eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 13:46
Computers & telefonie
Misleiding  media markt

Misleiding media markt

Hallo, het zijn weer de zgn  BTW vrije  dagen, let even op de advertentie van media markt, soort van criminele organisatie maar dan legaal , nu hopen dat de foto mee komt

8049 40 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 13:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

stelletje  tokkie s  daar, dat ze het gore lef hebben mensen zó te belazeren. ga eens op die FB link klikken   ff kijken ... nooit opgevallen ? mja moet ik nu eerst plaatsen en dan fb`en of  eert fb `en en dan plaatsen ??? ga voor nr. 2

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2016 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dit gebeurt al járen.
De mensheid wil misleid worden.
Voor niets gaat de zon op.
Je moet dus goed op de prijzen letten.

eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 13:54
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heee @ Edrick,  vakantietje gehad ?  :-)

edrick3
door edrick3 Jan 28, 2016 om 14:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, maar ik heb geen zin om me het rotje te scrollen/zoeken op deze site vol fouten.
Reageer dus nog maar af en toe.

eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 14:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

oke, begrijpelijk,mja de vragen moeten toch beantwoord worden he, hoop ook dat ze wakker worden hoor, de belbus   zal het wel niet worden :-)    gr en fijn dat je er was/bent  Han

marita567
door marita567 Jan 28, 2016 om 14:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3 , dit is spijtig , uw antwoorden zijn waardevol maar begrijpen doe ik het wel , voor mij is het al helemaal hopeloos als beginner , de halve tijd weet ik niet waar ik uit kom. Het ergste vind ik nog dat door de redacteur word gevraagd bij problemen mail sturen , en vervolgens gebeurd er niks , je stuurt een mail voor de bok zijn kl- ten .

tenormin
door tenormin Jan 28, 2016 om 14:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zou helpen als er mededelingen komen van nieuwe vragen, de 1 krijgt ze wel, de ander (ik) zie niets. En inderdaad, geen zin om constant te kijken. Deze mededeling van @eclipse b.v.: ik heb hem niet gezien. Ja, nu ik even een en ander aan het doorspitten ben. Heb ook contact opgenomen, alweer, met kassa-online maar ja, ik zie geen verandering lees verbetering.

eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 15:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Tenormin, ze lezen gewoon mee hoor, mail sturen heeft geen enkel nut, zonet een soort waarschuwing  gehad daar stond  in de mail de helft gekopieerd van mijn antwoord aan @diumenge en een deel van mijn schrijven betreft media markt , jammer dat kassa zich in z n /haar eigen voet schiet, het zijn de forumleden die tijd  en energie en moeite doen anderen te helpen, dat kassa dit  deels  frustreert met een vage , te lastige site als medium is jammer zoniet betreurenswaardig, dat kassa zo `n site ter beschikking  stelt  is lovenswaardig, maar houdt deze dan gebruiksvriendelijk, terugmeldingen heb ik enkel nog  van eheim en mijzelf  gezien. misschien krijgen ze de antwoorden niet eens ? of de helft, in het laatste geval kunnen we net als @ edrick, kappen met de handel. er zijn er al veel vertrokken, waarvan enkelen met de bak vol sterren.  doodzonde.

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 13:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mooi dat werkt  dus voor geen meter

hutch
door hutch - Jan 28, 2016 om 13:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het is niet crimineel, maar meer beledigend en misleidend.

Beledigend omdat Mediamarkt de consument niet serieus neemt en denkt dat 'wij' allemaal achterlijk zijn; en misleidend spreekt voor zich.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2016 om 14:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Criminele organisatie? Stel even niet zo aan zeg.

eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 14:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

wilde bijna  dubbelpost roepen, maar goed, zou ik schrijven media markt is een criminele organisatie, dan moet ik dat bewijzen, nu suggereer ik het met een soort knipoog, dus kunnen ze mij er niet op pakken. verder communiceren met jou heeft geen zin, verspilling  van tijd, je hebt op elk antwoord/vraag van mij wel wat te zeiken, ik zeg  "doen wat je niet laten kunt"     kusje

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kom eens met wat voorbeelden van zeikreacties op jouw antwoorden/vragen Han.

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 14:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

lees even, "SOORT VAN "  @ diumenge , vervelend  dat sommigen de vragen maar half  lezen, idg ga ik mee met @ Hutch... is ook prima beschreven..

