si
door signex Jun 20, 2013 om 16:47
Computers & telefonie

Mobiel abbo op vader zijn naam, op mijn rekening

Hallo,

Ik ben op moment mijn ID kaart kwijt, en wil graag een mobiele abonnement aanschaffen.
Dit zou dan op mijn vader zijn naam moeten, en het maandelijks bedrag van mijn rekening.
Doen ze hier moeilijk over?
Het gaat om een vodafone abonnement.

2551 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 16:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom zo ingewikkeld doen? Wacht even tot je weer een geldige ID hebt. Zo lang duurt dat toch ook weer niet? Je zit vast niet zonder mobiel op dit moment.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 17:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe oud ben je eigenlijk? Want onder de 18 moeten toch je ouders een abo voor je afsluiten.

me
door mein33 - Jun 20, 2013 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw vader zou wel gek zijn om een abonnement op zijn naam voor u af te sluiten.
Hij mag ook geen bankrekeningnummer opgeven die niet van hem is.
Ook is hij verantwoordelijk voor alle extra kosten die worden gemaakt.
U zou alleen maar de gebruiker van de telefoon zijn en geen enkel risico lopen.

Wat veel belangrijker is, heeft u al aangifte bij de politie gedaan van vermissing van uw ID-kaart.
De mogelijkheid is niet ondenkbaar dat er misbruik gemaakt gaat worden van uw identiteit en als dat gebeurt zult u daar niet blij van worden

ro
door ron530 - Jun 20, 2013 om 18:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zoals ik de voorwaarden lees heb je voor het afsluiten van een abbo een ID kaart en een bankpas nodig met dezelfde tenaamstelling. Contractnemer dient ook de rekeninghouder te zijn. Maar net als zoekster deel ik de mening om eerst de ID kaart te vervangen en dan pas een abbo op eigen naam te nemen.

si
door signex - Jun 20, 2013 om 18:11
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt Ron dat wou ik weten.

Dan moet ik maar goed zoeken waar ik me ID kaart gelaten heb, aanvragen kost toch aardig veel geld ca. 80 euro?

alexishoop
door alexishoop - Jun 20, 2013 om 18:11
562 Antwoorden / 6 Vragen

ja klopt, lees ook Hoe wordt mijn nieuwe abonnement met toestel afgeleverd?. dit geldt voor alle providers.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 18:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is zeker raadzaam om je ID te zoeken, mocht er een ID controle plaats vinden door de politie dan krijg je een boete van 90 euro.

Lees dit ook even door in geval van gestolen of verloren ID

KLIK

Bij je gemeente kun je, meestal via een site, inlichtingen inwinnen over hoeveel het kost om er weer een aan te vragen na vermissing, maar reken maar op zo'n 85 euro.

dearagain
door dearagain - Jun 20, 2013 om 20:11
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dat kan dus niet

*bij geen enkele provider

si
door signex - Jun 20, 2013 om 20:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

Goed nieuws, ID kaart is boven water.

Ben erg opgelucht.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 21:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eind goed, al goed!

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jun 20, 2013 om 22:06
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 20 jun 2013, 17:48]Uw vader zou wel gek zijn om een abonnement op zijn naam voor u af te sluiten.
Hij mag ook geen bankrekeningnummer opgeven die niet van hem is.
Ook is hij verantwoordelijk voor alle extra kosten die worden gemaakt.
U zou alleen maar de gebruiker van de telefoon zijn en geen enkel risico lopen.

De bankrekening waarvan geïncasseerd wordt moet idd op naam staan van degenen die het abbo afsluit.
Of vader gek zou zijn en zoon geen enkel risico loopt, is iets tussen vader en zoon. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen werken, hoewel het niet meer nodig is, lees ik.

me
door mein33 - Jun 21, 2013 om 10:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=signex schreef op donderdag 20 jun 2013, 20:34]Goed nieuws, ID kaart is boven water.

Ben erg opgelucht.

Op 20 juni 2013, 16.47h. ID zoek en (dringend) een tel. abonnement nodig en het liefst op naam van Pa.
Op 20 juni 2013 ,veel reactie's de aangeven dat dit niet kan.
Op 20 juni 2013 , 20.34h. ID teruggevonden.

Heel toevallig allemaal, of stinkt de vraag van @signex een heel klein beetje !!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 21, 2013 om 21:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso is het niet verstandig om 'n abonnement bij vodafone af te sluiten.. mocht het echt zo zijn zien we hem vanzelf hier terug :-)