gi
door gizem Aug 2, 2014 om 19:05
Computers & telefonie

Nep toestel

Bij het verlengen van ons telefoon abonnement bij TMobile ontvingen wij 1,5 jaar terug de Iphone 5 (verlenging is telefonisch verlopen en is de toestel naar ons huisadres toe verzonden) . Helaas enkel maandjes terug werkte het toestel amper tot dat het uit eindelijk compleet uitviel. Wij zijn eerst bij de ICentre geweest voor mogelijk reparatie binnen de garantie, helaas was de jaar verstreken en moesten wij de toestel via TMobile laten repareren. De toestel is via TMobile naar Dynalogics verstuurd. Tot onze schrik kregen wij de melding dat zij de toestel niet repareren i.v.m. dat er een derde partij aan heeft gezeten met 2 foto's als bijlage (wat mij niet heel veel informatie meegeeft). Hier ben ik op in gegaan omdat ik niet bij een derde partij ben geweest voor reparatie. Hierop hebben wij een second opinion aangevraagd bij I Centre. Wat blijkt compleet toestel is nep de batterij de scherm en nog veel meer onderdelen. Wat nu ?? TMobile doet hier niets aan, zei geven aan dat het absoluut niet mogelijk is dat er een nep toestel is verstuurd naar ons (het komt er op neer dat ik dus lieg volgens hun). Ik heb uiteraard totaal geen bewijs om aan te tonen dat ik er geen derde partij aan heb laten sleutelen, moet ik het er nu zo bij laten. Dit kan toch niet kan iemand mij de weg wijzen wat ik nu moet doen ik ben gewoon bedonderd en heb ook nog eens geen poot om op te staan totaal gefrustreerd.

5852 29 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 2, 2014 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Raar verhaal, een nepper zou je denk ik toch eerder gemerkt moeten hebben. Tenzij ze die neppers zo goed maken dat ze zo goed als echt zijn.

Heb je de doos nog? Want daar staan serie- en imei nummer op. Dan kan je controleren of die overeenkomen, misschien is het toestel wel bij Dynalogics verwisseld.

gi
door gizem - Aug 2, 2014 om 19:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diumenge,

Ik heb inderdaad de doos nog staan op de cover staat een imei nummer wat overeenkomt maar vanuit het toestel kunnen we het helaas niet checken omdat het toestel niet meer opent. Helaas ben ik dan ook geen expert in het herkennen van een toestel of het nep of echt is, en ga er vanuit als ik een toestel via TMobile ontvang dat het wel allemaal goed zit. Want alles werkte wel gewoon zoals het hoorde. Het begon met de kwaaltjes dat de batterij niet meer werkte zoals het hoort en uiteindelijk compleet uitviel en helaas hebben wij de toestel nooit meer kunnen openen. Wat de Icentre nog mee gaf is wel dat de cover imei nummer net zo goed ook namaak is. En omdat het toestel neppe onderdelen bevat doet de icentre er verder helemaal geen onderzoek naar. Ik heb alleen de mededeling gekregen dat het complete toestel gewoon nep is meer niet helaas.

sw
door swat1500 - Aug 2, 2014 om 19:34
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u dus stelt is dat u een totaal andere telefoon heeft terug ontvangen dan welke u heeft opgestuurd. Dus of de postbesteller of Dynalogics moet uw originele telefoon hebben vervangen door een neptelefoon?
U kunt dat hoogstens aannemelijk maken door zowel het serienummer in de telefoon als de IMEI code van de telefoon te controleren. Komen deze niet overeen met wat er op de doos staat dan lijkt uw verhaal te kloppen en zal u aangifte bij de politie moeten gaan doen.
De vraag is dan wel wie gaat er dan zoveel moeite doen om uw defecte 1,5 jaar oude telefoon om te ruilen voor een neptelefoon.

door 1953 - Aug 2, 2014 om 19:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het etalagemodel, dummy, eigenzinnig aangepast?

