vu
door vuurvliegje_1 Dec 12, 2007 om 17:30
Computers & telefonie

Letters en zinnen kwijt in typen mails

ben sinds 2 weken in het bezit van een Acer Aspire  laptop type 7520G en heb bewust voor WinXP pro gekozen ipv Vista. Als ik nu iets wil typen ( bijv. een mail en zelfs dit hier) blijven de letters achter, verspringt mijn curser, raak ik hele zinnen kwijt en vind ik ze vervolgens heel ergens anders of zelfs helemaal niet terug.........

ik type helaas niet blind anders zou ik het sneller zien maar het is  een heel vervelende aangelegenheid; kan ik elke keer opnieuw beginnen............

de leverancier is diverse keren langsgeweest maar kan het niet oplossen; vandaar de vraag aan dit forum........

ook gaat ie niet uit bij de eerste keer afsluiten en moet ik wel 3 a 4 keer opnieuw alle handelingen doen voordat ie afsluit..........

mss belangrijk om te weten; ik gebruik een apparte losse muis omdat ik met die touchpad ( ik denk dat dat ding zo heet) niet overweg kan en hem toch alleen maar thuis gebruik............

ik hoop dat imand een oplossing heeft voor bovenstaande probleem; het is zo echt niet meer leuk werken op een nieuwe laptop die best duur was.........

bijv. dank voor eventuele reacties...............

3301 33 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 12, 2007 om 17:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het heeft er alle schijn van dat je bij het typen, per ongeluk de touchpad zo nu en dan aanraakt. de oplossing is dan om de touchpad uit te schakelen. Soms kan dat met een druktoets net boven het touchpad en anders moet het kunnen met de rechter muisknop op het pictogram voor de touchpad in het systeemvak (system tray). Kies dan Uitschakelen of anders Opties en probeer een optie te vinden waarbij de touchpad niet meer bij het booten gestart wordt.

Desnoods kan de service voor de touchpad uitgezet worden via MSCONFIG, tabblad opstarten.

GSM

gladdeharry
door gladdeharry - Dec 12, 2007 om 17:48
463 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je al met de helpdesk van Acer gebeld?Waarschijnlijk is er een probleem met het toetsenbord.Komt namelijk vaker voor bij de nieuwe Acers.Bel even met de helpdesk van Acer en dan wordt de laptop bij je thuis opgehaald en gerepareerd.

gsm
door gsm - Dec 12, 2007 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Touchpad in-/uitschakelen: Fn + F7, zie blz. 35 van de gebruikershandleiding of users guide.

GSM

jftm
door jftm - Dec 12, 2007 om 23:00
182 Antwoorden / 5 Vragen

Mij lijkt het alsof er zware programma's op de achtergrond meedraaien. Probeer eens een aantal programma's te sluiten via bijv. ctrl-alt-del in taakbeheer. Doe dit alleen met bekende termen.
Ook kan defragmenteren zo nu en dan geen kwaad (via bureau accessoires/systeemwerkset).
Via start/uitvoeren en intypen "msconfig" enter kun je ook wat toepassingen afvinken en dan weer eens proberen te typen. Je moet wel eerst opnieuw opstarten en de waarschuwing afvinken.
John

edwardus
door edwardus - Dec 12, 2007 om 23:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ga met GSM mee. Wat ik ook nog zou willen opmerken is dat er sprake kan zijn van een te gevoelig ingestelde touchpad, tot een electronisch defect daaraan. Ik heb eens een touchpad meegemaakt die soms ook zo raar deed en ik heb daarop het toetsenbord losgemaakt om de RAM module zichtbaar te maken en toen bleek dat de bedrading van de touchpad te dicht op de geheugenbanken zat, waardoor deze te heet werd of anderszins gestoord werd.

Herplaatsing van deze flatcable heeft toen wel enige soelaas geboden.

jvdorst
door jvdorst - Dec 14, 2007 om 13:42
186 Antwoorden / 5 Vragen

Verhaal met touchpath lijkt me onwaarschijnlijk. U kan de computer opstarten in veilige modus, kijk eens of het euvel zich dan nog voordoet. Zo niet dan systeemherstel naar installatiedatum uitvoeren. Lukt het dan nog niet, dan apparaat via leverancier terug naar acer en probleem op laten lossen.

ha
door hadee2000 - Dec 14, 2007 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuwe laptop moet normaal afsluiten en je moet er gewoon mee kunnen typen. Als de leverancier het niet kan oplossen moet hij de Laptop vervangen voor een nieuwe.

