sa
door sandranus Mar 13, 2007 om 12:30
Computers & telefonie

N73 automatisch downloaden

Hoi Ik heb sinds 10 dagen een nokia 73 met een hi 20 abonnement. maar na 5 dagen kreeg ik al een rekening binnen die inmiddels al over de 50 euro is. Nou blijkt dat mijn nokia automatisch bestanden aan het donwoaden is waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Er kwam ook geen venstertje te staan dat hij iets aan het downloaden is. Maar de kosten daarvoor moet ik wel betalen, terwijl ik dus niet om het downloaden heb gevraagd.

Heeft hier misschien nog iemand last van toevallig? Want de kosten zijn inmiddels al over de €50 euro en van de klantenservice word ik ook niet veel wijzer.

315 4 Rapporteer

dodge
door dodge - Mar 13, 2007 om 12:56
96 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ben ook in het bezit van een N73 & dat downloaden doet tie echt niet vanzelf. Je zal echt wel ergens op gedrukt hebben? Misschien geprobeerd mobiel te internetten of doorgedrukt naar de Nokia-site om iets te downloaden? Overigens kun je wèl zien of er een internetverbinding gaande is. Linksbovenaan onder je ontvangst verschijnt dan een tekentje. Zie ook de handleiding waarin je de verschillende symbolen ziet voor diverse verbindingen. Ook staat erin hoe je een verbinding moet verbreken.
Algemene tip: met een HI abbo niet mobiel internetten als je geen bundel voor hebt, want het is vréselijk duur. Beter wat in je telefoon laden via je PC met datakabel of BlueTooth (wat ontzettend handig is, dan heb je dat geklungel niet met bedrading, BlueTooth USB heb je al voor nog geen 2 tientjes)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2007 om 13:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

U zult hoe dan ook zelgf iets hebben ingesteld zonder dat te weten. a. de gebruiksaanwijzing nog een sgoed doornemen hoe dat op te heffen, b. eventueel naar een primafoon winkel gaan want daar zal men u toch ook moeten kunnen helpen, c. niet i-netten of dergelijke via uw gsm want dat kan kostbaar zijn en het is niet nodig. Downloaden is ook niet nodig m.b.t. de GSM als die goed werkt. Buiten dat kunt u neem ik aan met de Nokia als een download om de GSM bij te werken wel nuttig is (ik heb dat nog nooit gemerkt/meegemaakt) kan dat ook nog via de PC.

sa
door sandranus - Mar 13, 2007 om 14:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

hee

heb al gekeken of er een internet verbinding was maar die is er geen. er is trouwens helemaal geen verbinding dus snap er echt niks van! Maar ga nu met de telefoon maar na de winkel toe.

Maar bedankt voor de info!!

morrigan
door morrigan - Mar 13, 2007 om 21:31
87 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat je een Nokia N73 bedoelt? Je telefoon gaat niet vanzelf dingen downloaden, daar moet je toch expliciet toestemming voor geven op je telefoon.

Bedoel je misschien dat je - per ongeluk - gebruik maakt van mobiel internet? Dat kan je starten - mits zo ingesteld - door de 0(nul)-toets een paar seconden ingedrukt te houden. Gebeurt dat misschien terwijl je je telefoon in je broekzak hebt?

Als het dat is, hou dan de 0-toets weer eens een paar seconden ingedrukt totdat je op het mobiele internet zit. Kies dan opties, Instellingen en zet bij Toegangspunt "Altijd vragen".