re
door renetjuh Nov 12, 2006 om 15:31
Computers & telefonie

Mag ik afbeeldingen van een site gebruiken voor een andere site?

mijn vraag is of ik afbeeldingen van een willekeurige site mag gebruiken om te publiceren op een andere site. Dus kopie- en plak werk. Graag een serieus antwoord hierop met betrekking tot rechten.

622 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

de volgende link goed doorlezen en daar staat precies wat niet en wel mag

uitleg knippen plakken van andere sites rechten ed

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag renejuh,

In principe mag dit niet, tenzij er bij staat dat het wél mag.

Vraag dit ook even na bij de Stichting BREIN:

Stichting BREIN
Postbus 133
2130 AC Hoofddorp

Telefoon: 0909-7472837
( € 0,50 per gesprek)
Fax: 023-7997720

dan weet je het zeker.

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat mag niet, op plaatjes foto's en tekst zitten auteursrechten.
Dus eerst toestemming vragen, en wanneer je dat niet krijgt dan niet,

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat mag niet omdat foto's en zelfs tekst iemands eigendom is.
Ja, als u  van diegene van wie de foto/tekening/tekst  is u daarvoor aantoonbaar  toestemming heeft gegeven.

Daarop wordt ook regelmatig op gezondigd.

Het grijze gebied is dan de bronvermelding; aangeven door wie (oorspronkelijk) gemaakt/geschreven.
Bij delen van tekst is het dan wel zo dat het de aard van de overgenomen stuk tekst geen geweld mag worden aangedaan en dus niet uit zijn verband mag zijn/worden gerukt.

Vaak wordt bij tekst het teken © gebruikt = copyright
Het aangeven door de schrijver dat zijn geschrift beschermd is door omschreven rechten.

Maar zonder toestemming overnemen van iemands interlectueel eigendom is een onrechtmatige daad en strafbaar.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

auteursrechten en kopieerrechten

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

off-topic, uit oogpunt van nieuwsgierigheid -- is er nu wel of niet een nieuwe grootvader / vrije vogel??

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gok dat ie zijn inloggegevens kwijt was.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ,dat mag alleen als uw toesteming heeft gevraagd van de site waarvan u iets afgehaald heeft

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is mij duidelijk, ik zal geen afbeeldingen"stelen" van een andere site. bedankt allemaal voor julie antwoorden

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ter info

Grootvader en grootvader zijn 1 en dezelfde persoon en dus terecht onderschrijvend met De Vrije Vogel.

Na een computercrash kon ik namelijk niet meer met de gegevens inloggen en heb mij dus opnieuw moeten aanmelden met een andere gebruikersnaam dus, grootvader 2.

't Schijnt niet anders te kunnen.

De Vrije Vogel