empee
door empee Aug 14, 2017 om 10:35
Computers & telefonie

Na update geen Edge meer

Na een ongevraagde update van Microsoft Edge, die een paar uur duurde, krijg ik Edge niet meer aan de praat. Na een paar seconden verschijnt het beginscherm van de pc weer i.p.v. dat de app Edge verschijnt.
Wie weet hoe ik Edge weer aan de praat krijg?

4610 8 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 14, 2017 om 10:48
11513 Antwoorden / 15 Vragen
empee
door empee Aug 15, 2017 om 21:04
178 Antwoorden / 139 Vragen

Helemaal goed. Ik heb Trusteer verwijderd en klaar is Kees. Knap van je.

marita5
door marita5 Aug 15, 2017 om 21:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2017 om 10:53
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u na de update de pc opnieuw gestart?
Systeemherstel is ook nog een mogelijkheid.

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2017 om 11:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na een ongevraagde update van Microsoft Edge,
Ongevraagd? Automatische updates staat zeker aangevinkt?
die een paar uur duurde
Lijkt me dat er dan iets fout is (gegaan).

Zoals sjoppie al aangegeven heeft: ik zou systeemherstel toepassen met een datum vóór die update.
(Als je tenminste de mogelijkheid tot het maken van systeemherstelpunten hebt ingeschakeld).
Info: https://www.seniorweb.nl/artikel/problemen-oplossen-met-systeemherstel-windows-10

gsm
door gsm Aug 15, 2017 om 11:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Waarom zou je systeemherstel doen, als je ook gewoon de update kan terugdraaien? Helaas zal Windows in beide gevallen de update opnieuw gaan installeren.

Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 11:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@edrick3: probeer jij automatische updates van Win10 maar eens uit te vinken.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2017 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola83, je hebt helemaal gelijk; is niet uit te vinken.

Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even goed lezen wat er bij je link staat, edrick3. En, zelfs al ZOU automatische win update uit kunnen worden gezet met een simpel vinkje uit klikken, jij vindt het wel een goede suggestie om dit te adviseren aan mensen die nauwelijks over enige ict kennis beschikken?

aurora1
door aurora1 - Aug 14, 2017 om 17:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ongevraagd lijkt me niet mogelijk.....

gsm
door gsm - Aug 14, 2017 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Windows 10 Home editie zijn de meeste updates automatisch en dus ongevraagd. Je kunt ze, zeker in de Home editie, niet tegenhouden.
Er zijn ook enkele professionele versies waarbij dit wel (tijdelijk) schijnt te kunnen.
Daarnaast bestaan er trucs en tools om updates tegen te houden.
Begin daar liever niet aan.
Problemen met updates kunnen ontstaan door schoonmaakwoede, onoordeelkundig gebruik van o.a. allerlei wazige tools, cleaners, fighters en boosters.
Alleen de updates van stuurprogramma's kunnen wel eenvoudig tegengehouden worden. Dat is soms zelfs noodzakelijk, omdat Microsoft anders een verkeerd stuurprogramma installeert.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2017 om 22:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen
Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar dan is het niet, zoals edrick3 schrijft, even een kwestie van een vinkje uitzetten. Bovendien is helemaal uitzetten een slecht plan, zeker voor de gemiddelde vragensteller op dit forum.

gerbera
door gerbera Aug 15, 2017 om 13:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83, Dat staat ook duidelijk vermeld en wordt ook afgeraden in de tekst van de link. @GSM melde dat het niet kon.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2017 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had het toch over 'even een vinkje uitzetten'? Waar je nu mee komt,, is niet voor de Home versie. Is het zo erg om gewoon even te zeggen dat je er compleet naast zat met je vinkje? En googelen kunnen we allemaal.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2017 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik zat er naast met 'het vinkje'. ;-)

empee
door empee - Aug 15, 2017 om 21:09
178 Antwoorden / 139 Vragen

Edge werkt weer, omdat ik Trusteer verwijderd heb. Dat had ING geplaatst, maar ze zijn er inmiddels mee gestopt.
Hartelijk dank allemaal voor het mee denken en hopelijk tot een volgende keer.

marita5
door marita5 Aug 15, 2017 om 21:37
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@empee , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

gsm
door gsm Aug 15, 2017 om 22:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Fijn dat het is opgelost. Dit bewijst maar eens weer dat je geen of in elk geval zo weinig mogelijk overbodige software moet installeren.

kl
door kloes Apr 15, 2018 om 12:08
9 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een top antwoord is dit. Had hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd maar kreeg microsoft edge na update niet meer aan de praat. Tien dagen aan het zoeken en proberen geweest. En nu na uw tip van Trusteer uitschakelen doet hij het weer. Dank!!!!!!

edrick3
door edrick3 Apr 15, 2018 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kloes, zo zie je maar weer waarom 'terugmelden' prettig kan zijn!

marita567
door marita567 Apr 15, 2018 om 12:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@kloes , fijn dat dit geholpen heeft , Trusteer niet uitschakelen maar verwijderen . I.p.v . Trusteer kunt u Hitmanpro Alert gebruiken , klik op de rode regel https://www.hitmanpro.com/en-us/downloads.aspx Als u Hitmanpro Alert geïnstalleerd heeft , klik dan onderaan in het midden op Veiligheidsmelding kies voor als toepassing start , start uw laptop opnieuw op , u ziet dan rechtsboven een groene balk oftewel een flipover .