bonjuk
door bonjuk Oct 8, 2010 om 23:13
Computers & telefonie

Netwerk gededecteerd

Ik ben een vrouw van 66 en heb een vraag ,ik ben vrij redelijk met de PC .Nu heeft mijn vriendin iedere
keer een waarschuwing dat haar netwerk gededecteerd zou zijn ,ik heb PC firetools er op gezet en als zij de PC aanzet krijgt ze de waarschuwing ,wat kan ik doen .Er is een ip nummer en naam te zien .Alvast bedankt ,groet bonjuk.

7360 18 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Oct 8, 2010 om 23:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan een aantal oorzaken hebben. Dat IP adres dat gegeven wordt, is dat er een dat begint met 169.?

edwardus
door edwardus - Oct 8, 2010 om 23:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. PC firetools? Bedoel je soms PCTools Firewall?

bonjuk
door bonjuk - Oct 8, 2010 om 23:48
55 Antwoorden / 21 Vragen

ja Edwardes

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 08:06
55 Antwoorden / 21 Vragen

edwardus ik weet niet of het ip met 169 begint ,dan zal ik vandaag naar haar toe moeten om het op te schrijven .Groet Bonjuk

abraber
door abraber - Oct 9, 2010 om 08:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het verwijderen.

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 08:56
55 Antwoorden / 21 Vragen

wat moet ik verwijderen,bedoel je pctools firewal???.groet ,bonjuk

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2010 om 10:47
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Lijkt me geen waarschuwing maar gewoon een melding.
Als je PC contact maakt met de internetprovider wordt door pctools een netwerk gedetecteerd.
Waarschijnlijk niets aan de hand dus.

vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2010 om 10:56
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Maar toch: even wat meer informatie graag.
Is het een waarschuwing of een melding?
Welk ipadres en naam wordt vermeld?
Heeft uw vriendin een draadloze internetverbinding?

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2010 om 11:07
1075 Antwoorden / 10 Vragen

P.S. Hier niet het volledige ip-adres geven maar alleen de eerste 3 cijfers

edwardus
door edwardus - Oct 9, 2010 om 11:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je vriendin kan misschien ook via de telefoon doorgeven wat er voor IP adres verschijnt.
Als het nummer inderdaad met 169. begint en het gebeurt meerdere keren per dag, dan is dat waarschijnlijk het gevolg van een niet krachtig genoeg danwel verstoord draadloos signaal. In dat geval zou je er toch even langs kunnen gaan, aldaar het programma inSSIDer installeren en bekijken wat het rustigste kanaal is. Daar moet dan de router op ingesteld worden. Het is dus wel zaak dat je vriendin het wachtwoord van haar router kent. Jaja, je haalt je nu wel iets op de hals he :)

Als het signaal al op een vrij kanaal is ingesteld, dan zou het signaal te zwak kunnen zijn, misschien kun je door de antenne(s) anders te richten of door de router te verplaatsen een betere ontvangst bewerkstelligen. Als het signaal wel sterk genoeg is, maar teveel gehinderd wordt door andere routers, dan kun je een rustiger kanaal kiezen. In sommige gevallen is een rustiger kanaal niet beschikbaar, er zijn er immers maar 12 (a 13). Je kunt ze allemaal uitproberen, maar als het niet beter wordt, dan zou je vriendin beter af zijn met een zgn. Dual Band router, daar hoort ook een draadloze adapter bij die geschikt is voor de 5GHz frequentie.

Zolang je daar ter plekke maar (af en toe) verbinding hebt, kun je hier nog vragen stellen voor verdere ondersteuning.

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 12:22
55 Antwoorden / 21 Vragen

Deze waarschuwing krijgt ze van PCTOOLS.
Nieuw netwerk gedetecteerd
MSHOME
mac adres 00.30................
IP masker 838.........
Selekteer een vertrouwens niveau voor dit netwerk

Openbaar of iedereen en werk
PCTOOLS raadt niet-vertrouwde profielen aan voor onveilig netwerk.
En dan is er alleen de mogelijkheid om op toepassen te klikken ,want anders kan je niet doen ,tot de laatste regel is het letterlijk wat wordt aangegeven!!!Groet Bonjuk

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 12:23
55 Antwoorden / 21 Vragen

P.S. Ze heeft geen draadloos netwerk,sorry was ik vergeten te melden .Bonjuk

edwardus
door edwardus - Oct 9, 2010 om 12:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oh, dus als ik heb goed begrijp krijgt ze een melding dat de pc een IP adres 83.8***** heeftt gekregen? Dat kan als ze alleen een kabelmodem of een adsl-modem in Bridge mode heeft (m.a.w. geen router ertussen). In dat geval kan ze inderdaad maar het beste op Niet-vertrouwd profiel klikken, dan zal haar PCTools firewall voortaan ongewenst verkeer buiten houden en is ze dus beter beschermd.

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 15:17
55 Antwoorden / 21 Vragen

Waar zoek ik dat ,???het enigste waar je op klikken kan is toepassen,en andre optie is er niet .Anders had ik daar wel op geklikt.Groet Bonjuk

bonjuk
door bonjuk - Oct 9, 2010 om 15:18
55 Antwoorden / 21 Vragen

Zij heeft kabel Ziggo.

akkefiet
door akkefiet - Oct 10, 2010 om 11:35
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Als er op 'Toepassen' geklikt wordt zal de door pc tools aangeraden (beste) beveiliging ingesteld worden.
Waarom pc tools hier elke keer weer om vraagt is mij niet helemaal duidelijk maar het zij zo.

vrgr. AF

gv
door gveerman - Nov 4, 2010 om 23:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goeie Tip van dat programma inSSIDer. Ik krijg sinds enkele dagen hetzelfde probleem met PCTools Firewall. Ik heb gekeken welk kanaal niet of zo min mogelijk gebruikt wordt en dat vanaf nu geactiveerd in mijn modem.

wz
door wzijlstra_1 - Dec 26, 2010 om 00:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bonjuk,
Ik reageer wat laat maar misschien is het probleem nog steeds actueel. Ik had precies hetzelfde na wat gerommeld te hebben met mijn router en netwerkinstellingen. Uiteindelijk heb ik de nieuwste versie van PC Tools Firewall gedownload. (7.00.111). Toen de internetverbinding uitgeschakeld door de modem van stroom te halen. Toen de oude versie van PCTFP uitgeschakeld door rechts te klikken op het icoontje en de optie uitschakelen aan te klikken. Daarna de nieuwste versie geïnstalleerd, dus zonder de oude versie te verwijderen. Dat kan natuurlijk wel maar ik ging er van uit dat de nieuwe versie gewoon "over de oude heen" wordt geïnstalleerd. De PC opnieuw opgestart (vraagt het programma ook om na installatie). Toen de internetverbinding weer geactiveerd. En het nieuwe PCTFP komt weer met een schermpje, maar nu maar met 2 opties: vertrouwd of niet vertrouwd. Omdat ik mijn internetverbinding aan de naam herken heb ik de optie vertrouwd aangeklikt en sindsdien heb ik geen last meer gehad van die pop-up schermen van PCTFP.
Mvrgr Willem