barnhoorn
door barnhoorn Apr 11, 2012 om 11:51
Computers & telefonie

Netwerk alleen beschikbaar voor internet

De laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag van mensen die bijv. op bezoek zijn of ze mijn wifi mogen gebruiken om even via bijv. smartfoon op internet te gaan. Als ze gebruik maken van mijn wifi dat ikzelf gebruik kunnen ze ook gelijk mijn hele netwerk op en in mijn computer(s) komen. Dat vind ik niet altijd prettig. Is het mogelijk een (gast)account op mijn wifi aan te maken dat zo is ingesteld dat men alleen gebruik kan maken van het internet en verder niet het netwerk opkunnen?

910 3 Rapporteer

nosource
door nosource - Apr 11, 2012 om 12:14
81 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wel een paar routers die dat ondersteunen (Apple Extreme bijvoorbeeld), ik heb zelf deze en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Hier nog een paar:
Linksys E1200
Netgear WNR100

freya
door freya - Apr 11, 2012 om 12:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En met een smartphone zal het niet zo'n vaart lopen. Daar zitten 'standaard' niet de tools op om 'even' naar een andere computer in het netwerk te browsen om wat bestanden te openen.....

Freya

vulcanic
door vulcanic - Apr 20, 2012 om 14:15
14 Antwoorden / 0 Vragen

Veel routers bieden de optie om een zogenaamd "gastnetwerk" aan te maken, misschien dat dit een oplossing is?