ca
door caro78 Nov 27, 2013 om 18:34
Computers & telefonie

Mobiel abonnement opzeggen wegens wanprestatie

Hallo

Ik ben sinds januari 2013 overgestapt op Tele2. Hier heb ik enorm spijt van. In oktober kreeg ik opeens een rekening van €411 en was ik een dag onterecht afgesloten. Het afsluiten is gecorrigeerd maar daarna kreeg ik dus die fijne rekening.
Deze rekening was onterecht. Het bedrag werd afgeschreven ivm automatisch incasso en moest ik terughalen. Dit heb ik gedaan en het juiste bedrag overgemaakt.
Je zou denken dat het probleem is opgelost maar niets is minder waar. Ik heb sms'jes, facturen gehad en vandaag lag de aanmaning in de brievenbus.
Hierin staat dat ik word afgesloten als ik niet voor 3 dec betaal. Ik heb ondertussen al meerdere malen telefonisch contact en chat contacten gehad met diverse medewerkers. Iedere keer wordt er verzekerd dat het een fout is en dat ik niks hoef te doen. Ik heb net mijn 2e klacht verstuurd en hopelijk krijg ik nu wel een reactie. Daarnaast is mij weer verzekerd dat ik binnen 5 dagen per mail bericht krijg dat het een fout van Tele2 is.
Ik zie het alweer gebeuren dat ik in december word afgesloten.
Ondertussen ben ik het spuugzat en wil ik weten of ik mijn Mobiele abonnement zonder afkoopsommen kan beëindigen wegens wanprestatie. Ik moet helaas nog tot januari 2015.
Wie heeft er een idee wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor de reacties.

7007 23 Rapporteer

Jonne11
door Jonne11 - Nov 27, 2013 om 18:54
87 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet zwart op wit krijgen van die medewerker dat je niets hoeft te betalen. Niet bellen maar mailen. Heb zelf 2 jaar lang met tele2 en incassobureu overhoop gelegen, maar omdat ik alles op papier had droop die incassobureau weer af, en dat 2 jaar lang! Tele2 heeft haar administratie totaal niet op orde.

ca
door caro78 - Nov 27, 2013 om 19:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het zwart op wit maar blijkbaar blijft het fout gaan bij tele2

ge
door gerdae - Nov 29, 2013 om 12:11
31 Antwoorden / 15 Vragen

Nu ik u verhaal heb gelezen, zie ik af van een abonnement op Tele 2, hetgeen ik wel van plan was.

jansje
door jansje - Nov 29, 2013 om 12:27
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik zou uw klacht eens op klacht.nl zetten. Er wordt behoorlijk snel gereageerd, door bedrijven. U kunt het altijd proberen.

jpm
door jpm - Nov 29, 2013 om 13:09
821 Antwoorden / 28 Vragen

Fijn dat het zwart op wit staat, dat is al heel wat. Maar dat het nu al de ellende zou stoppen zou wat al te mooi zijn. Stuur ze een brief waarin u aangeeft stappen tegen hen te ondernemen indien ze niet klip en klaar, zwart op wit, verklaren hun administratie wat u betreft op orde te maken en te staken met deze flauwe kul.

Tele2 verdient het om publiekelijk te horen dat ze niet klantvriendelijk zijn en dat ze een waardeloze administratie hebben. Er zou eigenlijk een scorelijst moeten komen waarbij klanten hun provider op klantvriendelijkheid kunnen beoordelen. Dan kan je zien wie het meest klantonvriendelijk is.

gr
door grabijn39 - Nov 29, 2013 om 13:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit verhaal wij hebben het ook gehad bedrag afgeschreven te onrecht en teruggehaald. Wij hebben Tele2 gesommeerd met alle facturen toe te zenden en we hebben ze een termijn gegeven van 14 dagen na 14 dagen geen gehoor we. zijn toen een procedure opgestart bij de geschillencommissie telecom het heeft wel 1 à 2 maanden geduurd maar wij zijn in het gelijkgesteld. Tele2 moet een bedrag aan ons betalen en de kosten van de geschillencommissie terug betalen

wi
door willemsachs - Nov 29, 2013 om 13:31
32 Antwoorden / 1 Vragen

tele 2, is een topper wat betreft wanprestaties, niet nakomen van beloftes en antwoord krijg je zo wie zo al niet ze staan volgens hen altijd in hun gelijk en een gedane belofte is volgens hen nooit zo afgesproken en het sturen van incassoburos zijn ze ook goed in (incassoburo heeft duidelijk een verbindenis met tele 2) Het zijn gewoon mafiapraktijken bij tele 2.
ER zijn zoveel klachten over tele 2 maar niemand durft ze aan te pakken.

wi
door willemsachs - Nov 29, 2013 om 13:34
32 Antwoorden / 1 Vragen

nog ff ingaan op mijn vorige reactie:
In mijn functie als jongerenaviseur bij een jongeren advies en info team, weet ik van vele klachten bij Tele 2.
Ook opvallend veel jongeren hebben problemen met tele2.