gi
door gizem - Aug 2, 2014 om 19:43
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Swat1500,

Bij het afsluiten van het abonnement 1,5 jaar terug heb ik een nep toestel naar huis toegestuurd gekregen. Inderdaad wat je zegt kan het de tussenpersoon de bezorger in dit geval iets gedaan hebben of is de toestel vanuit tmobile zo verstuurd. Ik denk niet dat er nu bij de reparatie iets mis is of dat daar wat gebeurd is maar alles is mogelijk dit zijn nu allemaal vermoedens en weet ik niet hoe of wat een ding is dat ik bedonderd ben en geen poot om op te staan heb. :(

gi
door gizem - Aug 2, 2014 om 19:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe bedoel je 1953?

ph
door philip36 - Aug 2, 2014 om 20:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dynalogics zegt niet dat het toestel 'nep' is maar dat er een derde aan gewerkt heeft.
U ontvangt 2 foto's waar u niet veel aan hebt zegt u maar heeft u deze ook aan ICentre laten zien en wat zeggen die daar over?
Wat zegt ICentre eigenlijk over dat er een derde aan gewerkt heeft want daarvoor heeft u een second opinie aangevraagd bij ICentre.

ph
door philip36 - Aug 2, 2014 om 20:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u het serienummer van het toestel niet kunt achterhalen zou ik terug gaan naar ICentre en vragen of zij een manier hebben om dat toch uit het toestel te lezen.

sw
door swat1500 - Aug 2, 2014 om 22:44
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Uitgaande van de juistheid van uw verhaal zal 1,5 jaar na dato een en ander niet meer te verifiëren zijn. Ook dan nog is de vraag wie zal de moeite nemen voor een dergelijke wissel truc. De telefoon laten verdwijnen tijdens het transport is minder werk.
Verpakkingen van nieuwe telefoons horen verzegeld te zijn. Als het zegel bij ontvangst verbroken is dan moet je het pakket weigeren.
Het verhaal klinkt dermate onwaarschijnlijk dat niemand u schadeloos zal gaan stellen. Ik zou maar gaan uitkijken naar een nieuwe telefoon.

gi
door gizem - Aug 3, 2014 om 01:49
7 Antwoorden / 1 Vragen

Telefoon is gewoon geseald binnen gekomen wat zou er verder voor verzegeling op moeten zitten? Een punt waarbij ik volgende keer dan zeker op zal letten!

I centre geeft alleen aan dat het toestel nep is en geeft aan dat ze verder niks mogen doen en buitenom dat het nep is niks kunnen zeggen. Zij kunnen mij ook niet wegwijs maken verder. Of het nu 1,5 jaar verder is of dat het toestel nog enkel maandjes oud zou zijn. Dit is niet zoals het hoord ik ga ervanuit dat ik bij een provider als t mobile alles goed zal moeten verlopen ook betreft garanties. En dat ik als antwoord terug krijg er heeft een derde partij aan gezeten en bij de second opinion krijg ik te horen dat het compleet toestel nep is frustreert mij en vind ik dit oplichterij ongeacht waar het probleem ligt of het nu bij tmobile is de tussenpersoon "de bezorger" in dit geval (1,5 jaar terug) of dynalogics ik weet het niet en wil hier achter komen hoe moeilijk dit ook is want dit is bedondering ik heb het niet zomaar van een klein bedrijfje of op een onbekende plaats me abonnement verlengd waarbij je nog wel is gekke verhalen hoort. Maar dit kan dus ook met een bekende bedrijf kunnen gebeuren, dit is toch niet normaal. Er zijn misschien wel heel veel mensen in mijn situatie die hetzelfde probleem of geval hebben meegemaakt daarom mijn vraag wat kan ik nu doen waar kan ik aankloppen. Kan dit juridisch, rechtsbijstand of via een politieaangifte. Ik wil dit niet zomaar loslaten en het hierbij laten zoals tmobile dat wil. Zeker ook niet na de manier hoe ik ben aangesproken telefonish dat was zeker niet netjes.

