es
door esinck Sep 7, 2021 om 21:31
Computers & telefonie

Mijn.overheid.nl stuurt sinds kort berichten naar mijn mail met verkeerde naam

Sinds kort krijg ik mails van mijn.overheid.nl met een verkeerde naam vermeld in hun mail. Er wordt een combi gebruikt van mijn huidige achternaam en de achternaam van mijn exman die ik 20 jaar geleden voor het laatst gebruikte. Het document in de berichtenbox waarnaar wordt verwezen heeft wel de juiste naam. Ik heb gebeld naar mijn overheid.nl en men geeft aan dat ze aan het systeem werken. Ze gaven ook aan dat deze melding vaker voor kwam en gek genoeg ook met de combi van de naam van een ex partner. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

4488 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2021 om 21:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u even gaat naar uw berichtenbox, ziet u dit staan.

Problemen met weergave van achternaam06-09-21

Door een technisch probleem kan het voorkomen dat niet uw juiste achternaam wordt weergegeven in MijnOverheid. Wij doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk te herstellen. Heeft u last van dit probleem, dan hoeft u hiervoor niet de helpdesk van MijnOverheid te bellen. Onze excuses voor het ongemak.

Dus even geduld zodat het verholpen kan worden.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2021 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even gecontroleerd, komt bij meer personen voor. Weduwe hertrouwd, gescheiden hertrouwd.

Komt vanzelf wel weer goed.

es
door esinck - Sep 7, 2021 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de melding nu ook gezien, hopelijk is het van tijdelijke aard en wordt het correct hersteld. Dank voor het antwoorden ;-)

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2021 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal beslist wel.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 8, 2021 om 10:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als er iets vast liep en ze de oude gegevens erin zetten.

Ook reeds overleden personen kregen weer post helaas.

Er word aan gewerkt maar oude zooi en nieuwste software maken onderling ruzie daar!

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2021 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overleden personen kregen geen post.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 11, 2021 om 11:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas wel,  5 maanden na overlijden op  naam van Ex genote naar de Weduwe!

mo
door mof - Sep 8, 2021 om 15:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb daarom ook geen acvount bij mijn overheid ...

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2021 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook u hebt een berichtenbox, maar dus nog niet geactiveerd, wel met post er in.

Jantineb
door Jantineb - Sep 14, 2021 om 09:49
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij gebeurde dit ook. Naam ex partner, al sinds 1989 van gescheiden. Kwetsend vind ik het.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2021 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het probleem is nog niet verholpen.

Riabon
door Riabon - Sep 15, 2021 om 07:55
1 Antwoorden / Vragen

Goede morgen Esinck,

Ook ik heb deze week inderdaad in mijn mailbox een bericht ontvangen van mijn overheid waarin een combinatie was gemaakt van mijn huidige achternaam en de achternaam van mijn ex-partner.
Heb hen nog niet gebeld, maar gaat dit nog wel doen.

Donuts
door Donuts Sep 15, 2021 om 08:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, je hoeft niet te bellen! Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt. Deze melding staat op hun site:

Problemen met weergave van achternaam 13-09-21
Door een technisch probleem kan het voorkomen dat niet uw juiste achternaam wordt weergegeven in MijnOverheid. Wij doen er alles aan om het probleem zo snel mogelijk te herstellen. Heeft u last van dit probleem, dan hoeft u hiervoor niet de helpdesk van MijnOverheid te bellen. Onze excuses voor het ongemak.