ba
door balou2000 May 16, 2016 om 09:51
Computers & telefonie

Laptop problemen

zaterdagavond zat ik achter de laptop een Packerd bell eaynote LE 29 maart was hij 3 jaar oud, toen ik een blauw scherm kreeg met een usb bug fout, hij starte opnieuw op  en naar een tijdje weer blauw scherm  na de 3de keer heb ik hem uit gedaan
Gisteren voor de zekerheid alles wat er op stond op mijn externe schijf gezet, onder het overzeten las hij de externe schijf niet meer dan moest ik de laptop opnieuw opstarten en dan deed hij het weer, dus dacht ik er is iets met de externe schijf , dan maar de usb stick gebruikt daar gebeurde precies het zelfde mee
Ik heb toen uiteindelijk een systeemherstel gedaan op een punt 3 dagen geleden voor de windows update
De systeemherstel duurde uren en toen hij eenmaal klaar was wilde de laptop niet meer opnieuw opstarten , blauw scherm met als fout critical failure :-(
toen kreeg ik een zwart scherm en hij doet nu dus niks meer
2 vragen dus : hoe kan ik de laptop eventueel weer aan de praat krijgen  en hoe kan ik  weer bij mijn spullen op de externe schijf
Nog maar 1 vraagje dan , de laptop is  heb ik bij de Dixons gekocht en is verzekerd via de Dixons bij HSC inzake Rosemont geldt die verzekering nog nou dat Dixons failiet is
Sorry voor alle vragen

3487 22 Rapporteer

who cares
door who cares - May 16, 2016 om 10:19
146 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou naar mensen gaan die er echt verstand van hebben .... www.pchelpforum.nl .... even registreren en deze mensen helpen je op een deskundige manier.

ba
door balou2000 - May 16, 2016 om 10:25
47 Antwoorden / 15 Vragen

dat ga ik ff doen , dank je wel

ph
door philip36 - May 16, 2016 om 10:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een zwart scherm en hij doet nu dus niets meer, zegt u.
Zit er helemaal geen 'leven' meer in als u hem aanzet?
Anders proberen of u de DVD lade open kunt maken tijdens starten en probeer op te starten van een Back-up DVD of windows installatie DVD.
Welk besturingssysteem staat op de laptop?

ba
door balou2000 - May 16, 2016 om 10:57
47 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb hem net weer aan gedaan , toen kwam er te staan dat windows niet geladen kon worden en dat hij een herstel ging doen , daar is hij nu mee bezig, zwart scherm met packerd bell in het midden ,geen idee wat hij doet
die back up dvd heb ik dus heel dom nooit gemaakt
hij draait vanaf de 1ste dag dat windows 10 uit kwam op windows 10 zonder problemen

Cookies
door Cookies - May 16, 2016 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt het model LE29 wel? Op PB site komt dit model niet voor, wel de LE11BZ en LE69KB. Google search vindt ook niks op LE29.

Heb je de drivers geupdate voor Windows 10?

ph
door philip36 May 16, 2016 om 11:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Denk dat 29 bij Maart hoort, dacht eerst ook LE29.

ph
door philip36 - May 16, 2016 om 11:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt, als u die al niet hebt, een windows10 DVD maken met het windows10 iso bestand welke te downloaden is vanaf de Micosoft site.
Met de windows10 DVD de laptop opstarten en de optie opstartherstel kiezen.
Daarmee kan een opstartprobleem van windows10 worden hersteld.
Ook is een andere optie mogelijk waarmee alle besturingsbestanden op hun werking worden gecontroleerd en als nodig vervangen.

ba
door balou2000 - May 16, 2016 om 11:25
47 Antwoorden / 15 Vragen

Hij is dus blijkbaar goed door het herstel heen gekomen en hij doet het weer.
pft.............
nu zit ik nog met het grote probleem dat mijn externe schijf een foutmelding geeft
hoe kan ik nu nog bij alles wat daar opstaat

het is geen LE 29 , maar een LE en er staat dat ik hem op 29 maart 3 jaar geleden gekocht heb

ph
door philip36 May 16, 2016 om 12:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Werkt een usb stick wel goed?
Kijk eens bij apparatenbeheer of de externe HD erbij staat.
(rechtsklik op Deze PC, kies Eigenschappen, kies Apparatenbeheer)
Eventueel installatie ongedaan maken en daarna de externe HD uit de USB poort en er weer in.
Als u een andere computer heeft, de externe HD daar op proberen.