sw
door swat1500 - Aug 3, 2014 om 04:09
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals als seriennummer en IMEI nummer in het toestel kloppen met die op de doos en de aflever factuur van T-mobile dan is dit uw telefoon. T-mobile zal ongetwijfeld zeggen dat u 1,5 geleden een originele iphone is toegezonden en dat alles wat er verder is gebeurd met de telefoon tot het moment van inleveren, voor uw rekening en verantwoording komt. U kunt het daarmee niet eens zijn maar u zult moeten bewijzen dat het anders is gegaan.
Een rechtszaak hiervoor aanspannen gaat u veel meer kosten dan een nieuwe telefoon. Afhankelijk van uw contract mag u over 6 maanden weer een nieuwe kiezen.

zoekster
door zoekster - Aug 3, 2014 om 09:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u geen gereviseerd toestel van T-mobile gekregen? Ze noemen het ook wel refurbished. Ik weet dat T-mobile bij een toestel dat een gebrek blijkt te hebben (buiten de schuld van de koper) en vervangen moet worden gewoon een gereviseerd toestel levert ipv een vervangend nieuw toestel, zoals zou moeten. Daar zijn hier al meerdere topics en klachten over geweest. Gereviseerd betekent dat de kapotte onderdelen worden vervangen, maar helaas dan vaak niet voor originele onderdelen, maar goedkopere onderdelen, die het dan net zo goed zouden moeten doen als de originele.
klik HIER
Google ook maar eens op: T-mobile en gereviseerd.

Het is verplicht te melden dat een toestel gereviseerd is en natuurlijk als u een nieuw toestel bestelt, moet het helemaal nieuw zijn.

ro
door ron530 - Aug 3, 2014 om 11:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Apple doet zowiezo al moeilijk met garantie na 1 jaar. De I phone 5 is zoals zoekster al stelt mogelijk een refurbished toestel, daar is niets mis mee want deze wordt met een nieuwe garantie verkocht. Zoals ik het lees is kosteloos repareren geen optie maar tegen betaling weer wel.

zoekster
door zoekster - Aug 3, 2014 om 11:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 3 aug 2014, 11:16]Apple doet zowiezo al moeilijk met garantie na 1 jaar. De I phone 5 is zoals zoekster al stelt mogelijk een refurbished toestel, daar is niets mis mee want deze wordt met een nieuwe garantie verkocht.
Natuurlijk is daar wel iets mis mee. Je koopt een nieuwe iPhone en geen refurbished toestel zonder de originele onderdelen. Anders moeten ze voordat je de overeenkomst aangaat, aangeven dat je een gereviseerd toestel krijgt.

Eens zien hoeveel mensen nog zin hebben in de "Apple" van T-mobile. Smaakt nogal zuur naar mijn mening.

gi
door gizem - Aug 3, 2014 om 11:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 3 aug 2014, 03:00][quote=gizem schreef op zaterdag 2 aug 2014, 19:44]Hoe bedoel je 1953?

Het is niet: 'Hoe bedoel je 1953?' Het is wél: 'Wat bedoelde je daarmee 1953?'

Kan mij niet voorstellen dat er surrogaatonderdelen in een toestel zijn geplaatst en die na het verstreken van de wettelijke garantietermijn naar boven kwamen.

Klonk al een broodje-aap-verhaal in komkommertijd.

Beste 1953, ik heb daadwerkelijk nog wel garantie op mijn toestel. Het probleem is dat ik vanaf het begin een toestel heb ontvangen met surrogaatonderdelen, waardoor mijn garantie vervalt. Ik heb geen tijd voor broodje-aap verhalen vind het al helemaal zonde dat ik nu mijn tijd verdoe om u een antwoord te geven, u mag uiteraard vinden dat dit een broodje-aapverhaal in komkommertijd is. Maar voor mij is dat niet zo en ben ik op deze site terecht gekomen om een uitweg te vinden. Bedankt voor uw reactie

ro
door ron530 - Aug 3, 2014 om 12:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Eerst krijgt 1953 de notificatie top antwoord u nu gaat u er tegen in. Op zijn minst vreemd toch!!. Het verhaal nep toestel snijdt nu ook geen hout meer want nu spreekt u over surrogaat/vervangende onderdelen. Wat de garantie betreft als Apple 1 jaar geeft gaat T mobile geen 2 jaar geven zij volgen de garantievoorwaarden van de fabrikant.

gi
door gizem - Aug 3, 2014 om 12:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 3 aug 2014, 09:06]Heeft u geen gereviseerd toestel van T-mobile gekregen? Ze noemen het ook wel refurbished. Ik weet dat T-mobile bij een toestel dat een gebrek blijkt te hebben (buiten de schuld van de koper) en vervangen moet worden gewoon een gereviseerd toestel levert ipv een vervangend nieuw toestel, zoals zou moeten. Daar zijn hier al meerdere topics en klachten over geweest. Gereviseerd betekent dat de kapotte onderdelen worden vervangen, maar helaas dan vaak niet voor originele onderdelen, maar goedkopere onderdelen, die het dan net zo goed zouden moeten doen als de originele.
klik HIER
Google ook maar eens op: T-mobile en gereviseerd.

Het is verplicht te melden dat een toestel gereviseerd is en natuurlijk als u een nieuw toestel bestelt, moet het helemaal nieuw zijn.

Beste Zoekster, in mijn geval zou het geen gereviseerd toestel moeten zijn omdat dit de toestel is die ik heb ontvangen bij de verlenging van een nieuw abonnement. Ik weet wel inderdaad dat je een gereviseerd toestel ontvangt tijdens je garantieperiode mocht er iets zijn met je toestel wat niet werkt zoals het hoort. Dit is niet alleen bij tmobile zo maar ook overige providers en de Icentre zelf doet dit ook.

gi
door gizem - Aug 3, 2014 om 12:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 3 aug 2014, 12:04]Eerst krijgt 1953 de notificatie top antwoord u nu gaat u er tegen in. Op zijn minst vreemd toch!!. Het verhaal nep toestel snijdt nu ook geen hout meer want nu spreekt u over surrogaat/vervangende onderdelen. Wat de garantie betreft als Apple 1 jaar geeft gaat T mobile geen 2 jaar geven zij volgen de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Ik vond het geen topantwoord daar kwam ik per ongeluk met mijn vinger op via de mobiel, maar zag dat ik dat niet terug kon trekken helaas. Ik geef de heer/mevrouw 1953 met zijn bewoordingen een antwoord terug meer niet. Die gene vind het een brood-aapverhaal dat mag ook geen enkel probleem.

Als je een 2jarig abonnement afsluit met Iphone toestel bij een provider zoals TMobile. Verloopt de 1e jaar garantie via ICentre (mag ook via TMobile) dus heb je eigenlijk 2 opties in het eerste jaar voor reparatie etc. En voor de tweede jaar heb je garantie via TMobile alleen en word dit doorgestuurd naar hun reparatiebedrijf Dynalogics.

door 1953 - Aug 3, 2014 om 14:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gizem schreef op zondag 3 aug 2014, 11:55][quote=1953 schreef op zondag 3 aug 2014, 03:00][quote=gizem schreef op zaterdag 2 aug 2014, 19:44]Hoe bedoel je 1953?

Het is niet: 'Hoe bedoel je 1953?' Het is wél: 'Wat bedoelde je daarmee 1953?'

Kan mij niet voorstellen dat er surrogaatonderdelen in een toestel zijn geplaatst en die na het verstreken van de wettelijke garantietermijn naar boven kwamen.

Klonk al een broodje-aap-verhaal in komkommertijd.

Beste 1953, ik heb daadwerkelijk nog wel garantie op mijn toestel. Het probleem is dat ik vanaf het begin een toestel heb ontvangen met surrogaatonderdelen, waardoor mijn garantie vervalt. Ik heb geen tijd voor broodje-aap verhalen vind het al helemaal zonde dat ik nu mijn tijd verdoe om u een antwoord te geven, u mag uiteraard vinden dat dit een broodje-aapverhaal in komkommertijd is. Maar voor mij is dat niet zo en ben ik op deze site terecht gekomen om een uitweg te vinden. Bedankt voor uw reactie

Het enige wat ik dan nog kan bedenken dat het apparaat in een lageloonlanden is vervaardigd met inferieure surrogaatonderdelen en dat u daarmee slachtoffer bent geworden van die praktijken.

door 1953 - Aug 3, 2014 om 14:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 3 aug 2014, 12:04]Eerst krijgt 1953 de notificatie top antwoord u nu gaat u er tegen in. Op zijn minst vreemd toch!!. Het verhaal nep toestel snijdt nu ook geen hout meer want nu spreekt u over surrogaat/vervangende onderdelen. Wat de garantie betreft als Apple 1 jaar geeft gaat T mobile geen 2 jaar geven zij volgen de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Was wel een beetje vreemd om te zien.

Wettelijk heeft men twee jaren wettelijke garantie.

door 1953 - Aug 3, 2014 om 14:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gizem schreef op zondag 3 aug 2014, 12:14][quote=ron530 schreef op zondag 3 aug 2014, 12:04]Eerst krijgt 1953 de notificatie top antwoord u nu gaat u er tegen in. Op zijn minst vreemd toch!!. Het verhaal nep toestel snijdt nu ook geen hout meer want nu spreekt u over surrogaat/vervangende onderdelen. Wat de garantie betreft als Apple 1 jaar geeft gaat T mobile geen 2 jaar geven zij volgen de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Ik vond het geen topantwoord daar kwam ik per ongeluk met mijn vinger op via de mobiel, maar zag dat ik dat niet terug kon trekken helaas. Ik geef de heer/mevrouw 1953 met zijn bewoordingen een antwoord terug meer niet. Die gene vind het een brood-aapverhaal dat mag ook geen enkel probleem.

Als je een 2jarig abonnement afsluit met Iphone toestel bij een provider zoals TMobile. Verloopt de 1e jaar garantie via ICentre (mag ook via TMobile) dus heb je eigenlijk 2 opties in het eerste jaar voor reparatie etc. En voor de tweede jaar heb je garantie via TMobile alleen en word dit doorgestuurd naar hun reparatiebedrijf Dynalogics.

Het overkwam mij ook regelmatig dat i.p.v. quote een topantwoord werd aangeklikt.

Je hebt sowieso twee jaren wettelijke garantie. Voor de garantieaanspraak moet men in eerste instantie bij de verkopende partij zij, die is wettelijk verplicht herstelling te doen dan wel niet herstel een gelijkwaardig product het defecte product vervangen. T-Mobile mag zich niet met een jantje-van-Leijden zich afzijdig houden. Dreigen wil nog weleens helpen met onder andere sociaal media e.d.

gw
door gwp - Aug 6, 2014 om 15:03
17 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 3 aug 2014, 09:06]

klik HIER
Google ook maar eens op: T-mobile en gereviseerd.

Ik heb de link even bekeken en de google tip, maar je komt uit bij problemen van twee jaar geleden en ouder. De enige recente die ik zag was netjes en tot tevredenheid afgehandeld. Ik geef toe, ik heb geen tientallen hits gelezen, maar deze verwijzingen helpen in het huidige geval niet veel verder.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2014 om 15:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gwp schreef op woensdag 6 aug 2014, 15:03][quote=zoekster schreef op zondag 3 aug 2014, 09:06]

klik HIER
Google ook maar eens op: T-mobile en gereviseerd.

