Da
door Danielle1975 Sep 2, 2019 om 09:04
Computers & telefonie

Mobile kosten in Turkije terwijl mijn mobiele netwerken en wifi uit stonden

Op vakantie in turkije stonden mijn mobiele netweken uit. Abbonement bij Simpel. Nu zijn er voor 50 euro kosten gemaakt op 1 dag terwijl mijn netwerk dus uitstond. Volgens Sipmel kan dit omdat een mobiel altijd nog contact kan maken met internet ook al staat je wifi en je mobiele netwerken uit. Dan had ik op hun app het buitenland uit moeten schakelen. Dat is toch lariekoek of niet??? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

1814 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2019 om 09:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt op uw telefoon nazien waar u dat aan gebruikt hebt. En wifi moet natuurlijk juist niet uit staan, maar mobiele data.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 2, 2019 om 09:26
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Om 'simpel' te bellen behoeft wifi helemaal niet aan te staan.

tijger1
door tijger1 Sep 2, 2019 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar om simpel te bellen, moet je wel op een netwerk zitten. En als je wifi hebt, gebruik je geen data.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 2, 2019 om 09:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Kennelijk stond bij u toch roaming nog aan zoals u feitelijk al zelf al aangeeft op basis van hetgeen 'Simpel'als antwoord geeft. Roaming aan betekent dat et contact wordt gemaakt met andere netwerken dan die van Simpel. De beste oplossing om dit soort zaken geheel te voorkomen is de telefoon geheel uitzetten en u heeft de telefoon kellenijk wel op die dag benut. Indien u die dag niets anders heeft gedaan dan wel bellen kan dat de oorzaak/reden al zijn.

lo
door lovewinnie - Sep 2, 2019 om 09:23
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U moet niet alleen mobiel data uitzetten maar ook roaming. Alleen dan gebruikt u zeker 0.0 mobieldata

Ka
door Kassagebruiker - Sep 2, 2019 om 09:45
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zelfs al zet je veel dingen correct uit kàn er nog een appje zijn die toch verbindingen maakt. Als je zeker wil weten dat alles uit staat, moet je naar de vliegtuigstand gaan, of de tel UIT zetten. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Simpel, betalen.

(bij Simyo als voorbeeld moet je echt in je "mijn" gebied het internet uit zetten, als een appje data vraagt, krijgt die het, tenzij dat het ècht uitstaat.)

Gr
door Grunn1 Sep 2, 2019 om 10:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Onzin, als je mobiele data uit hebt staan kan en mag je telefoon geen data gebruiken ook niet op de achtergrond.

Ka
door Kassagebruiker Sep 2, 2019 om 10:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Epcot, als mijn simyo niet op "Internet uit" staat, kan een appje nog steeds internet vragen en krijgen. Sorry, maar geen onzin.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2019 om 10:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is toch lariekoek of niet?

Nee, dat is geen lariekoek.

sj
door sjoppy - Sep 2, 2019 om 11:16
129 Antwoorden / Vragen

Th
door Thijs124 - Sep 2, 2019 om 11:22
289 Antwoorden / Vragen

Vooral Apple wil altijd naar huis bellen. Een telefoon moet eerst al een verbinding maken anders weet hij niet of hij moet roamen. Vooral bij Simpel worden die kleine hapjes naar boven afgerond.

aurora1
door aurora1 - Sep 2, 2019 om 11:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, geen lariekoek.

jo
door jorisw - Sep 2, 2019 om 13:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je echt geen verbinding hebt, ziet Simpel niets van wat je doet. Ergo, je moet dus verbinding hebben gehad met een netwerk.

gsm
door gsm - Sep 2, 2019 om 15:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wi-Fi Aan kost wat energie van de batterij, maar kun je natuurlijk wel laten aan staan, mits je verbinding hebt in een hotel o.i.d.

Zelfs al zet je Mobiele data uit en bovendien ook Roaming uit, dan nog zal, als je 4G gebruikt, een telefoon regelmatig verbinding maken met een antennemast.
Dat is wellicht om de verbinding te testen en/of te schakelen van 3G naar 4G of terug. Het kost een heel klein beetje data.

Oplossing: Zet naast Mobiele data en Roaming data ook 4G uit, door bijvoorbeeld 3G (of 2G) te kiezen.

Voorbeeld:
4G is alleen voor data transport. Bij een telefoongesprek zal de telefoon daarom overgaan op 3G en daarna weer terugschakelen naar 4G, waarbij een beetje data verbruikt zal worden. Dat gebeurt dus zelfs als Mobiele data en Roaming beide uit zijn geschakeld.

Bovenstaande mag natuurlijk nooit €50 gaan kosten, maar misschien zijn die Turken erg duur in combinatie met  jouw provider.