yv
door yvonne gubbels Feb 3, 2016 om 21:51
Computers & telefonie

Mag hema de fotosoftware zomaar veranderen?

In het kort: Mag HEMA de klanten die een foto album aan het maken zijn zeggen dat ze dat klaar moeten hebben voor 16/2 en dat daarna de fotoboeken die niet af zijn niet meer kunnen worden afgedrukt omdat er nieuwe software komt? Je bent dus je albums kwijt....

2421 5 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 3, 2016 om 21:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Yvonne Gubbels ,

Deze vraag is al eens gesteld geweest zie hier de gegeven antwoorden , ook het alternatief .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/hema-fotoalbum-software-incompatibel?id=581434

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2016 om 22:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mag dat.

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2016 om 22:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag de HEMA doen, natuurlijk. Je hebt toch nog 12 dagen om het album af te maken?

pi
door pieterwolters - Feb 3, 2016 om 22:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zou je dit willen voorkomen? Wetten die verbieden dat bedrijven ooit nog eens iets veranderen?

De software wordt aangeboden om een album te maken en die te bestellen. Het is geen software om je albums in te bewaren. Daar zijn andere applicaties voor, zoals bijv. Adobe Lightroom. Daarin kun je albums maken en die als pdf opslaan.

jh
door jhendrikx1 - Feb 8, 2016 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat mag dus, al vind ik het heel klant-onvriendelijk.
De reden die Hema als antwoord op mijn vraag opgeeft:
ze gaan weg bij Albelli en stappen over naar een andere leverancier.
Ze schrijven op de software: "Vanaf 16 februari wordt de Hema fotoservice nog leuker en makkelijker."
Zo noemt Hema dat dus, gemaakte albums van klanten verwijderen. "Leuker en gemakkelijker".
Snapt u het nog?
Mijn reactie: ik ben geen Hema-klant meer.