Ma
door Mat Matheij May 16, 2016 om 20:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik neem aan dat op de externe schijf één back up staat van dat gene wat op uw laptop stond. Die externe schijf - van welke leeftijd is die- wanneer hier niet meer info op staat zou ik die indien mogelijk herformatteren. Wanneer U er niet zeker ervan bent dat deze goed funktioneert vervangen voor 69 € te kust en te keur te koop. Controleer vooraf ook de vaak vergeten usb kabel. Voorts externe afkoppelen pc opschonen met ccleaner. En vervolgens handmatig de W10 updates downloaden. Bezie ook of er andere programma's behoren te worden geüpgraded als JAVA, Adobe reader en Flashplayer, Browsers en updates van Packard Bell customersoftware. Heeft U overigens een (betaalde) virusscanner geïnstalleerd alsook deze geüpgraded. Voer vervolgens een algehele scan uit. Een harde schijf controle kan geen kwaad. Voorts schijf opschonen en deformateren. Hoewel ccleaner dat eerste ook ten dele al doet. Mvrgr.

ba
door balou2000 May 17, 2016 om 18:20
47 Antwoorden / 15 Vragen

Update laptop/externe schijf
De laptop doet het weer gewoon dat probleem is opgelost, ook is hij ondanks dat de Dixons failliet is nog steeds verzekerd, prima dus , Als ik alles op een nieuwe externe schijf heb gezet ga ik hem als nog formateren voor de zekerheid,
Dat is dus een zorg minder
maar mijn grootste nachtmerrie is mijn externe schijf daar staan 10 jaar fotos op , 22 MB aan haakpatronen , Duizenden E-books en nog veel meer
Die is dus waarschijnlijk beschadigd doordat de laptop een USB poort crash had
Als ik hem in de vaste pc doe dan loopt de pc vast , na heel veel geduld opent hij hem uiteindelijk dan toch. dan zie ik ook alles er nog opstaan
ik ben langzamerhand bezig met heel veel geduld om de kleine mapjes naar de pc over te zetten, maar dan leest de pc plots de bron niet meer, en dan gooit hij de externe schijf er weer af,
De foto map is zo groot dat gaat het dus niet worden
mijn dochter haar vriend komt binnenkort met zijn Mac laptop kijken of het daar wel op lukt,
Anders moet ik een echte expert gaan zoeken.................
aangezien de laptop het nu weer doet kan ik alle fotos die daar opstaan ongeveer de laatste 3 jaar over zetten op een nieuwe externe schijf
Wat heb ik hier van geleerd, 1- als je laptop een usb fout geeft nooit je externe schijf er in doen en 2- nooit alles op 1 externe schijf zetten maar op 2 schijven
Verder ga ik ook Mega activeren daar mag je 50 MB gratis opzetten Bedankt voor alle tips  die jullie gegeven hebben

Cookies
door Cookies - May 16, 2016 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En daarom zijn dus leestekens uitgevonden.;-)

......het is geen LE 29 , maar een LE en er staat dat ik hem op 29 maart 3 jaar geleden gekocht heb....

bo
door boris47 - May 16, 2016 om 11:56
27 Antwoorden / 1 Vragen

Indien je gegevens hebt van HSC zou ik daar beginnen met vragen. Alhoewel er op deze site al niet zo'n goede berichten te vinden zijn inzake HSC inzake Rosemont.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2016 om 15:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het soms af en toe door oververhitting komen? PB heeft daar wel vaker problemen mee.
Misschien eens controleren of het ventilatierooster verstopt zit en de fan vervuild is, dan dat schoonmaken.

ba
door balou2000 - May 16, 2016 om 15:24
47 Antwoorden / 15 Vragen

Oververhitting  zou kunnen
Maar dan is het heel raar dat daar Door mijn usb stick en externe schijf het niet meer doen

Cookies
door Cookies - May 16, 2016 om 15:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of er sprake is van oververhitting kun je zien met Speedfan http://filehippo.com/download_speedfan/

Als je al die jaren de ventilator niet gereinigd hebt, zou het me niks verbazen als dat het geval is.

marita5
door marita5 - May 16, 2016 om 15:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Balou2000,

Welke foutmelding geeft de externe harde schijf ?

aurora1
door aurora1 - May 16, 2016 om 15:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens opstarten in veilige modus en doe dan eens foutcontrole met repair. U kunt ook de stick en externe schijf laten scannen.
Heeft u de stick en de externe schijf wel veilig verwijderd zoals hoort?
Welk type laptop u heeft zal vermoedelijk op een sticker aan de onderkant van de laptop staan.
Als het rooster en de fan vervuild zijn zou ik die eerst schoonmaken.
Controleer eventueel ook of er allerhande programma's mee opstarten die niet nodig zijn, die dan uitvinken.

