re
door renske2 Sep 10, 2007 om 16:44
Computers & telefonie

Mcafee security suite

via postbank (rentepunten) heb ik McAfee security suite 2007 aangeschaft en geinstalleerd. Na enige tijd kreeg ik de melding dat mijn PC niet volledig beveiligd is en ik een probleem heb.

Het blijkt volgens McAfee te liggen aan de door mij gebruikte (volgens iedere consumenten organisatie veiligere) browser Miozilla Firefox. McAfee zegt dat het pakket daar niet mee samenwerkt en dat ik Internet Explorer moet gebruiken.

Weet iemand hier iets zinvols over te melden? Dwz is het wel veilig, maar is de medling alleen maar vanwege IE vs firefox, of heb ik met Firefox wel een beeveiligingsprobleem?

360 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo renske2,

McAfee heeft er kennelijk voor gekozen om zo goed mogelijk met Internet Explorer samen te werken en alle andere browsers maar te negeren. Mijns inziens dan een tekortkoming van McAfee.

Mozilla Firefox is naar mijn mening een stuk veiliger dan Internet Explorer omdat de 'hackers' met slechte bedoelingen zich toch hoofdzakelijk op Internet Explorer richten.
Zelf gebruik ik ook Firefox en zal dat ook blijven gebruiken. Ik zou die melding dus maar negeren (eventueel uitzetten als dat kan) en lekker Firefox blijven gebruiken.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, helaas voor u, als Mc Afee aangeeft dat hun beveiliging niet compatible is met M-Firefox, dan is er niets aan te doen. ga eens na of dit werd gemeld op de specificaties van het product.M-Firefox wordt veiliger geacht omdat de meste "virus"problemen komen doordat de MS applicatie het meest wordt gebruikt. Mc Afee is naar mijn weten wel compatible met de Netscape navigator. (Als u de i-explorer niet wilt gebruiken.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

De updater van McAfee schijnt niet te werken met Firefox
Als je IE als standaardbrowser instelt doet ie het wel.
Mogelijk moet je dan af en toe ook IE even starten(?)

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

IE gebruiken is meestal niet nodig, gebruik de IE plug in van FireFox
deze werkt ook voor 99.9% van alle gevallen ik gebruik hem zelf ook en heb IE nooit meer nodig gehad zelfs niet om de updates vam microsoft te downloaden

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

MCAfee is een vervelend programma. In mijn Microsoft Windows tijd heb ik het ook een tijdje geprobeerd. Om de haverklap moet je bewijzen dat je wel de eigenaar van dat programma bent .

Een goed virusprogramma is Avast, gratis voor thuisgebruikers en toch zeer veilig.

(Als je echt veilig wil internetten: stop met Windows en gebruik een of andere Linux versie, bijvoorbeeld Ubuntu)

ve
door verwijderd - Sep 11, 2007 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

en is aanvullend een verwijzing, ook hier, naar de consumentenbeschermingswetgeving ( mogelijk) aan de orde. Ik zeg mogelijk omdat als voorwaarde geldt dat dan nergens in de specificaties, geleverd bij de aankoop het falen in deze van Mc Afee gemeld moet zijn. Kijk hier voor meer info met de aantekening dat Postbank u dus een andere browser zal moeten leveren die wel voldoet aan de door u gestelde verwachting en indien ze dat niet doen, dan kunt u vorderen dat de koop is ontbonden en u uw geld/rentepunten terug ontvangt.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2007 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval heeft u ogenschijnlijk een product aangeschaft wat niet voldoet, het beschermd u niet via uw favoriete browser.

In zo'n geval raad ik aan het product te deinstalleren en het geld terug te vragen aangezien deze niet voldoet aan de door u gestelde eisen; namelijk veilig surfen. Dat de fabrikant (McAfee) geen ondersteuning bied voor uw browser (Firefox) is in dit geval hun probleem aangezien zij u niet mogen dwingen IE te gebruiken en dus verzaken in het aanbod.
Vergeet niet uw rentepunten te laten terugboeken?

Voor minder dan de kosten die McAfee vraagt is het mogelijk om NOD32 te installeren, deze ondersteund Firefox volledig en voldoet aan alle door u gemelde eisen, daarnaast is het ook nog eens lichter qua installatie en belast het uw PC minder.

Kortom; u bent -niet- verplicht Internet Explorer te starten (dit heeft de Europese Unie al uitgevochten voor u), derhalve dient een product ten alle tijden én browser-onafhankelijk te werken... indien dit niet het geval is dan is er sprake van verzaking en mogelijke zakelijke belangenverstrengeling. U bent dan gerechtigd ten alle tijden de overeenkomst te ontbinden behoudens de periode van daadwerkelijk gebruik.

Doe er uw voordeel mee!

ve
door verwijderd - Sep 28, 2007 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de algehele anti mcAfee stemming niet verpesten, maar ik heb dezelfde (?) handel via een Xs4all download draaien en merk er heel weinig van (soms een updateschermpje). Ik ben totaal veilig en gebruik Firefox continu (ik gebruik IE alleen maar voor een werkprog). Mijn versie heeft in iedere geval geen enkel bezwaar tegen Firefox en meldt mij ook niet dat ik beter IE zou kunnen gebruiken. Omdat ik gewoon via Mcafee (USA dat wel, dus niet Nedelands) automatisch update, geloof ik niet dat er door Xs4all wijzigingen in deze versie zijn aangebracht. Ik heb verder geen verklaring of zo; t'ís alleen maar een constatering/ervaring.

ve
door verwijderd - Sep 29, 2007 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het even moeten nazoeken maar u maakt gebruik van
McAfee Virusscan Plus, dat is een lichte versie van het produkt waar de vraagsteller het over heeft (die heeft namelijk de Suite). En die is aanzienlijk zwaarder qua installatie en gebruik van PC-bronnen.

Daarnaast is het probleem vooral gericht op slechte ondersteuning en gevoelsmatig "afwimpelen" door de McAfee supportafdeling. De stemming is dus niet gericht op het produkt in zijn totaliteit maar de manier waarop met de vraagsteller wordt omgegaan. Daarnaast voldoet het produkt niet voor genoemd persoon en dat mag dan resulteren in teruggave van de aankoopsom/rentepunten zodat deze een passend alternatief kan zoeken.