![patrick555](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/2851773.2851805.jpg)
[quote=v710 schreef op maandag 11 jan 2010, 20:30]Hallo,
Mag ik u een tip geven voor een volgende keer. (hoe het zit aan de consumentenkant van hp weet ik niet) Maar neem direct met HP contact op. vaak scheelt dit een hoop ellende. Heb een paar maal defecte apparaten van HP gehad binnen de garantie en dit werd netjes opgelost. Nu is het wel zo dat de zakelijke kant beter zal zijn. Als particulier kunt u ook gewoon een zakelijke laptop kopen. denk aan de HP ProBook standaard 3 jaar garantie! Ik ben het helemaal zat van de consumentenmarkt. de consumentenmarkt wordt gebruikt om hetgeen uit te proberen wat later in de zakelijke markt komt.Hallo
ik heb zoiets gehad met mijn home cinema. een stekkermodule zat los of zo.
ik kreeg meteen een andere mee.
maar een laptop is wel anders. Ze kunnen moeilijk gaan doen ivm software.
Zo te horen heb je vaak ellende gehad. Niet een keer overstappen naar een ander merk?
![kroonmeester](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/3654456.Crown1.jpg)
De wet is duidelijk in, de leverancier (MediaMarkt ...) dient (diende) u een deugedelijk product te verkopen. In uw geval was dat niet gebeurd.
De leverancier dient u alsnog een deugedelijk product te leveren of het repareren. In dit geval lijkt reparatie ondoenlijk.
Nou sta ik niet te popelen om iets bij MediaMarkt te kopen, zij verkopen rustig een gebruikt product door aan de consument, zondr dat daar de consument van op de hoogte is, dat is al eerder aangetoond geweest.
Waarschijnlijk beroept (beriep) leverancier zich op de - flauwekul argumentatie - dode pixeluitval.
Als ik de kantonrechter zou zijn, dan was mijn uitspraak tot ontbinding van de koppovereenkomst zijn geweest als leverancier zich niet zou kunnen voldoen aan een deugdelijk product leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan
Beste leden,
Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024.
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden
...
Lees meer
Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.
Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !?
Lees meer
Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat
heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer