Ti
door Tikus Belanda Dec 30, 2015 om 20:32
Computers & telefonie

Laptop van media markt heeft na half uur kuren

Ik heb gisteren een laptop van 600Euro bij de media markt en nog eens 29Euro zodat hij meteen klaar voor gebruik is.
Na ongeveer een half valt het beeldscherm even uit en toestel slaat vast,ditvastlopen is 2 keer gebeurd.
Ik heb het toestel daarna niet meer gebruikt en ben vandaag teruggegaan naar de media markt in Leeuwarden.
Mijn verhaal uitgelegd en zegt de leidinggevende van de computerafdeling tegen mij,sorry hoor maar dit is waarschijnlijk een softwarefout en hier geven wij geen garantie op,behalve als ik 15Euro zou betalen dan mocht ik een andere meenemen.
Ik heb toch gewoon recht op een andere zonder bijbetalen of anders mijn geld terug.

12609 33 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Dec 30, 2015 om 20:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

misschien slechte koeling  van de  processor als deze ineens uitgaat. ( beveiliging) waarvoor je 29 euro extra hebt  betaald ?? voor wat ? [edit-redactie] ga terug  naar die zaak, vraag gewoon een andere, ingepaktte. [edit] Mag ik vragen wat er gespecificeert staat bij die 29 euro ?

Ti
door Tikus Belanda Dec 31, 2015 om 10:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

er zit alleen een sticker op de doos waarop staat,installatie gereed en thuis meteen aan de slag.

ltmvz
door ltmvz - Dec 30, 2015 om 21:08
949 Antwoorden / 18 Vragen

@eclipse:

"Grote kerels" heeft ook niet iedereen bij de hand.☺

gerbera
door gerbera - Dec 30, 2015 om 22:21
7366 Antwoorden / 14 Vragen

De leidinggevende heeft blijkbaar weinig verstand van computers want dit lijkt mij een hardwareprobleem.  Zo het een software probleem zou zijn dan hebben hun iets niet goed gedaan. U heeft betaald om hem door hen gebruiksklaar te maken. Lees hier wat uw rechten zijn;  https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Ti
door Tikus Belanda Dec 31, 2015 om 10:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit had ik ook al gelezen,vind het dan wel raar dat je een nieuw toestel binnen 24 uur ter reparatie aanbied en vervolgens dus straks met een,in mijn ogen,refurbushed toestel in huis zit.
En op de sticker staat thuis meteen aan de slag,als ze m eventueel wel repareren ben ik vervolgens de laptop een paar weken kwijt en kan dus niet meteen aan de slag.
Het ergste vind ik gewoon het antwoord van media markt dat ik voor 15Euro wel een andere mag meenemen,ze moeten nl. deze schoonmaken omdat deze al is gebruikt,m.a.w. meneer deze werkt niet goed en als u 15Euro betaald verkopen we m wel aan een ander.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 31, 2015 om 13:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet daar gewoon mee instemmen, wanneer je de nieuwe laptop in handen hebt, verlaat je de winkel zonder die 15 euro te voldoen.
Laat ze daarvoor maar gerust de politie bellen (civielrecht) en laat het een les zijn om nooit meer iets bij de mediamarkt te kopen.

ma
door marleenvanh Jan 1, 2016 om 12:02
451 Antwoorden / 1 Vragen

Precies Akkerdistel. MediaMarkt is een Kommercieel Uiterst Teleurstellend bedrijf.

diumenge
door diumenge - Dec 30, 2015 om 23:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard is dat geen software probleem en als het dat wel is dan dienen ze het nog steeds op te lossen, geld terug is natuurlijk de beste oplossing maar ze mogen 'm ter reparatie innemen.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Diumenge ( engel gods, ) Uiteraard is dat geen software probleem ??  vervolgens ,en als het dat wel is ?  "zo" wederom, een vaag en tegenstrijdig  antwoordje, vooruit dan maar als een computr ineen keer afsluit zonder waarschuwing, heb je een hardware probleem, bijv. wat ik noemde  koeling  cpu. bij software krijg je eerst het blauwe scherm met de foutmelding  en opnieuw opstarten, bij hardware na herstart de foutmelding. ken ook eventueel een loszittend sata  stekkertje zijn.of  een loszittend( niet geklemd) geheugen-bankje, beste is dan even alles na te lopen, en opnieuw starten. sata voeding  klemmen goed , sata data  zitten nogal gauw  los...ook zijn vaak usb stekkertjes  die wat los in de poort zitten en vonken, ook dan slaat de kast uit., is allemaal netjs  beveiligd  door de voedings kast.

alfatrion
door alfatrion - Dec 31, 2015 om 10:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De leidinggevende stelt dat hij de consument een slecht werkend product mag verkopen zolang dat maar veroorzaakt wordt door software. Dit standpunt is uiteraard onhoudbaar. Dus ja, je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging en hieruit mag je in beginsel kiezen.

edrick3
door edrick3 - Dec 31, 2015 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tikus,

Nogmaals teruggaan en een goed exemplaar verlangen.
Je hebt recht op een goed werkend produkt.
Raar verhaal dat je met bijbetaling van € 15 wél een vervangend exemplaar kunt krijgen.

ph
door philip36 - Dec 31, 2015 om 10:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat was u aan het doen op de laptop toen deze zwart scherm kreeg?
Een computerspel aan het spelen wat gezien de specificaties van de laptop eigenlijk niet aan kan?
Een slechte beurt van de mediamarkt om u weg te sturen met zo'n antwoord.

Ti
door Tikus Belanda - Dec 31, 2015 om 14:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb inmiddels al een telefoontje gekregen van de media markt en heb al een nieuwe laptop gekregen,wat social media wel niet goed voor is.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen.

ha
door harryromijn - Jan 1, 2016 om 12:27
272 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen weet toch het devies van Media Markt c.s.: "halen, weinig betalen en opdonderstralen".
Zijn er problemen: ga maar procederen, want... dat doen de meesten toch niet. Beter € 15 of zo bijbetalen en .. klaar is het weer hopen we. Tenzij de multi-media er inspringen, want dan kan - uit reputatieschade - ineens heel erg veel wel.
Service kost geld, en die wensen velen niet in de aanschafprijs verstopt te zien, ook niet separaat te krijgen doch.. hoe goedkoper hoe beter. Voor € 29 gaat dat niet allemaal, hooguit oppervlakkig !
Een update van Windows kan tot gevolg hebben, dat uw "energy saving mode" anders werkt en plotseling de computer op "zwart" zet voor een tijdje, bijv enkel de videocard. Heeft men bij MediaMarkt Windows 10 erop gezet zonder exact te weten of alles wel 100,0000 % blijft werken ? Plug & Play zet niet altijd het beste programma op uw HD, vaak even verder zoeken en alle drivers vanaf de fabrikant nalopen. Doch.. dat kost tijd = geld, en willen velen niet betalen.

gsm
door gsm Jan 1, 2016 om 17:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik ben door Mediamarkt prima geholpen, binnen de garantietermijn, bij een probleem met een ASUS tablet. De tablet is keurig gerepareerd en doet het momenteel nog steeds uitstekend.

winni
door winni - Jan 1, 2016 om 13:12
12 Antwoorden / 4 Vragen

media markt groote bek maar service k.... ga terug en laat het nakijken of omruilen  het is een probleem van app. niet van jou en waar is die 29 euro voor , en een tip geld terug halen en bij EXPERT winkel kopen daar heb ik ervaring mee daar helpen ze je zoals het hoort

ro
door roelfien 65 - Jan 1, 2016 om 14:47
29 Antwoorden / 0 Vragen

De 29€ is er  voor dat Media Mark er allerlei troep op zet wat maar 6 weken geldig is en dan moet je betalen,zoals een virusscan.
Hebben ze bij mij ook geprobeert ik wou alleen een laptop met windows 8 en verder niets ,verkoper werd erg boos dat ik weigerde,ik wil zelf weten wat ik op mijn laptop zet,ben geen leek.
Ik hoefde niet terug te komen als ik er wat mee kreeg,heel klantontvriendelijk.
Ik zou gewoon een nieuwe laptop eisen en niets bij betalen,als windows 8 of 10 er op staat is genoeg de rest kan je zelf installeren,hoef je geen 29€betalen.
Gr Roelfien

ja
door janboekel - Jan 1, 2016 om 15:06
8 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat is ook wat ,men gaat er vanuit dat alles werkt, heb je geen rechtbijstand? wel betalen voor iets wat niet werkt, laat je niet zomaar behandelen.
Zet de rechtbijstand erachter.

ho
door honda98 - Jan 1, 2016 om 16:29
103 Antwoorden / 1 Vragen

bij media markt moet je geen computer kopen ! je hebt daar garantie tot de deur .
dit moeten velen toch wel ge hoort hebben via diverse forums.
en dikwijls zijn de prijzen het zelfde als in de gewone winkels waar de service goed is
een computer moet je bij de vak man kopen. die weet waar hij over praat.

gsm
door gsm - Jan 1, 2016 om 17:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien heb je een laptop met een intel processor en een iMEI stuurprogramma probleem. Er is sinds kort namelijk een serieus Windows 10 probleem met intel stuurprogramma's. Als versie 11 van iMEI (intel Management Engine Interface) geïnstalleerd is, via een Windows update, dan komt een laptop niet meer uit de slaapstand (beeldscherm is uit) en sluit meestal ook niet goed af. Alleen geforceerd uitzetten helpt in zo'n geval.
Diverse oplossingen staan op internet en behelzen veelal het terugzetten van stuurprogramma versie 9 van iMEI.
Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om meteen klakkeloos de schuld bij Mediamarkt te leggen.
Bovenstaande is vooral de verantwoordelijkheid van Microsoft en intel.
Het is misschien mogelijk om schadevergoeding te claimen bij Microsoft, als het probleem inderdaad via hun Windows update is veroorzaakt en geen hardware fout is.

marita567
door marita567 - Jan 1, 2016 om 17:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ts heeft op 31 dec om 14.38 gemeld dat hij / zij van Mediamarkt een nieuwe laptop heeft gekregen .

gsm
door gsm Jan 1, 2016 om 18:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ja, en?

marita567
door marita567 Jan 1, 2016 om 18:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

wat heeft dan alles nog voor zin als Ts niet meer in bezit is van de laptop en een nieuwe heeft ? probleem is toch opgelost .

gsm
door gsm Jan 1, 2016 om 19:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De fout zit meestal in de software voor Windows 10 en niet in de hardware, zoals het geval is met de recente update van iMEI voor intel processoren, wat ik hiervoor beschreef. Het kan dus heel goed dat de fout ook op de nieuwe laptop weer optreedt, als de laptop precies hetzelfde model is.

marita567
door marita567 Jan 1, 2016 om 19:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dat weten we nu nog niet .

Ti
door Tikus Belanda Feb 21, 2016 om 21:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem heeft wel degelijk in de laptop gezeten,heb tot nu toe nog steeds geen problemen gehad met de nieuwe

gsm
door gsm Feb 21, 2016 om 23:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het kan inderdaad de laptop zelf zijn. Ik heb echter hetzelfde probleem meegemaakt bij iemand met een splinternieuwe HP laptop met een i7 processor. De instelling voor energiebesparing van de imei driver bleek de oorzaak. De laptop gaat slapen en is niet meer wakker te krijgen als de imei driver is uitgeschakeld. De driver is intussen weer bijgewerkt denk ik, want ik ben de fout verder niet meer tegengekomen en ook de energiebesparende instelmogelijkheid van de imei driver vind ik tot nu toe nergens meer terug.
Referentie: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-power/laptop-sluit-niet-meer-af-na-installatie-windows/49e58598-cb57-4dd3-939a-2c12ed98d7f0?page=1

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 1, 2016 om 19:31
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als mm (wij zijn toch niet gek) geïnstalleerd heeft zijn zij verantwoordelijk! Wanprestatie.

Cookies
door Cookies - Jan 1, 2016 om 20:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@@: is het ERG moeilijk om de reacties te lezen??? Scheelt een hoop flauwekul antwoorden!

marita567
door marita567 - Jan 1, 2016 om 20:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen
ja
door jackyh - Feb 22, 2016 om 14:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dit soort artikelen koop ik altijd bij een speciaalzaak zoals My Com daar je daar altijd hulp krijgt. Denk toch niet altijd dat je alles wel weet en dus voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten. Service is veel belangrijker als je a-technisch bent.

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 14:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@jackyh , dit antwoord slaat nergens op , heeft niks te maken met a - technisch zijn / of denken alles te weten .
Als u goed had gelezen dan wist u dat Ts inmiddels een nieuwe laptop van Mediamarkt heeft en die werkt goed .
Voor € 600,- mag Ts een goed product verwachten en zelfs voor een dubbeltje op de eerste rang zitten .

nancy du grand
door nancy du grand - Feb 22, 2016 om 14:33
16 Antwoorden / Vragen

Daarom koop ik nooit meerbij Mediamarkt. Ooit een nieuwe telefoon gekocht, netjes in verpakking met rodeband omheen.Bij thuiskomst was de telefoon zichtbaar gebruikt. Stonden zelfs nog nummers in. Na een hefftige discussie mijn geld terug gekregen. Dus voor een batterij ga ik nog niet eens meer naar de MM

ge
door gerardvantol - Feb 22, 2016 om 15:01
57 Antwoorden / 2 Vragen

Een computer dus ook een laptop is een combinatie van hardware en software, dus deze schertsfiguur moet terug naar school. Het door u gekochte produkt functioneerd niet naar behoren, dus moet allereerst gerepareed worden en als dat niet mogelijk is omgeruild voor een goed exemplaar of geld terug. Is gewoon in de wet opgenomen.

audb
door audb - Feb 22, 2016 om 15:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Media Markt-winkel
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
- De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
- Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde winkel van Media Markt.
- Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
- Het product is ongebruikt.

Dit uitprinten en onder hun neus duwen maar u kan ook evt naar een andere Media Markt gaan en daar eens proberen.

mo
door mof - Feb 22, 2016 om 16:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je koopt een laptop met software geinstalleerd.
Als dit ding niet werkt moet in de eerste zes maanden Mediamarkt bewijzen dat het niet aan het apparaat ligt.

Als de leidinggevende van de computerafdeling zegt: sorry, waarschijnlijk een software fout, dan lijkt me niet dat hij veel onderzoek
heeft gedaan. In ieder geval te weinig om het probleem bij u neer te leggen.

U heeft recht op een goed werkend product. U hoeft niet zelf op zoek naar een oplossing. Dat moet Mediamarkt.

mo
door mof - Feb 22, 2016 om 16:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Alles wat

Mediamarkt zegt over ruilen is niet geldig. DAt is slechts wanneer u een produkt koopt dat goed is en het toch niet wilt.

In dit geval is een ondeugdelijk produkt verkocht en wordt niet serieus bekeken wat er kapot is. Dat moet MEdiamarkt wel doen. Die heeft
bewijsplicht.

Een ondeugdelijk product moet worden teruggenomen om te worden gerepareerd, te worden vervangen door een gelijkwaardig product, of er moet
de aankoopsom worden terugbetaald

marita567
door marita567 - Feb 22, 2016 om 16:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Beste Forumleden ,

Willen jullie zo vriendelijk zijn om niet meer op dit topic te reageren .
Ts heeft een nieuwe laptop gekregen op 31 dec 2015 van Mediamarkt , en deze werkt goed .
Om nu nog te reageren heeft geen enkele zin .

bvd ,

Met vr,gr.

h19l49
door h19l49 - Feb 22, 2016 om 18:55
121 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer voor de Mediamarkt in Leeuwarden, maar de persoon die bij de service balie van de pc afdeling staat verziekt met zijn arrogante gedrag en dito praatjes het hele imago van deze zaak.
Zelf heb ik al verschillende discussie,s met dit persoon gehad en twijfel toch echt aan de vakbekwaamheid van deze arrogante kwast.
Het gezegde "Ga naar de vakman daar heb je geen zak an " is bij hem toch echt op zijn plaats.
Toch jammer want ik ben vaak bij deze Mediamarkt en het overige personeel is vriendelijk en behulpzaam.

la
door latb - Feb 22, 2016 om 19:33
27 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen

Een laptop moet je ook kopen bij mensen die er echt verstand van hebben.
Dus een computerwinkel waar je een corecte behandeling krijgt.
Dus juiste uitleg en GEEN extra kosten om hem klaar te maken voor gebruik.
Dus dat is mijn advies.

latb

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2016 om 19:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo te zien, is dit topic in de Nieuwsbrief gezet?

