Cody K.
door Cody K. Apr 24, 2018 om 18:34
Computers & telefonie

Mircrosoft account geeft foutmelding onder leeftijdsgrens

microsoft account geeft aan dat ik onder de 18 ben, wij hebben geprobeerd dit op te lossen maar volgens microsoft is de enige manier om er weer in te komen je creditcard gegevens opsturen of een foto van je ID-kaart maken en naar ze toesturen, dit willen wij natuurlijk niet, het werkte 5+ jaar prima zonder fout meldingen en nu op eens dit,
Hoe los ik dit op?

Cody

1705 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2018 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Cody K.
door Cody K. Apr 24, 2018 om 19:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, heb geen e-mail gekregen, alles hield er gewoon mee op

Cody K.
door Cody K. Apr 24, 2018 om 19:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

nu ik het nog een keer lees lijkt het mij er steeds meer op

Ge
door Genee - Apr 24, 2018 om 19:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is een nieuw account aanmaken misschien een oplossing?

Cody K.
door Cody K. Apr 24, 2018 om 19:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

helaas zou dit heel erg onhandig zijn, ik heb al mijn contacten in mijn hotmail staan en gebruik deze al 5+ jaar, dus alle marktplaats mails en alle accounts staan op dat email adres, tevens heb ik meerdere games op mijn microsoft account staan en zou deze dan opnieuw moeten kopen

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2018 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw contacten staan toch in uw adresboek? Maar u zult wel betere reacties krijgen.

Ge
door Genee Apr 24, 2018 om 19:59
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er op tegen om een kopie van uw id kaart naar het microsoft adres te sturen?
Met de KopieID app uit de google play store of Apple app store kunt u een kopie maken en het BSN nummer en andere info onzichtbaar maken. Geen idee of de kopie ook via e-mail gestuurd kan worden.

Cody K.
door Cody K. Apr 24, 2018 om 20:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

heb het intussen klaar zonder id of credit card

Ge
door Genee - Apr 24, 2018 om 20:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de snelle oplossing?
In ieder geval fijn dat het opgelost is.

Cody K.
door Cody K. Apr 25, 2018 om 06:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels weer de foutmelding gekregen

Ge
door Genee Apr 25, 2018 om 07:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Was al verbaasd dat microsoft zegt een kopie van uw ID nodig te hebben en u het toch zelf kon oplossen.
Wanneer u geen kopie wilt afgeven zou u de faq-man van computeridee kunnen vragen of hij een andere oplossing weet.

https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

marita5
door marita5 - Apr 24, 2018 om 22:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@toonder ,

De oplossing , Ts heeft dit vermeld bij een andere vraag .

DOOR CODY K. - 24 APR. 2018 OM 20:24
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hallo,
dit is te repareren door eerst naar de microsoft website te gaan en in te loggen, wanneer hij het je vraag om ouders, klik op annuleer, hij zal gewoon inloggen en dan ga je naar Family, voeg daar een ander Microsoft account toe (evt als je geen extra hotmail account hebt 1 extra aanmaken) er zal een mail gestuurd worden naar dat e-mail adres om zich toe te voegen aan het 'gezin', vanuit het volwassen account kan dan het kind account worden omgezet naar een volwassen account

Cody K.
door Cody K. Apr 25, 2018 om 06:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels toch weer de rotmeding gekregen

aurora1
door aurora1 - Apr 25, 2018 om 01:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verander voor de zekerheid uw wachtwoord ook maar.
Lees ook hier en de doorverwijzingen op die pagina (klik op de rode regel): https://www.rijksoverheid.nl/zoeken?trefwoord=wie+mogen+mijn+persoonsgegevens
Lees ook hier (zet een dergelijke app op uw gsm e.d.): https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs

Cody K.
door Cody K. Apr 25, 2018 om 06:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Doe ik elke 2 maand

aurora1
door aurora1 Apr 25, 2018 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel verstandig. Maar vooral ook doen als er "iets aan de hand" is/is geweest of lijkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 25, 2018 om 14:51
16887 Antwoorden / 202 Vragen

En NOOIT de id kaart of een kopie daarvan opzenden aan wie dan ook. (Alleen overheidsinstaties en uw werkgever mogen om een kopie vragen)

Als dat wordt gevraagd is hoogst waarschijnlijk een fraudeerpoging aan de orde.

Wat mij opvalt is dat Microsoft bij het instellen van het account nog nooit om mijn leeftijd heeft gevraagd en wettelijk mogen zij dat niet eens.

Mijn conclusie: poging tot bemachtigen van uw bsn en andere gegevens.

Ge
door Genee Apr 25, 2018 om 17:37
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een flauwekul, en zorgverzekeraars, ziekenhuizen en banken?
Wanneer het BSN nummer niet nodig is zoals in dit geval kun je met de phone app kopieID van de overheid een veilige kopie maken door het BSN nummer en andere info onleesbaar te maken.
Wat er dan uiteindelijk als kopie overblijft is foto, adres en geboortedatum.
Denk dat in dit geval de foto ook nog onherkenbaar gemaakt mag worden.