ha
door haastrecht_1 Aug 18, 2006 om 21:37
Computers & telefonie

Magix Video de Luxe 2005

hallo

graag wil ik het ook weten wat een afatar is!

Ik ben sinds een jaar bezig met dit programma heb al diverse DVD`s gebrand met titel, aftiteling, geluid eraf andere muziek erbij e.z.v.

maar opeens raakt mijn harde schijf steeds voller er is mij dan ook geadviseerd niet met AVI te werken maar met DV-mpeg wat ik uitproberen wil, maar nu lees ik van saskia dat er problemen zijn.

ook staat er in de software dat men de film vanaf camcorder gewoon op een DVD-RW mag zetten en vanuit de schijf bewerken wat ik nog niet in die software gevonden heb ( bewerken vanaf dvd-rw)

Weet iemand raad a.u.b.

750 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Haastrecht.

Ik kom het woord afatar alleen tegen in het Pools of Croatisch.

Ik neem aan dat u Avatar bedoelt. Dat is de benaming voor het plaatje zoals u dat links van deze reactie ziet (de nul euro munt bij mijn naam). Maar hoe dit verband houdt met de rest van uw vraag is mij onduidelijk.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de 1e goeie tip i.v.m. DVD-RW bewerken.

De tweede tip is niet zo goed vind ik want mijn PC heeft 120 Gb en is nu twee jaar en ik ga zeker niet aan sleutelen met een andere harde schijf. Wel heb ik her en der geinformeerd voor een externe harde schrijf wat mij zeker afgeraden is omdat het alleen voor opslag is en veel te traag zou werken.

Maar mijn vraag is: kent u de Magix Video Software.

Gr.van H.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Huh? Was dát de vraag? Ja ik ken Magix Video Deluxe, alleen heb ik het nog niet in gebruik genomen want ik heb al een vergelijkbaar programma. In een vergelijkend warenonderzoek was dit een van de betere.

Een 120GB schijf die vol is ... tijd om op te ruimen dan. Of heb je daar de hele videotheek op gezet?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even over de externe harde schijf, dit is inderdaad wat trager dan een interne schijf, maar zeker sneller dan een dvd. En duurder dan een interne schijf.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik nu pas reageer maar u heeft gelijk ik heb gewoon in de Kassasite met vraag&beantword ergens gelezen en wilde weten wat dit woord betekende en ik heb het ook nog fout geschreven maar het ging mij niet om de avatar maar om het andere verhaal i.v.m. de Software en bewerken vanaf DVD-RW.

Zoals U verder kunt lezen heb ik het antwoord al van een ander gekregen maar nu weet ik nog niet hoe ik in de Magix software oude bestanden verwijderen moet om meer schijfruimte te krijgen.

Heb al in mijn doc. vele avi`s verwijderd en toch zit het nog ergens op de achtergrond.

Gr.van H

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het snel opsporen van grote mappen en bestanden, installeer het gratis programma TreeSize Professional.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil toch ook nog even reageren.

De suggestie om vanaf DVD-RW te werken vind ik een fout advies. Te traag. Mijn voorkeur gaat uit naar een tweede (interne) HD die als NTFS (kan grotere bestanden aan dan zo'n 5GB voor FAT32) is geformateerd. Deze schijf gebruiken voor alle videobewerkingen.

Veel software voor videobewerkingen plaatsen vaak tijdelijke bestanden die voor het bewerken nodig zijn op de HD. Die bestanden kunnen na voltooiing van het project verwijderd worden. Hoe Magix dit doet weet ik niet.

Als U een digitale videocamera heeft zullen de video's die van de camera naar de PC worden geschreven in het DV AVI formaat staan. Dit is een perfekt formaat voor bewerking. Naar DVD schrijven zal dan in het DVD compatible mpeg formaat moeten geveuren.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bewerken vanaf rw schijfjes zou ik zeker niet doen. Veel trager dan vanaf harddisk en het vermindert de levensduur van je schijfjes zienderogen.

Als diskruimte het probleem is, ik geloof dat je nu al voor ca. €100 al een 300GB schijf kunt kopen. Ik zou het wel weten ...

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

gisteren was het al te laat om te bedanken voor deze tip maar nu ga ik het meteen uitproberen.

U hoort het dan wel.

Gr.v.H.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik heb op de Site JAM Software gekeken, hiervoor heb ik een kennis nodig die hierover de weg weet, want ik blijf er liever vanaf

voordat er iets misgaat.

Kijk wel eerst in de MAGlX Video software, helponderwerpen en in het Handleidingsboek misschien kom ik er wel uit.

Nog bedankt voor de tips en tot de volgende keer.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2006 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste aajee,

Bedankt voor je reactie, wat ik lees is mij al door een kennis aangeraden maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

dus DV-mpeg!

maar eerst moet ik nu de tijd nemen om mijn harde schijf leeg te maken.

Ik laat het resultaat nog wel weten tot dan groetjes van H.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wilde toch nog even reageren, als je een extra interne of externe Harddisk gebruikt zal de performance van de computer hier zeker niet mee achteruit gaan, als je tenminste een nieuwe aanschaft (voor een paar tientjes heb je 100 GB extra) en nieuwe schijven zullen tenminste even snel zo niet sneller zijn dan je huidige. Als je een interne schijf gebruikt zet um dan op IDE 1 (je huidige staat op 0)
Een externe harddisk is wellicht eenvoudiger kijk wel ff of je computer met USB 2  overweg kan, dan kun je in 3tot 4 minuten een complete DVD (4 gb) op de externe schijf zetten, je kunt ook gewoon rechtstreeks afspelen en monteren USB 2 is hier snel genoeg voor.