Aangezien blijkbaar geen hond alle reacties leest, maar even met capslock proberen:

PROBLEEM IS ALLANG OPGELOST!!!!!!!!

zoekster1
door zoekster1 Feb 22, 2016 om 19:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zelfs de redactie leest de reacties/antwoorden niet.

Cookies
door Cookies Feb 22, 2016 om 20:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stond dit topic dan inderdaad in de Nieuwsbrief? In dat geval wordt het de hoogste tijd dat ze eens kijken welk topic ze in de Nieuwsbrief zetten. Staan wel vaker topics waarbij ik denk: KIJK eens kritisch wat je daar in zet, redactie.

marita567
door marita567 - Feb 22, 2016 om 20:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Carola.83

Of dit helpt weet ik ook niet , ik heb dit al twee keer geschreven en nog reageren mensen .
Misschien eens proberen in een andere taal , want dit is voor dovemansoren .

De vraag staat inderdaad op de home pagina , zie hier en scroll naar beneden rechts staat de vraag .

http://kassa.vara.nl/

gsm
door gsm - Feb 22, 2016 om 21:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou niet weten waarom je nu niet meer zou moeten reageren en wie dat dan bepaalt, ook al is er al een oplossing voor die ene persoon, die de vraag stelde.
Er kunnen altijd nuttige tips voor de rest van Nederland tussen zitten. Ik denk namelijk nog steeds dat dit waarschijnlijk toch een software probleem was en dat andere mensen hier ook tegenaan kunnen lopen.

Cookies
door Cookies Feb 22, 2016 om 22:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie geen enkele nuttige tip gegeven op 22/2.

marita567
door marita567 - Feb 22, 2016 om 21:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

als u wilt door drijven over een probleem wat al is opgelost , waarom plaats u dan deze reactie hier gericht aan Ts.

DOOR GSM 21 FEB 2016 OM 23:44
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Bedankt voor je reactie. Het kan inderdaad de laptop zelf zijn. Ik heb echter hetzelfde probleem meegemaakt bij iemand met een splinternieuwe HP laptop met een i7 processor. De instelling voor energiebesparing van de imei driver bleek de oorzaak. De laptop gaat slapen en is niet meer wakker te krijgen als de imei driver is uitgeschakeld. De driver is intussen weer bijgewerkt denk ik, want ik ben de fout verder niet meer tegengekomen en ook de energiebesparende instelmogelijkheid van de imei driver vind ik tot nu toe nergens meer terug.Referentie: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-power/laptop-sluit-niet-meer-af-na-installatie-windows/49e58598-cb57-4dd3-939a-2c12ed98d7f0?page=1

h.
door h.terpstra - Feb 23, 2016 om 00:41
202 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft al zinnige antwoorden gehad. Maar terzijde. De mediamarkt geeft al aan dat je gek moet zijn om daar te kopen.

Tegenover mediamarkt Groningen zit een audio zaak met een vakman "aan boord". Die zaak is goedkoper dan mediamarkt. Deze man krijgt gratis reclame. De mediamarkt reclame mag u betalen.Wees wijs.

vi
door vinnius - Mar 11, 2016 om 13:03
8 Antwoorden / 1 Vragen

Voor die 29 euro doen ze helemaal niets, alleen hun eigen marketing rommel er af halen. Ik kan het weten want ik heb een overigens prima computer bij hun gekocht en die 29 euro geweigerd. Toen haalden ze daarna alleen hun demo software weg. Maar ja al die sukkels die dat toch betalen dat levert best aardig wat op. Om over die 15 euro maar helemaal te zwijgen. als je hulp nodig hebt wordt dan lid van seniorweb.nl voor ca. 30 euro per jaar, dan staan 3000 vrijwilligers voor je klaar die het voor nop doen.