kr
door kreeftje Nov 15, 2010 om 23:43
Computers & telefonie

Mijn muis verdwijnt steeds uit beeld

Beste experts,
Sinds enkele dagen verdwijnt mijn (bedrade) muis steeds uit beeld; ik moet dan wat heen en weer schuiven en dan ineens komt hij op een onverwachte plaats ineens weer tevoorschijn.
Het is heel lastig want het gebeurt op de meest onverwachte momenten.
Is dit makkelijk op te lossen? Ik hoop het want ik ben niet zo handig met de pc (zacht uitgedrukt...)
Alvast bedankt voor uw moeite om mij te antwoorden (hoop ik).

16166 15 Rapporteer

scorpio1963
door scorpio1963 - Nov 16, 2010 om 00:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

optische muizen....(met een rood lampje aan de onderkant) hebben hier wel eens last van als er iets donkers onder ligt of iets wat bedrukt is.
Ik heb dit opgelost door er een stuk wit karton onder te leggen.
Dat wil wel eens helpen.......

kr
door kreeftje - Nov 16, 2010 om 00:15
86 Antwoorden / 36 Vragen

Bedankt Scorpio voor de snelle reactie.
De grap is dat ik inderdaad sinds kort een donkergekleurde muismat gebruik; voorheen gebruikte ik er geen.
Ik ga uitproberen of klopt wat jij zegt; mijn bureau is wit dus ik hoef alleen maar die muismat weer weg te halen. Stel je voor....
Overigens heb ik inderdaad een rood lampje aan de onderkant van de muis, dus ook een optische.
Ik hou je op de hoogte!

kiran
door kiran - Nov 16, 2010 om 00:19
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kreeftje

Inderdaad, mouse-pad er onderuit halen. Hier ooit 't zelfde probleem.
Muis gebruik ik nu gewoon op het bureaublad, zonder iets eronder.
Probeer ook maar eens.

kr
door kreeftje - Nov 16, 2010 om 21:27
86 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe simpel kan het zijn....
Het heeft inderdaad geholpen!
Scorpio en Kiran: bedankt!

scorpio1963
door scorpio1963 - Nov 18, 2010 om 18:06
6 Antwoorden / 1 Vragen

Geen dank, aldoende word men wijzer toch? Ik heb hier gewoon een stuk print papier onder mijn muis liggen.
Op de witte tafel wil het nog wel eens dat het té glad is of té reflecterend dan wil hij ook nog wel eens raar doen. Simpele oplossing.... pak een A4-tje uit de printer en leg hem eronder.....als muismat!

Suc-6

fo
door foefr - Nov 19, 2010 om 12:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

geen muispad gebruiken, beschadigd op den duur de lak van de tafel wel.
een muispad kopen die geschikt is voor optisch is beste oplossing.
De beschadiging vd lak gebeurt langzaam maar zeker. Het bleekt de laklaag en dat zie je na een paar jaar.

hu
door huppeltrutje - Nov 19, 2010 om 12:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kreeftje
Een dure muismat is nergens voor nodig want ik doe het met een kurken "pannenonderzetter" en dat werkt ook prima.

visvest
door visvest - Nov 19, 2010 om 13:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Door de vele muisbewegingen gebeurt het soms dat een draadbreukje optreedt dicht bij de muis. Een handig iemand kan dit verhelpen. (Inkorten)

gr
door grandad - Nov 19, 2010 om 13:33
15 Antwoorden / 6 Vragen

Standaard is deze handige functie niet ingesteld. U doet dat zo:

1. Klik op de Startknop en klik in het menu op Configuratiescherm.

2. In het venster Configuratiescherm klikt u op Klassieke weergave en dan dubbelklikken op het pictogram Muis.

3. Klik in het venster Eigenschappen voor Muis op het tabblad Opties voor de aanwijzer en plaats een vinkje in het vakje vóór Locatie van de aanwijzer weergeven als ik op CTRL druk en klik op de knop OK.

In dat zelfde tabblad kunt u desgewenst ook nog allerlei andere instellingen aanpassen zoals de snelheid waarmee uw muis over het scherm beweegt, met of zonder aanwijzerspoor of de aanwijzer in dialoogvensters automatisch op de standaardknop plaatsen of de aanwijzer tijdens het typen verbergen.

En waarom zou u uw muispijltje niet wat groter maken? Klik daarvoor op het tabblad Aanwijzers. Normaal staat er als schema Windows-standaard (systeemschema). Met de uitschuifknop kunt u voor een betere zichtbaarheid kiezen voor Windows-standaard (groot) (systeemschema) of zelfs voor Windows-standaard (extra groot) (systeemschema).

door 17102007 - Nov 19, 2010 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vervang de batterijen eens!

jokesk
door jokesk - Nov 19, 2010 om 14:08
50 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kreeftje schreef op maandag 15 nov 2010, 23:43]Beste experts,
Sinds enkele dagen verdwijnt mijn (bedrade) muis steeds uit beeld; ik moet dan wat heen en weer schuiven en dan ineens komt hij op een onverwachte plaats ineens weer tevoorschijn.
Het is heel lastig want het gebeurt op de meest onverwachte momenten.
Is dit makkelijk op te lossen? Ik hoop het want ik ben niet zo handig met de pc (zacht uitgedrukt...)

Een poosje geleden had ik ook problemen met de muis.
Zelf heb ik 2 verschillende oplossingen ervaren.
De eerste keer deed ik het op een donkere ondergrond. Nadat ik er een witte ondergrond er onder gedaan had waren de problemen opgelost.
9 dagen daarna weer het zelfde probleem. De battarijen maar eens vervangen en..... weg was het probleem.
Hopelijk is bij jou ook de oplossibng zo eenvoudig. :)

pleerol
door pleerol - Nov 19, 2010 om 14:14
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kreeftje schreef op dinsdag 16 nov 2010, 21:27]Hoe simpel kan het zijn....
Het heeft inderdaad geholpen!
Scorpio en Kiran: bedankt!

Het probleem is dus allang opgelost en iedereen komt nog met mogelijke andere "oplossingen" ;-)

kr
door kreeftje - Nov 19, 2010 om 14:18
86 Antwoorden / 36 Vragen

Beste allemaal,
Eén dag nadat ik de vraag gesteld had kreeg ik al de oplossing aangereikt; zie de eerste reacties van 16 november.
Ik heb ook gemeld dat het probleem was opgelost.

Hoogstwaarschijnlijk is dit de redactie ontgaan en hebben zij dit als "Vraag van de week" in de nieuwsbrief vermeld.
Ik heb de redactie dit al meegedeeld maar denk niet dat ze de vraag verwijderen maar : het PROBLEEM is dus al OPGELOST!

Toch allemaal bedankt voor de moeite!
Groet,
Kreeftje

pleerol
door pleerol - Nov 19, 2010 om 14:19
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=17102007 schreef op vrijdag 19 nov 2010, 13:55]Vervang de batterijen eens!

Zoals je kunt lezen in de oorspronkelijke vraag is er sprake van een bedrade muis, dus geen batterijen.....

Redacteur
door Redacteur - Nov 19, 2010 om 15:21
1063 Antwoorden / 62 Vragen

De vragensteller is geholpen met de antwoorden. Nieuwe antwoorden plaatsen is dus niet meer nodig. Deze vraag wordt daarom afgesloten
Vr. Groet De redactie