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2013 om 13:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Off Topic en zonder reclame bedoelingen: Ik heb met deze provider geen last, betaal gewoon netjes en werd zelfs gebeld dat ze een foutje hadden gemaakt in mijn nadeel wat ze vrijwillig (ik wist het niet eens) direct hebben opgelost. En nee, ik werk er niet, voordat die vraag komt. Bij elke provider zitten wel probleem gevallen. Kijk maar eens bij de andere grote providers.

kriekra
door kriekra - Nov 29, 2013 om 14:31
204 Antwoorden / 64 Vragen

Als je een andere provider zoekt, is Klacht.nl best een handig hulpmiddel, je kan zien dat er over de ene provider veel meer geklaagd wordt dan over de andere. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar het geeft toch wel een ruwe indicatie.

kriekra
door kriekra - Nov 29, 2013 om 14:34
204 Antwoorden / 64 Vragen

Vergeet ik nog te vermelden dat sommige providers de kosten voor overstappen vergoeden.

ca
door caro78 - Nov 29, 2013 om 14:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

De soap continues..
Ik heb ondertussen een mail gehad. In de mail wordt dus niet gezegd dat die €411 onterecht is maar wel dat ik nog een maand bedrag open heb staan. Het bedrag waar zij het overhebben is het bedrag van oktober en die heb ik 31 okt keurig betaald. Nu zeggen zij dat dat bedrag met november is verrekend maar dan zou ik bijna 10 euro meer moeten betalen als normaal terwijl ik keurig binnen mijn bundel ben gebleven.
Ik heb natuurlijk gelijk gereageerd maar helaas is het nog stil..

@ mahadma tuurlijk zijn er klanten waar het goed bij gaat. Ik heb sinds januari 2013 ook geen problemen gehad tot afgelopen oktober. Zodra het kan ga ik weer terug naar Tmobile. Tele2 aanraden zal ik nooit. Ben er al ook een tijd weg met vaste telefonie en internet.

tocotaurus
door tocotaurus - Nov 29, 2013 om 15:53
2 Antwoorden / 2 Vragen

Grabijn 39 heeft gelijk en je de klacht bij klacht.nl neerleggen.Wij zijn al 10 jaar of langer klant bij tele2 hebben soort gelijk gehad. Zijn met klacht.nl en een email met geschillen commissie er uit gekomen . Zijn benaderd geworden van Tele2 uit en hebben alles terug gekregen.
Maar dezelfde problemen zijn ook bij Vodafoon geweest, ook weer met geschillen commissie eruit gekomen.
Die callcenter medewerkers moeten beter aangeleerd worden maar dan overal. Heb nu ook geklaagd een van ons pakt samsung Note3 met 450 bel en 1500 intern, moest ook €60 bij betalen de ander 10 dagen later met dezelfde voorwaarden GRATIS. Dus als moeder weer aan de telefoon gehangen heb de €60, restitutie terug. Bij Vodafoon was flink bij betalen,Tmobile ook dus dan tele2 goedkoper maandbedrag en gelijk de app erop vanwege het belgedrag,als het dan niet klopt gelijk aan de bel trekken.

ch
door cheepers - Nov 29, 2013 om 18:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg 5 jaar lang onterechte rekeningen van Tele2, in het begin overal op gereageeerd maar Tele2 bleef domweg doorgaan met rekeningen sturen via incasso buros en later via deurwaarders. Daarop gereageerd met dat ik 50 euro reken voor elke keer dat ik de rekening moest lezen/beantwoorden. Uiteindelijk, na 5 jaar, werd ik gedagvaard door weer een nieuwe deurwaarder en heb toen mijn tegenvordering ingediend voor het aantal keren dat ik de rekeningen moest lezen vermenigvuldigd met 50 euro wat resulteerde in een bedrag dat vele malen hoger was dan het bedrag van Tele2. Tele2 kon uiteindelijk hun vordering niet (voldoende) onderbouwen en verloor de zaak en werd veroordeeld in de kosten.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 29, 2013 om 19:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een auto incasso storneerde dus zelf terug haalde start automatisch een incasso procedure als wanbetaler en kans op afsluiten.

Dat je het goede bedrag over maakte doet er niet toe.
Je had het teveel afgeschreven moeten terug vragen en niet zelf dit regelen.
Ze werken met een systeem zoals vele providers in telecom en daar gaat het fout.

