vr
door vraagbank Aug 26, 2008 om 12:16
Computers & telefonie

Microsoft verteller

Ik heb als probeersel MS verteller aangezet, tijdens iedere opgestar van de pc  wordt ook verteller gestart. Dit is heel irritant en ik heb geprobeerd het uit te schakelen maar krijg dit niet voor elkaar. Weet iemand hoe verteller kan uitschakelen.

Wim

830 3 Rapporteer

freya
door freya - Aug 26, 2008 om 12:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Wim,

Ik ken het betreffende programma verder niet, maar er zijn een paar mogelijke om dit automatisch opstarten te voorkomen.

  1. De eerste mogelijkheid is om het programma te starten en vervolgens bij de instellingen of opties te kijken of er ergens een optie staat met de tekst 'Automatisch opstarten' of 'Programma in systeemvak weergeven', of iets van die strekking. De betreffende optie dan uitvinken.
  2. Een tweede mogelijkheid is even kijken in Start -> Alle programma's -> Opstarten. Alles wat in die map zit wordt gestart bij het starten van Windows. Dus als daar iets in staat van de MS verteller, verwijder dit dan.
  3. Of via Start -> Uitvoeren -> vul in: msconfig -> klik [Ok] -> tabblad: Opstarten en kijk in de lijst of je iets van MS verteller ziet staan. Even het vinkje weghalen, afsluiten en computer opnieuw opstarten.
m.vr.gr. Freya

deja_1
door deja_1 - Oct 17, 2008 om 14:48
7 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Wim
Je zou via systeemherstel dit kunnen oplossen. ]Kies een herstelpunt van voor de datum waarop je MS verteller hebt aangezet.
Kies: Alle programma's/bureauaccessoires/systeemwerkset/systeemherstel
Succes
Deja

cm
door cmvanderhaar - Oct 17, 2008 om 15:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wim,
Je zou kunnen kijken in het configuratiescherm bij 'toegankelijkheidsopties' of daar iets bij staat. Ik heb gevonden op internet dat je het vinkje bij verteller moet weghalen bij 'uw computer zonder beeldscherm gebruiken', maar deze optie heeft mijn pc zelf niet. Succes! Charlene.