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 15:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Diumenge, hartelijk dank, voor het melden bij de admin, wbt  zeiken, bedoel ik plassen. wbt  tokkie `s  bedoel ik asociaal gedrag, waar gore staat bedoel ik bah. waar crimineel staat bedoel ik spelend  met de wet en verkooptechniek/marketing, helaas staat onder de mail dat ik deze enkel voor persoonlijk gebruik mag gebruiken, dus hou ik me daaraan. regels  dienen er om te respecteren. dit  geldt ook voor de site, dus ga aub niet gillen als je een zelfde vraag ziet als bijv. uit 2011, vragen en antwoorden worden wel eens vergeten, dat is heel menselijk, Kom eens met antwoorden ipv onzin. verder reageren of  anticiperen op jouw  mallotige antwoordjes zal ik me van vrijwaren, heb  mn tijd  nodig  anderen te helpen ipv  mekkeren ? oops  waar ik mekkeren schrijf  moet zijn schrijven. prettige  dag , fijne avond, mocht ik n wederom een schrijven van de admn krijgen dan wens ik vrijwel alle forumleden het goede en wijsheid in uw  antwoorden

diumenge
door diumenge Jan 28, 2016 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@eclipse, weet niet waar je het over hebt, ik heb niets gemeld. Als de redactie zegt dat dat wel zo is dan wil ik dat graag zien. Stuur maar door naar diumenge@quickmail.nl dan.

Cookies
door Cookies Jan 28, 2016 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je er bij dat @diumenge iets gerapporteerd heeft? ALS iemand al iets rapporteert, dan weet alleen de redactie wie dat gedaan heeft.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2016 om 15:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als mensen MM willen beschuldigen van misleiding, moet je natuurlijk niet naar de prijzen kijken van 5-6 weken geleden! Prijzen schommelen per dag en als een andere shop zakt in prijs, gaan anderen (dus ook MM) daarin mee.

Voor een echte vergelijking had dus gekeken moeten worden naar de prijzen van max. 1 dag VOORDAT de btw actie begon.

En over crimineel gesproken: zojuist een kleine 100,- euro terug gehaald bij de MM van een laptop die ik 1 week geleden had gekocht.

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 16:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ carola, prijzen zijn pas hun stabiliteit  kwijt  als de grondstof  te weinig  of  niet wordt aangeleverd, een prijsstijging  van 100 euro heeft niets met grondstoffen te maken, of een ontplofte  chipfabriek. kijk ook eens naar de prijspakkers  na afloop va de kassa uitzending. in welke winkel was jouw  nieuwe laptop 100 euro goedkoper dan bij de MM ? waren de prijzen een week terug  dezelfde in beiden winkels ? of was deze ca  3 weken gelijk als in andere winkels, in dat geval heb je geen recht op teruggave omdat dit een actie is . en acties  zijn meestal uitgesloten van de reguliere verkoop . http://www.klachtenkompas.nl/media-markt

Cookies
door Cookies Jan 28, 2016 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je leest niet goed. Ik heb net een kleine 100,- euro terug ontvangen van een aankoop die ik 1 week geleden gedaan heb.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2016 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@eclipse, weet niet waar je het over hebt, ik heb niets gemeld. Als de redactie zegt dat dat wel zo is dan wil ik dat graag zien. Stuur maar door naar diumenge@quickmail.nl dan.

Gr
door Grunn1 - Jan 28, 2016 om 16:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kom net terug van de mediamarkt en vind de reacties hier sterk overdreven. Prijzen vergelijken met prijzen van vorig jaar??????
Heb zelf wat prijzen vergeleken van de mediamarkt en Coolblue en......prijzen zijn nagenoeg gelijk echter gaat bij de mediamarkt de korting er nog af.
Had zelf wel belang bij een Bose solo 15 II, kost bij coolblue en mediamarkt 449 en nu met korting 371. Hoezo je wordt verneukt??? Heb meerdere producten vergeleken en jawel je krijgt wel degelijk je korting.

Topantwoord

Redacteur
door Redacteur - Jan 28, 2016 om 16:54
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Wij hebben - zonder tussenkomst van anderen - Eclipse aangesproken op zijn grove woordgebruik.

Graag vanaf nu ingaan op het aan de orde gestelde, anders wordt dit topic gesloten.

De redactie

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jan 28, 2016 om 17:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het goed dat eclipse hier aandacht aan besteed en vooral dat hij bewijs levert met foto's. Er zijn er genoeg die er zullen intrappen. En ja, prijzen fluctueren, maar 100 euro, dat is wel erg veel. Ik hoop dat er in de nieuwsbrief vrijdag aandacht aan wordt besteed.
Crimineel is veel te sterk uitgedrukt, maar dat neemt niet weg dat het goed is om dit eens op een forum neer te zetten.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2016 om 18:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....En ja, prijzen fluctueren, maar 100 euro, dat is wel erg veel.......

Er zitten notabene 6 weken tussen! Zoals ik al schreef, ze hadden de prijs van 1 dag voor de actie moeten nemen. Als er dan 100,- euro tussen zat, hadden ze een punt.

Bovendien: Ik zoek voor veel mensen op het web naar electronica en ict producten voor een zo gunstig mogelijke prijs. Dus ik houd veel prijzen goed in de gaten. Laatst een t.v. voor 90,- euro goedkoper dan bij doorgemaild, aanbieding bij de shop telde voor 1 dag (en dat klopte 100%). Dus 100,- euro verschil kan zelfs in 1 dag voor komen.

En ik heb zonder ook maar hoeven te zeuren toch even zo'n 100,- euro terug gekregen. Bij de door mij gekochte laptop was niet aan de prijs gemorreld.

De laptop die ik gekocht heb, staat overigens nog steeds voor dezelfde prijs op de site. Niks stiekem de prijs omhoog gegooid.

@epcot: ben het met je eens. Erg negatief die reacties en niet gebaseerd op eigen constatering.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 13:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zodan carola 007  krijg jij 100 euro erbij als je wat koopt ? , je schrijft  epcot  ben het met je eens. Erg negatief die reacties en niet gebaseerd op eigen constatering. wat constateer jij dan ?ik zie je allen maar van internet kopieeren enige uitleg van jezelf  staat er niet bij.

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 18:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hallo Forum, het blijkt  dat @diumenge geen schuld  heeft aan de waarschuwing  die ik van kassa kreeg, accepteer mijn verontschuldiging  en mijn excuses . waarom kassa de woorden die ik gebruik dan niet heeft verwijderd,? linken verdwijnen zovaak . snap ik niet.......... nogmaals  excuses. @Diumenge is ten oprechte trouw, en ik heb me ff als een sukkel gedragen, hoop op enig  begrip, Persoonlijk heb ik Diumenge al mijn excuses gemaakt  en gevraagt deze door te geven aan carola   ............... nogmaals sorry..............

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 18:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zie reactie van de redacteur, even scrollen , bevestigt enkel maar weer hoe ik Diumenge tekort hebt gedaan.. stom stom stom

eclipse
door eclipse - Jan 28, 2016 om 18:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Dankje Diumenge, top van je  :-)

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 13:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

grapje

reflecs
door reflecs - Jan 28, 2016 om 20:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

On topic, ook van Facebook; het is geen recent model:

Vuile actie van Media Markt. Op 15 januari een screenshot gemaakt van de Asus R510CC-XX1304H voor de prijs van 599 euro. Nu vlak voor de BTW dagen is dezelfde laptop 699 euro. Mijn dochter (student) gespaart voor deze laptop is weer een illusie armer. Dank u Media Markt. De laptop is nl bijna overal verkrijgbaar voor 599 euro.
8 · 26 januari 2015

Media Markt NL

Goedendag, we gaan elke dag mee met 25 concurrenten. Meer informatie staat op: http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/over-ons.html

Over Ons - Media Markt

mediamarkt.nl ·
26 januari 2015

.......

Bij jullie concurrent MyCom is dezelfde laptop nog gewoon 599 euro. €100 verschil is veel. En vlak voor de BTW-dagen erg toevallig. Word de laptop voor woensdag gewoon weer €599? Ik voel me echt genaaid, sorry MM.
Bewerkt · 2 · 26 januari 2015

eclipse
door eclipse Jan 28, 2016 om 20:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

zal maar niks  zeggen he  iig  dank je @reflecs  ben tenminste niet helemaal mesjogge

Gr
door Grunn1 Jan 30, 2016 om 19:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit type laptop is bij de mediamarkt niet (meer) leverbaar. Is trouwens nergens leverbaar en of te bestellen.

Gr
door Grunn1 Jan 31, 2016 om 01:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

v

Topantwoord

costnix
door costnix - Jan 28, 2016 om 22:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In reclame-uitingen wordt altijd op de waarheid bezuinigd. Dit percentage varieert van 1 tot 100 procent.

ha
door halex - Jan 28, 2016 om 23:39
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat er nog geen sites zijn waar je van producten die MediaMarkt verkoopt de prijzen kunt vergelijken... Of zouden de concurenten ook in het complot zitten en ook stiekem hun prijzen verhogen om MM geloofwaardig over te laten komen?

pi
door pieterwolters Jan 31, 2016 om 12:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je dat moeten hebben? Je hebt toch ogen en google? Uiteindelijk gaat het erom dat je een product koopt waarvan je zelf de prijs / kwaliteit prima vindt.

ha
door halex Jan 31, 2016 om 22:20
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Vergeef me mijn sarcasme.

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2016 om 02:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@reflecs: het FB bericht is 1 jaar oud, toen was de laptop nog geen oud model.

eclipse
door eclipse Jan 29, 2016 om 10:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Carola het bericht is ca  6 weken oud , jullie draaien ook alle kanten op om je gelijk te halen, ongelooflijk.het gaat erom dat dit ieder jaar weer gebeurd. carola hebt  gelijk en half  nederland hebt ongelijk,

reflecs
door reflecs Jan 29, 2016 om 10:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse, Carola.83 heeft gelijk wat betreft het voorbeeld, ik had niet op het jaartal gelet.

eclipse
door eclipse Jan 29, 2016 om 11:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@reflecs  ik bedoelde hier mijn bericht, die va jou is idd een jaar oud maar het is hetzelfde gedoe, eerst prijzen abnormaal verhogen of  fabrieksprijzen neerkieperen en dan met btw  vrij komen ...

Cookies
door Cookies Jan 30, 2016 om 20:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@eclipse: als ik schrijf @reflecs, dan is dat dus een reactie op iets wat REFLECS schrijft! NIET op iets wat jij schrijft! Het is niet de 1e keer dat jij mensen ergens van beschuldigd, terwijl er helemaal NIET staat dat jij DENKT dat er staat.

reflecs
door reflecs - Jan 29, 2016 om 10:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83, U heeft gelijk; niet op het jaartal gelet, stom.
Ander voorbeeld:

..... Erg lullig. Mijn kinderen hebbeni flink gespaard voor een tablet. Met de extra korting zouden ze hem kunnen halen....niet dus. Zaterdag nog wezen kijken was de tablet €139 nou vandaag €162,92. Volgens mij is de BTW erbij geteld ipv korting.
foto van Christel Filippini.

Topantwoord

door 1953 - Jan 30, 2016 om 12:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ich bin nicht töricht!

In ben gekke Henkie niet om daar ook maar iets te kopen!

ge
door gerrit57 - Jan 30, 2016 om 12:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mediamarkt verplicht je toch niet om iets te kopen daar. Vorig jaar heb ik daar een nieuwe wasautomaat gekocht met de BTW-actie en die was wel degelijk goedkoper dan ergens anders. Met witgoed kijk ik ook bij BCC en Modern.nl om een goede indicatie van de prijs te krijgen. En uiteindelijk kwam ik toch bij de Mediamarkt uit. Snelle levering en gratis bezorging, wat de overige ketens ook doen.

jo
door jorisw - Jan 30, 2016 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat er toch om wat je uiteindelijk bij de kassa betaalt? Mag je het een bedrijf verwijten dat sommige consumenten niet zo slim zijn en zich door hebberigheid laten leiden?

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2016 om 20:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ jongens/meiden, leuk, ik ben even op tv geweest met m n profifoto en de bijlage.. leuk om dat eens te zien langskomen  :-) , handtekeningen op verzoek :-) nu maar een slot erop, Het is ja en toch eigenlijk een beetje niet, dat mediamarkt niet op komt draven zegt genoeg, en telefonische uitleg hoe dat nu zat met de BTW was ronduit hilarisch van media markt. Kassa weer goed gedaan vandaag en zeker voor die man met de caravan.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2016 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, leuk van Kassa, schermen met het forum, maar niets aan de euvels doen.

Cookies
door Cookies Jan 30, 2016 om 20:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan je helaas geen topantwoord geven! Van de 20 vragenstelllers zie je er hooguit 2 terug. Ook wat dat betreft geen enkele vooruitgang.

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2016 om 20:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overdrijven is ook een vak: ook het Kassa forum stroomt vol, aldus Brecht (of hoe ze ook mag heten). Precies 1 topic over MM, dat bovendien hetzelfde voorbeeld is van FB.

Gister deze laptop gekocht voor familielid, niet goedkoper te vinden (mag gecheckt worden) http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-aspire-e5-573-311m-1413299.html

Ik denk dat het gewoon een kwestie van goed opletten is; het ene wordt wat duurder, het andere wat goedkoper.

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2016 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De uitleg van de telefoniste van MM was inderdaad slecht, die van Kassa ook. Dat meer dan de helft van Nederland niet begrijpt dat je geen 21% korting krijgt (even los van de heimelijke, maar toegestane prijsverhogingen) is tot daar aan toe, dat Brecht dat ook vrolijk loopt te brullen (het geluid was waardeloos) is wat anders...

Cookies
door Cookies Jan 30, 2016 om 20:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Rekenen is ERG moeilijk. Vraag me af welke opleiding die mensen dan gehad hebben als ze niet eens weten hoe het rekensommetje gemaakt moet worden. Op de site van MM staat het rekensommetje zelfs voorgekauwd.

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 20:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

triest  triest van @ Diumenge en @ Carola nu Brecht  en kassa maar te degenereren tot een programnma van niks   WAARDELOOS   BAHHHHHHHH \

@ Tijger als kassa media markt  niet in de studio krijgt ( die weigeren te komen ) en de telefonische  uitleg hilarisch was , heeft ze iig  velen wel geholpen er niks  te kopen. het is duidelijk geworden dat het gewoon een marketing  truk is  niks  meer en minder . en dat de btw  korting  NEP is.

@carola   had  eerst 100 euro godkoper dan andere winkels schreef ze dat was begin van de week en nu is het gisteren ? ja is de goedkoopste verkrijgbaar in één 1  winkel   nog  niet eens ssd ook
http://nl.hardware.info/productinfo/326841/acer-aspire-e5-573-311m

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 20:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Diumenge bij mij was het geluid  meer dan prima. maar nee   ze krijgen ongelijk en nu is alles  te kort, te klein  slecht  geluid , suggestief.. ja hoor lekker forum...
ga elkaar nog  even lekker plussen,  taartje erbij, als kassa volgens jullie niet objectief  is , wat doe je dan nog hier ????

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 21:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Zo wordt maar weer eens bevestigt, dat +jes niets zeggen over de deskundigheid van bepaalde vraag en antwoord lieden. soort  narcisme, gelijk willen hebben terwijl je géén gelijk hebt, en dat nog  plussen ook.. ons  kent  ons. lekker stel. En dat moet in alle objectiviteit  dan nog  andere mensen gaan helpen ?? en ja het was hartstikke leuk OM MEZELF  EENS OP TV TE ZIEN  ...al zal het anderen niets zeggen voor mij persoonlijk is het leuk en daar gaat het om. ik zie al voor me hoe Diumenge en carola elkaar mailen om een antwoord  op de site te gooien  veel succes  ermee en neem nog  een taartje...

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2016 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eclipse

Men zou niet zeggen dat u een standje hebt gehad van de redactie over uw taalgebruik. Nu gaat u weer te keer tegen andere forumleden die kritiek hebben:-)

Iedereen weet toch echt wel dat het een marketingstunt is. En dan kan die medewerkster de korting wel verkeerd uitleggen, maar zeker de presentatrice van het programma moet weten hoe btw berekend wordt.

En dat helpen? Compleet zinloos. Het maakt niet uit waarvoor mensen gewaarschuwd worden. Staat er "korting" , "gratis" en ga maar door, dat gaat het verstand op slot.

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 21:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Tijger de plusjes zullen zometeen door Diumenge en carola worden toegevoegt.. en onheus taalgebruik ? waar ? HET VERZOEK  van de admin was om bepaalde woorden op een redelijk fatsoenlijke manier neer te zetten, is niet "zeiken"maar plassen.. enz....goed lezen...vraag Diumenge maar om een kopie  krijg  je nog  een plusje dr bij... maak je liever druk om het hardnekkig  volhouden van twee eerder genoemden en nu brecht de schuld geven ?? ik mijn laatste 3  reacties  zie ik NIET een onwelvoeglijk woordje/zinnetje. geen schelden/beledigen.....en loop de antwoorden van carola eens na  hoeveel laptopjes heeft ze nu gekocht  eigenlijk iig  2   maandag en gisteren... nou jij hebt  er nog een nodig  voor je reis  naar Amerika ik zou zeggen  maak een deal ...krijg  je nog  een plusje ....

diumenge
door diumenge Jan 30, 2016 om 21:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even Eclipse voeren. Plusje van mij Tijger1.

costnix
door costnix Jan 30, 2016 om 22:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@eclipse loopt naast zijn schoenen van "trots"

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 00:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb toch echt eclipse niet op t.v. gezien, wel dit topic dat gekaapt is van FB.

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 00:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Plusje ook van mij aan Diumenge en Tijger1.

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 13:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Carola, leuke foto , hoe oud  was je toen ?

eclipse
door eclipse - Jan 30, 2016 om 21:37
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ na het zien van de uitzending, waar mm niet aan tafel durft te komen en de telefonische uitleg van mm hilarisch was. @  gaan Diumenge en carola tegen mij verder in de aanval en plussen elkaar waarnodig, nu deugt  brecht  ook al niet is de kassa uitzending   niet objectief, was het geluid ineens slecht?? maw  kassa  deed maar wat en de mensen die er zaten kletsten maar wat uit hun nek, Ik weet niet hoe ik dit verder op een fatsoenlijke manier ken zeggen, maar het is uitermate triest dat @ Diumenge en @ carola de twee handen op een buik nu verder nog objectief mensen moeten helpen, ik heb hier mijn twijfels  over. gevolgt door een goede  3e @ Tijger. schijnbaar heeft carola in haar verwarring  om haar gelijk te houden nu 2  laptops  gekocht? op hardware info stond  dat deze laptop maar in een winkel te verkrijgen was idd  media markt, en dan nog  memoreren dat ze hem voor 100 euro goedkoper had. verder wordt mijn commentaar op hun ongelijk beschreven als  onheus woord/taalgebruik ? wie het leest moet zelf  maar beslissen. tevens  meent  @ Carola het nodig  te vinden Brecht  van Hulten te schofferen dat ze niet ken rekenen ? de discussie `s  met kapé bewijzen het tegendeel, maar dat schijnt  @carola te ontgaan.

Wie er nu nog  reageert, jongens  succes, ik gooi er een slotje op....verder en als laatse wil ik kwijt  dat BTW altijd  betaald  dient  te worden. welke omweg er ook wordt gebruikt, zelfs  ex  staats secr   teeven heeft er last van... die dacht ook BTW wegermee . waarop hij en zn   baas konden opstappen.

costnix
door costnix Jan 30, 2016 om 22:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Genoeg stoom afgeblazen? Denk om je hart (als je die hebt)

Cookies
door Cookies Jan 30, 2016 om 23:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, inderdaad ik heb TWEE laptops gekocht! Dat schrijf ik toch duidelijk! Zelfde laptop is ook bij Redcoon te koop. En op de Acer site betaal je de hoofdprijs voor een zelfde model met mindere specs. En ik heb hier al vaker geschreven dat ik Brecht ongeschikt vind als presentator. Met schofferen heeft dat NIKS te maken! JIJ bent hier met je beledigende reacties aan anderen aan het schofferen.!!!!

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 23:43
1561 Antwoorden / 370 Vragen

alweer ? je verzint  alles aanelkaar....... plusje voor @Carola.

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2016 om 21:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vergeet niet je pilletjes in te nemen Eclipse.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2016 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eclipse

Brecht kan inderdaad niet rekenen als zij veronderstelt 21% korting te krijgen, als je de btw niet hoeft te betalen.

Maar afgezien daarvan is het allemaal grote onzin, want uiteraard moet het bedrijf btw afdragen over elke verkoop, en de koper dus ook btw betalen over elke aankoop.

Blijkbaar bent u zo verguld dat uw topic op tv getoond werd, met een plaatje wat u ergens anders vandaan gehaald hebt, dat nu Kassa het werkelijke toppunt is.

Helaas dat Is niet het geval.

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 23:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Tijger, idd het logo van mm kwam ook in beeld, leuker vondt ik mezelf even te zien, ken je er niet tegen ? vondt het fototje van mij in Etretat wel mooi hoor. ga dr nog  eens van genieten in uitzending  gemist, de btw  werd  als korting wel als zodanig  gebracht  verborgen met effectief  17,4 % btw  over 21 % dit omdat mm verplicht is btw  te vermelden op de kassa bon. sjonge    wat doen jullie op dit  forum?
Waarom zou ik verguld moeten zijn, ? @Costnix  zou wauwelen , heb je geen hart. plusje aub  ...

door 1953 Feb 6, 2016 om 02:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Daar zou kortademigheid als gevolg van (chronische) hyperventilatie en hypertentie kunnen ontstaan.

Nu nog maar wachten op de DWDD als tafelheer/dame Eclipse?

O ja... vondt = vond; verleden tijd van het werkwoord 'vinden'!

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 13:02
1561 Antwoorden / 370 Vragen

1953, triest van je  een spelfout  te melden.. hulde hoor grote knul/meisje, geef nu eens antwoordt op het onderwerp ipv copd  te debiteren

Gr
door Grunn1 - Jan 31, 2016 om 01:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb vandaag bij de mediamarkt een mooie soundplate gekocht van Bose. Was voor de actie 449 euro en dat is tevens de laagste internet prijs die ik kon vinden en nu met de btw korting 371 euro, toch mooi 78 euro bespaart dankzij deze kortingsdagen. Bedankt Mediamarkt.

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2016 om 11:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat leuk, niet alleen Eclipse was op TV maar ook mijn reactie op zijn onterechte beschuldiging ;-)

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 11:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Verdorie, was jij ook al op t.v.?

eclipse
door eclipse Jan 31, 2016 om 11:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ het laat je maar niet los he @Diumenge, je zult ongetwijfeld uitzendng gemist hebben gekeken fototoestelletje erbij enja hoor, doe het nu nog  eens en luister dan naar de openings zinnen van Brecht, ze heeft het over discussie op sociale media  en hier op de site sukkel. Maar jij beweert dus tevens  ook dat de mensen op de tribune hebben zitten liegen ? je bent echt triester als ik al dacht. heb je @Carola al gemaild voor het plusje O van @epcot  zal je dr ook wel krijgen je wordt nog eens onze top beantwoorder, alhoewel ik geen enkel antwoord heb kunnen vinden, alleen maar domme opmerkingen. O wacht luisteren? sorry je geluid was slecht he, je wilde niet horen wat je Niet wilde horen..grapjas.

eclipse
door eclipse Jan 31, 2016 om 11:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

oops je hebt je plusje al geweldig

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 11:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@eclipse: inderdaad, na intensieve mailwisseling heb ik besloten @Diumenge een plusje te geven.

diumenge
door diumenge Jan 31, 2016 om 11:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ah.... Eclipse gunt mij mijn momentje niet :-(

Terwijl ik nog wel dankzij Eclipse ben teruggaan kijken om zijn one-minute-of-fame te zien. Oja, Eclipse dat kan gewoon hier op de site en tegenwoordig kan je ook screenprints maken, heb je geen fototoestelletje meer nodig! Handig hè.

Trouwens Eclipse, je verzint echt waar we bij staan hè. Waar beweer ik dat de mensen op de tribune liegen?

Carola, we mailen! ;-)

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Carola 83 , Diumenge, doe velen een plezier , en ga ergens anders op een site zitten tokken...ow  Diumenge bij mij stond  mijn foto erop is toch wel een niveau hoger he..dat verdient  toch wel een plusje ? mail van carola 007  al binnen ?