zw
door zwaardvis - Dec 14, 2007 om 13:52
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb ook een Acer. Een Travelmate van 2 jaar oud en heb vanaf het begin precies hetzelfde probleem. Asl je goed luistert hoor je de harde schijf constant aan en uit gaan. Als hij stilstaat lijkt het wel alsof de processor ook stil staat. Als je dan iets typt, moet eerst de harde schijf weer opstarten en na enkele seconden verschijnen de letters. Vervolgens stopt de HD weer en slaat weer aan. enz. wel 4 x per minuut aan en uit. Hoogst irritant.

poltol
door poltol - Dec 14, 2007 om 14:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Mogelijk wordt uw laptop te warm. Hierdoor stopt de schijf steeds even en start pas weer op na het begin van het typen. Zet de laptop eens [even] op pootjes of op de hoeken op een onderzetter. En controleer dan of het niet beter gaat. Onze laptop presteerd ook beter als hij op de steun, met sleuven, staat. Staat hij vlak op de tafel of op schoot dan heeft hij wat moeite. En dat komt m.i door een niet goed werkende koeling.

Succes, poltol

pi
door pinocchio - Dec 14, 2007 om 14:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een laptop heeft een instellingsmogelijkheid voor energiebesparing.

In de gebruiksaanwijzing staat er over geschreven je kunt de tijd van de HD instellen zet deze eens op een langere tijd, met het gebruik op batterijen heb je dan wel een kortere gebruiksduur

gr

Carel

vu
door vuurvliegje_1 - Dec 14, 2007 om 14:50
10 Antwoorden / 5 Vragen

in het antwoord van zwaardvis kan ik me vinden;ik hoor ook steeds die harde schijf aanslaan en zal bovenstaande met mijn leverancier overleggen en hopelijk komen we er dan uit.............

heel hartelijk dank voor alle adviezen en ze zijn nog steeds welkom..

trouwens er lopen op de achtergrong geen programma's mee dus dat is het al niet.....

wimbremer
door wimbremer - Dec 14, 2007 om 15:00
122 Antwoorden / 19 Vragen

Vooral niet zelf gaan zitten klooien. Laat de leverancier dat maar doen. je betáált voor een nieuwe goedwerkende laptop dus heb je recht op een,  etc., etc. Als hij er niet uit kan komen. eis je gewoon een nieuwe, daar heb je namelijk rechtop. Succes.

jvdorst
door jvdorst - Dec 14, 2007 om 15:09
186 Antwoorden / 5 Vragen

Leverancier kan het niet oplossen ? Waarom verkoopt hij computers als hij niet een goede nazorg kan verlenen. Hij is verantwoordelijk voor een goede werking. Komt hij er zelf niet uit dan moet hij het met Acer regelen, dus opsturen en in orde laten maken. Maak wel een backup van uw gegevens, want acer zal waarschijnlijk een schone installatie doen waarmee alles werkt zoals het hoort.

sl
door slempie - Dec 14, 2007 om 15:31
58 Antwoorden / 2 Vragen

Op mijn Toshiba laptop gebeurt er ook wel eens zoiets, zelf vermoed ik dat het te maken heeft met het ongewild aanraken van een te gevoelige touchpad.
Heeft u een los toetsenbord? (evt. lenen) Sluit dat eens aan en kijk of het euvel verdwijnt; in dat geval is het dan vrijwel zeker de touchpad en kunt u die desgewenst uitschakelen, zoals hier al is genoemd.

Voor de moeizame afsluitprocedure: terug naar de winkel, die behoren een deugdelijk apparaat te leveren.

ma
door marmotje - Dec 14, 2007 om 16:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn eigen "gewone"computer begon de cursor te flikkeren en sprong erna rechts op het scherm, en was niet meer te beheersen. Ik dacht eerst dat de computer een virus had, maar het bleek erg eenvoudig: nieuwe batterijen in de (optische) muis.

(Nu ben ik niet zo handig met de hard-ware, weet dus niet of het probleem bij u zo is ...maar het zou kunnen?)

