valkie
door valkie May 22, 2013 om 19:22
Computers & telefonie

Mobiel internet

Mijn zoon heeft sinds Okt. 2011 een abonnement zonder internetbundel bij Telfort. Alles prima tot hij in Maart 2013 een nieuwe Samsung kocht. Ik heb hem direct gezegd dat hij op de website van Telfort moest kijken of hij geen extra kosten zou krijgen voor data gebruik. Omdat hij vanwege een licht herseninfarct soms nogal vergeetachtig is heb ik hem een paar dagen later gebeld of hij dat had gedaan. Ja pap op de site van Telfort staat dat je niet kunt internetten zonder internetbundel. ik heb dat gecheckt en het klopt. Toch heeft hij een rekening gekregen van 150 euro wegens datagebruik. Mijn vraag is kan dat of is dat een fout van Telfort? Wie maakt mij wijzer. Bij voorbaat dank.

765 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 22, 2013 om 19:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat ik er van vernomen heb is dt men internet uit moetschakelen, omdat hij anders steeds de update''
s ophaalt en dat kost dus tijd en geld. U zou er wat meer moeten induiken omdat precies te achterhalen.

diumenge
door diumenge - May 22, 2013 om 19:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat het probleem in de ingangsdatum van het contract zit, volgens de site van Telfort kan je geen gebruik maken van internet als het abonnement op of na 16 april is ingegaan (). Dat impliceert volgens mij dat contracten voor die datum wel degelijk gebruik maken van internet en dan wel buiten de bundel.

Waarschijnlijk heeft hij het volgende abonnement: [url=https://www.telfort.nl/tarieven/belbundel/01jul2011-09jan2012/nieuw-btw-tarief/][u]Telfort abonnement tarieven vanaf 1 juli 2011 tot 9 januari 2012[/u][/url] en dan heb je dus te maken met Mobiel internet buiten de bundel (zonder surf&mail) van € 1,52 per MB. Je moet dus zelf actie ondernemen (via Mijn Telfort) om dat te (zie onder aan de pagina).

diumenge
door diumenge - May 22, 2013 om 19:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Na 16 april 2012 dus.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2013 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft zoon op zijn Samsung wel via Instellingen - Mobiele netwerken - Roaming en Pakketgegevens gebruik (eigenlijk alles) uitgevinkt staan en bijv. alleen Wifi ingeschakeld (via Wifi instellingen)? Kan op zijn toestel misschien wat andere benamingen hebben.
Met verwijzing naar valerius-2 en diumenge zou het ook nog kunnen zijn dat hij daarnaast in zijn account bij Telfort internet moet uitschakelen of misschien Telfort daarom moet verzoeken.
Als hij alleen maar een summiere kleine gebruiksaanwijzing heeft kan hij vermoedelijk de uitgebreide versie van zijn type toestel via internet downloaden.

vr.gr.

telfortwbcr
door telfortwbcr - May 23, 2013 om 12:00
124 Antwoorden / 0 Vragen

@valkie,

Erg vervelend dat er alsnog kosten zijn gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hier raar van opkijkt. Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Hiervoor ontvang ik graag jouw naw-gegevens en het 06-nummer waar het om gaat. Kun je deze via een privébericht op het Telfort forum aan mij kenbaar maken?

Denise

valkie
door valkie - May 23, 2013 om 16:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

Allereerst bedankt voor alle reacties. Hij had geen instellingen in zijn telefoon veranderd, dat is pas gebeurd in de Telfort winkel nadat hij de kosten had gemaakt. Waar het mij om gaat is de misleidende informatie op de Telfort site. Ik heb het nog een keer bekeken en er staat nergens iets vermeld over een abonnementsdatum. Er staat alleen dat je niet kunt internetten zonder internetbundel. Zie http://shop.telfort.nl/mobiel-internet/. Dan kun je toch niet weten dat het met de ingangsdatum van je abonnement te maken heeft. Als dat er wel had gestaan dan was dit niet gebeurd. Denise ik heb een privébericht geplaatst. Met vriendelijke groeten.

valkie
door valkie - May 27, 2013 om 20:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Update. Na diverse e-mails over en weer heeft Telfort mijn zoon een coulanceregeling aangeboden. Ze nemen eenmalig ongeveer 2/3 van de gemaakte datakosten voor hun rekening. Mijn zoon is hier blij mee. Met dank aan Telfort.