Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:15
Computers & telefonie

Niet nakomen afspraak Garmin

Ik heb een defecte fietscomputer van Garmin. Na wat heen en weer gemail werd duidelijk dat het probleem zo niet opgelost kon worden. Ik moest de computer opsturen ter reparatie. Als hij nog geen 2jaar oud was zou dit onder de garantie vallen. Ik gaf toen aan dat die termijn net 2 maanden was verstreken. Ik kreeg toen echter een mail dat ze voor mij een uitzondering zouden maken en ik hem aangetekend op kon sturen en hij alsnog onder garantie gerepareerd zou worden. En week later kreeg ik echter een mail dat ik toch geen recht had op garantie en ik voor €109 een refubished toetstel kon kopen. Kan dit zomaar? Buiten het feit dat ik dit buiten gewoon klant onvriendelijk vind lijkt het mij niet mogelijk om zomaar van de gemaakte afspraken af te wijken.

1050 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2017 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verwijs ze naar die mail met die toezegging en eis dat het onder garantie alsnog gemaakt wordt.

Maar had u dat ding rechtstreeks bij Garmin gekocht?

Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik gedaan maar dat was voor hem geen reden om van zijn standpunt af te wijken.

ne
door neodutchio - Nov 28, 2017 om 16:22
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Op afstand is natuurlijk niet te bepalen of iets onder garantie valt of niet. Wat was de klacht en wat is de reden dat er geen coulance gegeven wordt?

Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat klopt daarom had ik ook eerst gevraagd wat de reden was van het afwijzen van de garantie. Toen is aangeven dat het verstrijken van de garantie termijn de enige reden was. Ik heb toen de mail waarin werd beloofd hem desondanks onder garantie te repareren door gestuurd maar hij bleef bij zijn standpunt dat ik geen recht had op garantie.

marita5
door marita5 - Nov 28, 2017 om 17:03
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Abraat ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

boppe1943
door boppe1943 - Nov 28, 2017 om 18:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen
Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een heel interessant stukje.
Bedankt.

boppe1943
door boppe1943 Nov 29, 2017 om 16:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik hoop dat u er wat aan hebt. Succes.

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 28, 2017 om 22:39
355 Antwoorden / Vragen

Beste Abraat,

Het komt op mij over alsof uw fietscomputer niet gerepareerd kan worden (of de reparatie de waarde overstijgt) en de leverancier daardoor de gemaakte belofte niet waar kan maken. Wel vervelend dat men de aard van het defect niet aan u bekend wil maken, dit wekt argwaan.
Ook al is de garantietermijn verlopen, u hebt recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u, afhankelijk van het defect, aanspraak kunt maken op coulance. Het is daarbij van belang dat het defect duidelijk niet aan u te wijten is, de leverancier mag hiervoor bewijsmateriaal van u vragen. Ook mag het defect niet het gevolg zijn van normale slijtage. Als er vervanging plaatsvindt voor een nieuw of refurbished exemplaar, mag van u een bijdrage worden verlangd, omdat u meer dan twee jaar gebruik hebt kunnen maken van de oude fietscomputer en hierdoor afschrijving heeft plaatsgevonden. Over de hoogte van dit bedrag zult u zelf met de leverancier overeenstemming moeten bereiken.

Succes!

Ab
door Abraat - Nov 29, 2017 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goed nieuws.
Ik ontving vandaag weer een mail van Garmin.
Dit maal echter met excuses en de mededeling dat ik gewoon zoals beloofd een nieuw toestel krijg onder garantie.
Het probleem zou zijn ontstaan door interne miscommunicatie.

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2017 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.