Succes!

zw
door zwaardvis - Dec 14, 2007 om 18:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Helaas reageerders, dat aan en uit gaan van de HD valt vooral onder Word en andere editors enorm op door het traag verschijnen van de letters. Dit heeft de PC al vanaf dag 1, en als je hem aanzet vanaf minuut 1. Het heeft niets met warmte of energiesbesparings-instellingen te maken. Ook niet met BIOS, Wifi of bluetooth of zo. Ik denk dat het gewoon in de HD controller ingebakken zit. Eerst dacht ik dat ik de enige was, maar nu blijken meer (alle?) Acers daar last van de hebben. Mijn andere PC's en laptops hebben dit probleem niet. En ja ik heb 8 PC's en acht mijzelf wel een beetje deskundig. Ik werk al 20 jaar in de automatisering en heb dit nog bij geen ander merk ooit meegemaakt. Voor de rest doet de Acer het prima hoor. Het is zelfs mijn favoriete PC ook al heb ik veel snellere en modernere laptops waaronder helaas ook een Vista machine. (Vista sucks).

al
door alea - Dec 14, 2007 om 18:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Sony Vaio PCG-FR105 en die doet precies hetzelfde. Ik heb ontdekt, dat bij opnieuw opstarten van de computer alles ineens veel beter gaat. Is wel lastig, zeker als je een brief wil mailen. Gebeurt trouwens niet alleen bij mailen maar ook in Word. Wat ook helpt is wat rustiger in te toetsen. Waarschijnlijk kan hij snelheid niet zo goed aan. WinXP pro heeft trouwens wel meerdere kuren. Op onze laptop met Vista gaat alles veel sneller en zijn er helemaal geen problemen. Dus had maar Vista genomen.

Sterkte.

tv
door tverguld - Dec 14, 2007 om 19:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

hoi vuurvliegje zet even de touchpad uit

dit kun je doen door even op de knop Fn en F7 te drukken dan schakel je de functie uit

door dit weer te herhalen schakel je de touchpad weer in

groetjes toon

tv
door tverguld - Dec 14, 2007 om 19:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

hoi vuurvliegje zet even de touchpad uit

dit kun je doen door even op de knop Fn en F7 te drukken dan schakel je de functie uit

door dit weer te herhalen schakel je de touchpad weer in

groetjes toon

tv
door tverguld - Dec 14, 2007 om 19:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

hoi vuurvliegje zet even de touchpad uit

dit kun je doen door even op de knop Fn en F7 te drukken dan schakel je de functie uit

door dit weer te herhalen schakel je de touchpad weer in

groetjes toon

vu
door vuurvliegje_1 - Dec 14, 2007 om 20:26
10 Antwoorden / 5 Vragen

sorry maar ik heb een superleverancier die niet de naam GOD draagt en voor hem is dit ook een raadsel dat we zeker opgelost krijgen!!!!!

hij kan idd terug naar de fabriek maar voor de feestdagen is dit niet zo'n goede optie dus vandaar mijn vraag hier op het forum en mss zit er de goede oplossing tussen zodat ik hem niet zo lang hoef te missen....................

vu
door vuurvliegje_1 - Dec 14, 2007 om 20:31
10 Antwoorden / 5 Vragen

die vista hb ik dus bewust niet genomen omdat hij in de kassatest slechter naar voren kwam als windows xp...............ik heb hem wel dus hij kan er nog altijd opgezet worden................

vu
door vuurvliegje_1 - Dec 14, 2007 om 20:33
10 Antwoorden / 5 Vragen

gisteren lukte het niet om de touchpad uit te zetten maar nu wel dus ik ga nu even iets typen om te zien of dat het euvel is..............

ik meld me weer.................

vu
door vuurvliegje_1 - Dec 14, 2007 om 20:42
10 Antwoorden / 5 Vragen

hoi tverguld

ik weet niet of het blijvend is maar alles gaat goed wat ik type; ook nu hier hoef ik geen 3 keer opnieuw te beginnen; ik hoop van harte dat dit het euvel is.............

by the way...........ik gebruik de laptop gewoon aan de kamertafel met de stroomkabel( dus niet los met accu) maar hoor elke paar minuten de schijf lopen; weet jij soms of dit ook niet zo hoort te zijn?

gsm
door gsm - Dec 14, 2007 om 21:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn gevallen bekend waarbij dit veroorzaakt werd door de PCMservice.
Ga via Start naar Uitvoeren (in Vista via Bureau-accessoires).
Type  msconfig (en druk op OK of Enter)

In het tabblad Opstarten zoek je dan naar de PCMservice.
Als die inderdaad bestaat dan het vinkje weghalen en rebooten.
Proberen of het typen van een e-mail bericht nu sneller is.

