we
door wea Feb 26, 2009 om 21:28
Computers & telefonie

Netwerk aan leggen

Hallo allemaal,

Mijn naam is Wea,

Ik heb een vraag over een netwerk installeren, wij hebben een bekabelde netwerk aan gelegd. Nu is mijn vraag moet ik deze op alle twee mijn computers aan maken. Ik heb xp en vista en wil het graag op xp hebben, zodat  ik op mijn printer kan zien hoeveel inkt er nog in de printerzit. Ben een leek wat dat berteft, wie kan mij helpen,

bij voorbaat mijn dank

328 3 Rapporteer

chris74
door chris74 - Feb 26, 2009 om 22:02
567 Antwoorden / 44 Vragen

Wat wilt u doen? Wilt u een printernetwerk maken of een computernetwerk? Want dat zijn 2 grote verschillen.

we
door wea - Feb 26, 2009 om 22:32
6 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Chris,

Ik wil graag de gegevens van alle twee mijn computers met elkaar delen, zodat in van uit vista ook kan printen en de bestanden van vista en xp kan gebruiken. Internet doet het op alle twee goed. Maar ik weet niet of ik op alle twee de computers de gevens moet  instellen. Dus als in naar de inlog pagina ga van de router en de gegevens in moet vullen van de computer of ik dat op alle twee moet doen of allen op xp.

chris74
door chris74 - Mar 10, 2009 om 18:46
567 Antwoorden / 44 Vragen

De computers zijn allebei met internet verbonden dus dat zit goed, hoe het op vista moet dat weet ik niet, Ik werk zelf met XP, en daar kan je mappen delen dat doe je als volgt, je opent via rechtermuisknop op de startbalk, windows verkenners. Je zoekt de map op die je wilt delen. Rechter muisklik op de map die gedeeld moet worden, tabblad delen en dan aanvinken.

Je moet dan wel even voordat je dat gaat doen, eerst even rechter muisknop deze computer, Eigenschappen, bij tabblad computernaam een workgroup invullen,

Als dat gedaan is kan je met je andere pc de map die gedeeld is, onder de netwerklocaties. (Deze aanwijzingen gelden voor XP) hoe dat in Windows Vista is zou ik niet weten.

Hoop dat je hier wat aan hebt, en of je het begrijpt, als je het niet begrijpt hoor ik het wel, dan zal wil ik het je wel beter uitleggen.

Succes