cees60
door cees60 Oct 15, 2009 om 17:45
Computers & telefonie

Melding USB 2.0 controller geeft 1.1 melding

Heb vanmiddag mijn PC (Windows XP Home - SP2) verplaatst. Hiervoor moest ik alle vebindingen verbreken en ook de voedingskabel loskoppelen. Nu is de PC teruggezet naar 2002 ! (heb dit inmiddels hersteld) maar bij het aansluiten van een usb-stick en de Dazzle DVC90 komt de melding dat deze apparaten sneller kunnen werken omdat ze zijn aangesloten op een 1.1 USB controller. Ik weet dat alle USB aansluitingen 2.0 moeten zijn. Ook de printer is niet meer zichtbaar bij de aangesloten hardware. Kan iemand mij vertellen hoe ik de USB controllers weer kan instellen in 2.0 en de printer weer zichtbaar maken? Bij voorbaat dank.

386 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2009 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat je zou kunnen doen is een systeemherstel uitvoeren en eens kijken of het daarmee opgelost is.

Systeemherstel is niet zo moeilijk en kun je altijd weer terugdraaien  Klik op Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > systeemherstel.  Volg de aanwijzingen . Kies een vetgedrukte datum vóór het moment dat het mis ging.

Suc6

cees60
door cees60 - Oct 15, 2009 om 18:42
362 Antwoorden / 216 Vragen

Beste Edrick 3,

Was vergeten te vermelden dat al mijn systeemherstelpunten ook verdwenen waren. Wat nu?

csb5
door csb5 - Oct 15, 2009 om 18:43
85 Antwoorden / 6 Vragen

in de bios is bij somige pcs dit in te stellen op 1.1 of op 2

ff kijken in bios

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2009 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

De printer kunt u wellicht opnieuw installeren. Drivers zijn meestal te downloaden via de site van het printermerk als ze niet meer aanwezig zijn.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2009 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ook hier eens:

http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=2855

cees60
door cees60 - Oct 15, 2009 om 19:23
362 Antwoorden / 216 Vragen

CSB5,

Ben een nitwit op PC gebied. Hoe kom ik in het BIOS?

csb5
door csb5 - Oct 15, 2009 om 19:53
85 Antwoorden / 6 Vragen

als de datem is terug gesteld naar 2002 zal waarschijnlijk de backup baterij leeg of defekt zijn.deze baterij houd de bios instelingen vast.

als in de bios een instelling zit voor usb 1 en usb 2 zal deze terug springen op usb 1.de baterij dien je te vernieuwen(knoopcel 2032)

en je zal natuurlijk de bios instellingen goed moeten zetten daarna.

vraag iemand dit te doen wat er enig verstand van heeft.

cees60
door cees60 - Oct 15, 2009 om 19:57
362 Antwoorden / 216 Vragen

Bedankt. Ga met de PC maar eens naar de toko waar ik hem heb gekocht (mYcom).

Die kunnen hem wel herstellen. Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp en tips.

gsm
door gsm - Oct 15, 2009 om 20:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer in apparaatbeheer of er een "Enhanced" USb controller bij staat. Verwijder anders alle USB apparaten (Installatie ongedaan maken).
Installeer de laatste versie van de moederbord- (of notebook-) stuurprogramma's die je eerst bij fabrikant van die hardware moet downloaden.
Start de PC opnieuw.