GSM

alarm1233
door alarm1233 - Dec 14, 2007 om 21:50
74 Antwoorden / 4 Vragen

al die klachten over laptops!!! en zo duur!! ik word er niet goed van ...  1reden waarom ik geen laptop gebruik is  als je toetsenbord of je scherm iets mankeert ben je zowiezo aangewezen op een monteur van de winkel of fabriek en je bent je pc meerdere weken kwijt

 ik hou het liever bij mijn gewone pc  met los beeldscherm en bordje , heb trouwens geen problemen  , als mn bordje stuk gaat ....>> een nieuwe heb je al voor 9 euro!! en een scherm heb ik altyd in reserve( iemand een toetsenbordje?? beb er 10 liggen nieuwe) mijn pc draait al jaren prima en opstartproblemen heb ik altijd zelf opgelost,,

deze meneer heeft gewoon pech gehad dat zijn laptop gecrascht is en moet dus een andere aanschaffen(als m garantie heeft  heeft m geluk) anders pech

gsm
door gsm - Dec 14, 2007 om 21:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Langzame letters kunnen ook veroorzaakt worden door Spyware Blaster, in combinatie met de beveiligingsupdate MS07-027 van Microsoft. Spyware Blaster vult het onderdeel restricted sites in IE met een lange lijst onveilige sites. IE7 gaat (na de update MS07-027) na elke getypte letter de gehele restricted zone in IE7 controleren (zie Extra, Internetopties, Beveiliging).

Mogelijke oplossingen:
- Je kunt MS07-027 verwijderen.
- E-mail berichten schrijven niet in HTML, maar in txt formaat. Zie tabblad Verzenden in de Opties van Outlook Express (niet in RTF).
- Alle sites uit de restricted zone (in IE7) verwijderen.
- Word als e-mail editor gebruiken

GSM

gsm
door gsm - Dec 14, 2007 om 22:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Op een laptop zit vaak een PS2 en anders wel een USB aansluiting.
Een extern toetsenbord kan daarom meestal gemakkelijk aangesloten worden. Op die manier kun je snel weten of het probleem specifiek met het toetsenbord te maken heeft.

GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2007 om 10:18
16887 Antwoorden / 202 Vragen

vuurvliegje@ ik wil u niet ontmoedigen maar als de tips van een aantal PC experts waaronder GSM niet helpen dan is er echt iets mis met de Laptop. Het is ook een ACER gelet op de veelheuid van andere klachten en vragen over ACER produkten.

Uw verkoper wekt mee begrijp ik. Hij moet dat ook omdat die verantwoordelijk is voor het leveren van een product dat voldoet aan de conformiteitseis. Zo er problemen zouden blijven, lees dan even deze wetteksten:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

Houd er rekening mee dat als er reparatie wordt aangeboden u de laptop langduriger kwijt kunt zijn. Probeer maar direct een vervanger te krijgen. De verkoper is daatoe echter niet verplicht. Kijk eventueel ook nog even hier:

www.consuwijzer.nl

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

jvdorst
door jvdorst - Dec 15, 2007 om 10:57
186 Antwoorden / 5 Vragen

Met de extra garantieuitbreiding van Acer voor 2 of 3 jaar is hij binnen ong. 1 week weer terug. Opgehaald en terugbezorgd. Dit staat in de garantievoorwaarden en mijn ervaring is dat het ook zo is.

ph
door phayu - Dec 18, 2007 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik probeer mijn touchpad uit te zetten zoals sommige hier voorstellen door Fn + F7 in te drukken, maar dan krijg ik een zwart beeld, en verder gebeurd er niets, als ik het herhaal, komt mijn normale beeld wel weer te voorschijn, met de melding touchpad on!!! schiet hier dus niet veel mee op. Wat mij opvalt is dat als ik mijn laptop 's nachts op standbystand zet, dat hij vanzelf opstart, en dan weer uitgaat, heb ook het probleem dat hij af en toe niet in 1 x uitgaat. Heb besloten dat je hem dus beter helemaal kunt uitzetten en de volgende morgen opnieuw opstarten. Ik heb een Asus, en een laptop voor degene die schreef neem toch een normale pc, de laptop is dus heel handig als je op reis gaat, haha, ik zou niet graag mijn vast pc in de koffer stoppen!! kan het trouwens kwaad, als de laptop de hele dag aanstaat? de transformator wordt nl wel erg heet!

jvdorst
door jvdorst - Dec 18, 2007 om 11:54
186 Antwoorden / 5 Vragen

Transformator mag alleen handwarm worden, maar leg hem niet op vloerbedekking of tafelkleed want dan kan hij de warmte niet kwijt. Hetzelfde geld voor de laptop. De ventilator moet aan de onderkant ruimte hebben.Als je hem de gehele dag en nacht aan laat staan schakel dan in ieder geval enegiesaving in !

ja
door jamp - Mar 2, 2008 om 21:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

De helpdesk van Acer bellen. Je hebt fabrieksgarantie