am
door amsterdammer_1 Feb 13, 2005 om 17:20
Computers & telefonie

Netwerk

Tot december 2004 kon ik mijn 2 andere computers, oude pc en laptop, gewoon gebruiken via mijn hoofd pc om op het internet te komen. Nu gaat dit opeens niet meer en krijg ik geen toestemming om het net op te gaan. Snap er niets van en ben een beetje door mijn oplossingen heen. Op mijn beide pc's draait winxp pro en op de laptop winxp home.

Wie oh wie weet nu nog een oplossing????????? Ik niet meer

476 4 Rapporteer

hooneytunes
door hooneytunes - Feb 14, 2005 om 17:32
11 Antwoorden / 1 Vragen

Vraagje: welk antivirus porgramma gebruikt u? Een dergelijk probleem ben ik namelijk tegengekomen bij Panda Antivirus 2005. Deze heeft namelijk een eigen firewall, die niet wil begrijpen dat LAN-activiteit wel eens vriendelijk is.

a2i
door a2i - Feb 14, 2005 om 18:11
407 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe is je netwerk opgestelt?

Het kan zijn dat je na service pack2 onder windows autoupdate, je Firewall automatisch geactiveert zijn.

Zorg dus even dat je weet of je pc's te accessen zijn in netwerk daarna kijk je hoe je inet setup is ingestelt.

suc6.

gy
door gymnos001 - Feb 14, 2005 om 18:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al eens geprobeerd:

Rechtsklik op het bureaublad-icoon: Mijn netwerkverbindingen.
Er verschijnt dan het venster: 'Netwerkverbindingen'.
Zoek daar op: LAN-verbinding (met een icoontje ervoor in de vorm van een T-verbinding). Rechtsklik daarop. Klik dan in het popup-menuutje op: Herstellen.

suc6

ne
door netfreakd - Feb 16, 2005 om 22:00
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zeer waarschijnlijk een firewall probleem, probeer
eens (zonder op internet te gaan) de firewalls uit te zetten een voor
een en kijken of hij het dan wel doet. En als dit het probleem
'oplost', niet het internet op gaan zonder de firewall aan te zetten,
maar kijken of je in de firewall instelling kunt veranderen om bepaald
verkeer wel toe te laten..