Dus laat hun de fout corrigeren en vraag of ze binnen 1 week het teveel afgehaalde retour storten.
Het zelf terug halen van een auto incasso is dus bij vele bedrijven vragen om problemen.

defries
door defries - Nov 29, 2013 om 22:04
69 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic, maar ik wil deze litanie wel graag even aanvullen:
Ook ik wil graag van Tele2 af, maar ik heb nog niet het ideale antwoord op de vraag van TS gezien.
Reden, vooral de uiterst agressieve toon van hun brief toen ik door een saldotekort, wat mij ontgaan was, men niet op tijd (?) het abonnementsgeld (luttel bedrag) kon incasseren. Toch jarenlang keurig op tijd betaald, geen minuut te laat. Met klantvriendelijkheid denkt Tele2 kennelijk geen resultaat te bereiken.
Eerder eens een week zonder telefoon gezeten door hun (domme) schuld. Een nieuwe simkaart kon niet per expresse even gestuurd worden. Uiteindelijk na telefoontjes en brieven een (hele kleine) tegemoetkoming gekregen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2013 om 14:43
16887 Antwoorden / 202 Vragen

A: klacht neerleggen

B. aangetekende brief naar Tele 2 waarin u hen op voorhand aansprakelijk stelt voor alle kosten die onrechtmatige afsluiting tot gevolg heeft en wijs hen op de inhoud van art. 6:162 en verder (onrechtnmatige daad )

C. Tele 2 kan feitelijk zelf niets zonder gerechtelijke uitspraak tegen u ondernemen. U kunt eventueel wel gerechtelijke stappen tegen hen ondernemen.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.

ma
door manwijf - Dec 2, 2013 om 10:11
574 Antwoorden / 1 Vragen

Tele2 zou zich ernstig moeten schamen om zo met haar klanten om te gaan!. Al zouden ze in de top 3 van goedkoopste aanbieders staan, mij halen ze nooit meer over daar klant te worden na al die ellende die ik overal lees.

Het is spijtig, maar op de klantenservice wordt door prijsvechters altijd bezuinigd. Het mag eigenlijk niets kosten. Je kunt geen service aanbieden als je alleen maar heel jonge (lees: goedkope) mensen aanneemt en ze ook nog eens minimaal opleid. Een mix van mensen met ervaringen en een paar techneuten is veel beter, maar ja dat kost geld en dat hebben we er met z'n allen niet meer voor over.

Ging voorheen wel anders, maar KPN moest zo nodig privatiseren. Mobiele Netwerk Diensten (ook Satellietverkeer voor de scheepvaart) was een perfecte dienst. Zeker voor de scheepvaart een van de beste in de wereld. Maar helaas, ook dat is niet meer.

jpm
door jpm - Dec 2, 2013 om 12:41
821 Antwoorden / 28 Vragen

Je zou toch zeggen dat een heel goede klantenservice, door het behoud van klanten die anders weggelopen zouden zijn, er extra inkomsten gegenereerd worden? Dat dit wat extra kost is logisch, maar indien goed uitgekiend is het volgens mij een kwestie van 'de kosten gaan voor de baat uit'. Uiteindelijk zullen er genoeg baten tegenover staan. Het lijkt me voor een onderneming ook gewoon veel leuker, voor haar personeel en voor de klanten uiteraard ook.

Mijn advies geldt dan ook dat we moeten zoeken naar providers die dit bovenstaande wel willen bieden, dat we als klant op de mogelijkheid van 'beter presteren dan de concurrent' blijven wijzen en dat we uiterst kritisch moeten omgaan met aanbiedingen.

mahadma
door mahadma - Dec 2, 2013 om 16:19
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Off Topic: Bestaan er providers die 100% correct werken? Nee.

jpm
door jpm - Dec 2, 2013 om 17:00
821 Antwoorden / 28 Vragen

@mahadma. Nee, dat is ook niet het punt. Het punt is dat Tele2 wel heel erg incorrect werkt.

mahadma
door mahadma - Dec 2, 2013 om 17:18
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik bedoel er mee te zeggen: toets eens rechts bovenin wat andere namen in, stikt per provider van allerlei klachten.

ma
door manwijf - Dec 3, 2013 om 12:26
574 Antwoorden / 1 Vragen

@mahadma
Off topic: Ooit was PTT een staatsbedrijf met (rijks)ambtenaren in dienst. Ik herinner me nog, dat daar op neer werd gekeken. In die zin, dat ze altijd dachten dat wij maar weinig presteerden voor het geld dat we verdienden. Service was toen wel heel veel beter. Net als de prijs voor telefoneren trouwens. De wanprestatie van Tele2 zou bij PTT ondenkbaar zijn.

Keuzevrijheid is een lachertje gebleken. De ene provider is nog erger dan de andere. We zijn er per saldo sinds 1989 alleen maar op achteruit gegaan. Maar een weg terug is er niet.