Ik heb de link even bekeken en de google tip, maar je komt uit bij problemen van twee jaar geleden en ouder. De enige recente die ik zag was netjes en tot tevredenheid afgehandeld. Ik geef toe, ik heb geen tientallen hits gelezen, maar deze verwijzingen helpen in het huidige geval niet veel verder.
Misschien heb je zelf een ingeving wat het huidige geval kan verder helpen?

gw
door gwp - Aug 6, 2014 om 15:27
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de TS best wel geloven dat hij een niet volledig origineel toestel heeft op dit moment. Maar het wil er bij mij echt niet in dat T-Mobile (of welke andere grote provider dan ook) zo'n toestel levert. Om te beginnen zouden ze dan grote problemen met Apple krijgen als ze zoiets zouden doen. Blijft over dat er tussen versturen door T-Mobile en vandaag een grote wisseltruc heeft plaatsgevonden. En wie, wanneer, waar, hoe.... Tja..... Daar kom je nooit meer achter.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2014 om 15:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gwp schreef op woensdag 6 aug 2014, 15:27]Ik wil de TS best wel geloven dat hij een niet volledig origineel toestel heeft op dit moment. Maar het wil er bij mij echt niet in dat T-Mobile (of welke andere grote provider dan ook) zo'n toestel levert. Om te beginnen zouden ze dan grote problemen met Apple krijgen als ze zoiets zouden doen. Blijft over dat er tussen versturen door T-Mobile en vandaag een grote wisseltruc heeft plaatsgevonden. En wie, wanneer, waar, hoe.... Tja..... Daar kom je nooit meer achter.
Krijgen ze dan grote problemen met Apple? Ik zie alleen maar een ts die moeilijkheden krijgt.

Want wie, wanneer, waar en hoe...tja...daar kom je nooit meer achter.

Ik weet wel dat als je na een paar maanden een defect hebt met een nieuw toestel, een non-conform product dus, dat je bij T-mobile een refurbished toestel krijgt, terwijl dit volgens de wet een geheel nieuw hetzelfde toestel zou moeten zijn. (tenzij je een refurbished hebt gekocht) Maar die verkopen ze, volgens jou, niet.

Overigens helpen jouw opmerkingen het huidige geval ook niet veel verder.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2014 om 15:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had eigenlijk verwacht dat je me ging aftroeven met een geweldige oplossing. Iets waarmee je me versteld had doen staan. Dat had ik wel mooi gevonden. Een geheel nieuwe insteek.

Jammer.

gw
door gwp - Aug 6, 2014 om 15:46
17 Antwoorden / 0 Vragen

Refurbished is totaal iets anders dan nep, en daar gaat het hier over.....

Maar dit helpt natuurlijk ook niet verder, ik zal het zelf alvast zeggen.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2014 om 16:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gwp schreef op woensdag 6 aug 2014, 15:46]Refurbished is totaal iets anders dan nep, en daar gaat het hier over.....

Maar dit helpt natuurlijk ook niet verder, ik zal het zelf alvast zeggen.

Ik opper dat het misschien een refurbished toestel is geweest waar originele onderdelen van zijn vervangen voor andere niet originele onderdelen (meestal wat goedkoper). Sommige vinden dat nep. Ik ook.
Refurbished is een breed begrip. Het kan een beetje opgepoetst betekenen, maar het kan ook ver gaan.

Dit helpt ook niet. (Laten we elkaar voor zijn.)

Ik hoop nog op een goede insteek. Misschien iemand anders.

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 16:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Refurbished is inderdaad een breed begrip, kan opgepoetst en opnieuw ingepakt betekenen maar ook gerepareerd. Zou er echter al sprake zijn van een refurbished toestel, dan kan ik mij ook niet voorstellen dat dat een gerepareerd toestel zou zijn bij T-mobile en al helemaal niet met meerdere niet originele onderdelen. Op basis van de bekende informatie blijf ik denken dat ergens een switch is uitgehaald.