henk-jolanda
door henk-jolanda Oct 6, 2010 om 19:08
Computers & telefonie

Melding van stack overflow

Bij het opstarten van de laptop kreeg ik een melding van stack overflow at line 2803.
Wat is dit voor een melding en wat moet ik doen om deze melding niet meer te krijgen.
Met vriendelijke groet Jolanda.

2317 10 Rapporteer

genius
door genius - Oct 6, 2010 om 20:43
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo henk-jolanda,

Heb je iets meer info, o.a. het besturingssysteem wat er op de laptop is geïnstalleerd?

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Oct 6, 2010 om 20:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

Wat je eerst ook even kan doen, met systeemherstel even een datum kiezen voordat het probleem zich voordeed. Als het goed is (en je werkt met XP) zou het probleem dan verholpen moeten zijn.

M.vr.gr.

G.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2010 om 21:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo henk-jolanda,

Stacks zijn gereserveerde geheugendelen die door programma's worden gebruikt om hardwaregebeurtenissen te verwerken. Als er in het geheugen onvoldoende ruimte is om de hardware-interruptroutines te kunnen uitvoeren, treedt er een stackoverloop op.
(Bron: Computertotaal -diniz).

Als het slechts éénmaal opgetreden is zou ik er verder geen aandacht aan schenken.

Voor de zekerheid even kijken of je de recentste Java hebt (heb ik ergens gelezen).

Suc6

genius
door genius - Oct 6, 2010 om 21:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

off-topic: Ik ben hierop gaan googelen en tot de conclusie gekomen dat dit zich hoofdzakelijk voordoet bij Win98SE, Win2000. Bovenstaande heb ik van een forum, de enige (die ik kon vinden) welke betrekking heeft op XP. Ik ben dus benieuwd naar welke Win ts gebruikt.
Verder wordt inderdaad (win98+2000) geheugen probleem aangehaald.

G.

gratisrijden
door gratisrijden - Oct 6, 2010 om 21:41
226 Antwoorden / 8 Vragen

Even Googlen op dit soort meldingen, geeft meestal wel antwoord.

henk-jolanda
door henk-jolanda - Oct 6, 2010 om 21:49
7 Antwoorden / 5 Vragen

het besturingssysteem wat ik op de laptop heb is windows vista

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2010 om 21:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@henk-jolanda,

Maar was het éénmalig, of gebeurt het steeds??

genius
door genius - Oct 6, 2010 om 21:54
886 Antwoorden / 4 Vragen

@henk-jolanda,

Neem eerst even de gegeven reactie's door . . . .

G.

henk-jolanda
door henk-jolanda - Oct 6, 2010 om 23:15
7 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo allen die een reactie hebben gegeven op mijn vraag.
De melding heeft zich spontaan verwijderd.Ik hoop dat deze nu weg blijft.
Bedankt,vriendelijke groet Jolanda.

genius
door genius - Oct 7, 2010 om 06:50
886 Antwoorden / 4 Vragen

@henk-jolanda,

Beter zo! Mocht het weer gebeuren lezen we het wel!

Dank voor het terugmelden.

M.vr.gr.

G.