Topantwoord

hutch
door hutch - Jan 31, 2016 om 11:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Men krijgt geen 21% korting (zoals velen denken). Voorbeeld:

Verkoopbedrag = € 100,--. 21% korting = € 21,--.
Echter: BTW-vrij bedrag is (afgerond): € 82,64. Uiteindelijke korting is dus: € 17,36 (afgerond).

eclipse
door eclipse Jan 31, 2016 om 11:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Hutch, dat werd  ook gezegt in de uitzending 17,4 % over 21 % dus die 21% is gewoon marketing,

diumenge
door diumenge Jan 31, 2016 om 11:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat nou 17,4% over 21%? Dat slaat als een tang op een varken. Het zijn twee verschillende percentages. De eerste is de korting die je krijgt, de tweede is wat veel mensen denken te krijgen. Maar ze krijgen geen 17,4% over 21% (dat zou 3,65% zijn).

hutch
door hutch - Jan 31, 2016 om 12:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er zijn eigenlijk 2 zaken die hier (met MediaMarkt) spelen:

1: de misleiding wat betreft de prijsverhoging, heel 'toevallig' net voor die actie.
2: het percentage wat men aan korting krijgt.

Punt 1: dit is wel aangetoond.

Punt 2: wat het percentage betreft, heeft MM helemaal gelijk. Men krijgt geen 21% korting.

Het brutobedrag (verkoopbedrag) is inclusief 21% BTW.
Een verkoopbedrag voor particulieren is altijd inclusief de BTW (in dit geval dus die 21%).

Het door mij genoemde voorbeeld: € 100,-- in dus inclusief € 17,35 BTW (€100,-- gedeeld door 121 x 100 = € 82,65 netto bedrag).

Velen menen 21% korting te krijgen en dat klopt dus niet. 21% van € 100,-- = € 21,--. De uiteindelijke korting is (terecht) € 17,35 / 17,35 %.
(Afgeronde bedragen).

pi
door pieterwolters Jan 31, 2016 om 12:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen misleiding. Ze brengen de korting in rekening op de gepubliceerde prijs. Wat een product gisteren of vorige week kostte is totaal niet relevant. Dat (veel) consumenten te dom zijn kan je MM niet verwijten. Die proberen gewoon zoals ieder bedrijf een gezonde marge te realiseren. Misschien moeten mensen die niet kunnen rekenen en nadenken voortaan gewoon ergens anders gaan kopen. Om ieder risico te vermijden.

hutch
door hutch Jan 31, 2016 om 12:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een actie bedenken (waarmee men 17,35 % korting krijgt) en dan heel 'toevallig' van tevoren de prijzen verhogen vind ik (en velen met mij) wel erg misleidend. Dat heeft niets met domheid te maken.

eclipse
door eclipse Jan 31, 2016 om 12:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

marketing, en als dat binnen de wet blijft, is alles geoorloofd. als mensen daardoor gaan denken dat ze  200 euro korting  krijgen ? agja...

eclipse
door eclipse Mar 11, 2016 om 12:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Pieter wolters, het gaat hier om de slogan BTW VRIJ , dat is strafbaar en misleidend. Hutch legt het mooi uit zoals het ook op de uitzending  werd verklaard , iemand  die geen btw  afdraagt is strafbaar en pleegt een misdrijf, zo staat het er ...MM misleidt de boel, dat ze ook niet kwamen opdagen om het te verduidelijken wijst op arrogantie, en dan gaan ze net als its.. in de uitverkoop, en hebben we weer wat lege panden erbij....

ro
door ronny530 - Jan 31, 2016 om 12:11
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het zou de Mediamarkt sieren niet meer met dit soort acties te stunten want de btw betaald de klant toch wel omdat de mediamarkt de btw weer moet afdragen aan de belastingdienst. Het staat elke detaillist vrij de verkoopprijs aan te passen als die dat nodig vindt en is zeker niet crimineel bezig.
Wat wel weer grappig is dat de Mediamarkt de grootste gootgrutter op elektronica gebied is geworden en zoals ik uit de berichten lees niemand daar koopt ofwel klachten over de Mediamarkt heeft. Ik heb nog nooit een Mediamarkt bezocht maar online wel apparatuur gekocht die in de aanbieding was en tot nu toe zeer tevreden.

eclipse
door eclipse Jan 31, 2016 om 12:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Ronny, tuurlijk is het prima om aanbiedingen af te lopen, anders ben je een dief  van je eigen portefeuille.Maar als MM zegt btw weg ermee, dan is dat misleidene info, ikzelf  ga altijd  naar correct, wel aanbiedingen, nooit  gezeur..