Cookies
door Cookies May 16, 2016 om 15:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik het me goed herinner, zit die fan ver weg gestopt in een PB. Moet je je hele laptop voor uit elkaar slopen.

Cookies
door Cookies - May 16, 2016 om 15:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is hier te zien http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=64634

DOOR MARITA5 - 16 MEI 2016 OM 15:44
752 ANTWOORDEN / VRAGEN

@Balou2000,

Welke foutmelding geeft de externe harde schijf ?

marita5
door marita5 May 16, 2016 om 16:07
11545 Antwoorden / 15 Vragen

goh dat moet je ook maar weten , dat dit op een ander forum te lezen is .

Cookies
door Cookies May 16, 2016 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee hoor, hoeft niet, maar toevallig wist ik het, vandaar dat ik het even aan jou doorgeef.

marita5
door marita5 May 16, 2016 om 16:46
11545 Antwoorden / 15 Vragen

bedankt voor het doorgeven , door de link kunnen ook andere forumleden dit lezen .

ph
door philip36 - May 16, 2016 om 16:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als er op het moment van de storing data naar de externe HD en usb stick geschreven werd is het mogelijk dat de ext. HD en stick niet meer goed werken.
Kijk eens bij apparatenbeheer of de externe HD erbij staat.(rechtsklik op Deze PC, kies Eigenschappen, kies Apparatenbeheer)
Eventueel installatie ongedaan maken en daarna de externe HD uit de USB poort en er weer in. Als u een andere computer heeft, de externe HD daar op proberen.

ph
door philip36 - May 16, 2016 om 16:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens bij Schijfbeheer of de externe schijf erbij staat en drive letter heeft.
Rechtsklik op Start en kies Schijfbeheer.

marita5
door marita5 - May 16, 2016 om 17:01
11545 Antwoorden / 15 Vragen
ba
door balou2000 - May 16, 2016 om 17:51
47 Antwoorden / 15 Vragen

Heel erg bedankt voor alle tips
Ik stop er mee voor vandaag
Ben het ff zat
Het idee dat ik al mijn foto's kwijt ben hakt er ff in
Ga lekker bankhangen  met een grote reep chocolade
Morgen weer een dag

gsm
door gsm - May 16, 2016 om 18:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de laptop erg heet wordt en de fan snel draait, dan kun je stof uitblazen met bijvoorbeeld een fietspompje.
Blaas in de opening met het groffe rooster opzij of achter in de rand van de laptop, terwijl de laptop uit is.

Voor zover nog niet uitgevoerd doe een van de volgende acties:

Resetten van de hardware.
Begin met de stroom eraf. Ook de batterij eruit halen.
Druk dan enkele keren op de AAN knop.
Zet de batterij terug en sluit de stroomadapter weer aan.
USB storingen in de hardware zijn op die manier vaak te resetten.
Probeer of de laptop nu weer wil opstarten. Kies normaal opstarten indien die mogelijkheid gekozen kan worden.

Installeren van Windows 10.
Als de oude Windows nu toch weer goed draait dan kun je online upgraden naar Windows 10.
Het beste is om alle Windows updates eeerst te installeren en Virusscanners te verwijderen.

Als het niet lukt om Windows 7 of 8.1 te starten, dan zou je Windows nog steeds kunnen upgraden naar Windows 10:
Download (op een andere PC) het Windows 10 ISO download tool:  https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Gebruik het tool om Windows 10 nog niet te installeren, maar alleen om de ISO te downloaden.
Zorg dat je de juiste versie kiest: 32-bit of 64-bit. Beide ISO's is te groot voor een DVD, maar ze passen wel op bijvoorbeeld een 8 GB USB stick.
Brand de ISO met een brander programma op een DVD of maak een USB stick als jouw laptop van USB kan booten.
Start jouw laptop op van de DVD (of USB stick). Voer een upgrade uit, met behoud van programma's en data.
Voer eventueel de Windows 7 of 8 productcode in, van de sticker op het apparaat.
Veel succes.

marita5
door marita5 May 16, 2016 om 18:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Gsm , Ts heeft Windows 10 .

sjjoppy
door sjjoppy - May 16, 2016 om 18:46
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staan de foto's die u kwijt denkt te zijn op de opslag OnDrive die met W10 meegeleverd wordt en te vinden is via de verkenner.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2016 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De problemen lijken inmiddels opgelost te zijn.
Zie daarvoor het vervolg via de link van @carola.83 naar het pchelpforum.....