bosbess
door bosbess Jul 8, 2011 om 22:26
Computers & telefonie

Nieuw tabblad openen voor dezelfde site

Sinds ik IE9 heb, kan ik op een website nog wel een nieuw tabblad openen om naar een andere website te gaan, maar niet meer om over te schakelen naar een andere pagina op dezelfde website.

Dus als ik bv. op een bepaalde site iets invul of schrijf en ik wil ondertussen toch nog even terug naar een andere pagina van die site, dan ben ik al het ingevulde of geschrevene kwijt en moet ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb gekeken onder IE9 Help-Tabbladen, maar daar kan ik het niet vinden. Zie ik misschien iets over het hoofd en weet iemand de oplossing?

2330 11 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 8, 2011 om 22:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het ligt niet aan IE9.
Bij mij werkt het prima met Vista.

Open een link in nieuw tabblad via de rechter muisknop,

of

Open gewoon zelf de pagina nogmaals in een nieuw tabblad.
In het nieuwe tabblad kun je naar de andere pagina gaan, terwijl de inhoud van het eerste tabblad gelijk blijft.

freya
door freya - Jul 8, 2011 om 23:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Of (Ctrl) ingedrukt houden en dan op de 'link' klikken van de pagina die je wil openen....

Freya

bosbess
door bosbess - Jul 9, 2011 om 07:53
354 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt allebei. Na enig zoeken kan ik met de Ctrl-suggestie goed uit de voeten. Maar... dit werkt niet als ik gewoon terug wil naar de vorige pagina.

Bv. ik wil op een website een email sturen. Vaak moet je dan van alles invullen op een formulier en dan kan je je vraag of opmerking plaatsen. Maar stel dat ik halverwege nog even iets wil opzoeken op de vorige pagina. Dat kan niet, want daar bestaat geen link voor. Klik ik op de terugpijl linksboven, dan ben ik het geschrevene kwijt. Open ik een nieuw tabblad, dan verschijnt de pagina "about tabs", maar de terugpijl is verdwenen.

Ik heb tijdens het schrijven van dit antwoord nog geprobeerd om met Ctrl op de terugpijl te klikken, maar toen ging het gewoon naar de vorige pagina en was ik mijn antwoord weer kwijt. Kortom, ik ben een heel eind op weg, maar weten jullie hier ook een oplossing voor?

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 9, 2011 om 08:16
235 Antwoorden / 57 Vragen

Hallo Bosbess
Ik heb hetzelfde probleem ,maar ik heb het opgelost om naast IE9 ook M.Firefox wanneer ik iets ga invullen open te hebben . kan ik zo even kijken , misschien niet de slimste maar voor mij de beste manier.
Suc 6 Wil. R

freya
door freya - Jul 9, 2011 om 10:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bosbess:

Als je met (Ctrl) + muisklik een nieuw tabblad kunt openen, dan kun je toch ook weer makkelijk terug naar het vorige tabblad door op de naam van het betreffende tabblad te klikken? Elk tabblad is direct toegankelijk en je kunt dus onbeperkt schakelen tussen de verschillende tabbladen. En als je een tabblad niet meer nodig hebt kun je het betreffende tabblad gewoon sluiten.

Freya

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 10:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Maar... dit werkt niet als ik gewoon terug wil naar de vorige pagina........

Dan open je de website toch in 2 tabbladen: het blad waar jij je gegevens invult, laat je dan open staan, het andere tabblad gebruik je om verder te zoeken op de site.

bosbess
door bosbess - Jul 9, 2011 om 11:39
354 Antwoorden / 40 Vragen

Maar Freya, dat lukt nu juist niet als het een vorige pagina betreft op dezelfde website, wanneer die vorige pagina niet aanklikbaar is op de pagina waar ik bezig ben iets te schrijven. Is deze volzin nog te volgen?

Birdies, ik begreep eerst niet wat je bedoelde, maar nu ik het heb uitgeprobeerd kan ik zeggen: dit werkt! Achteraf simpel natuurlijk, had ik zelf kunnen bedenken, maar ja, we zijn niet allemaal zo bijdehand.

Voor Nyhyji80: je zit te schrijven, je klikt met Ctrl op een willekeurige link van je website (bv Home) en daar verschijnt je nieuwe tabblad Home. Klik daarop, de homepagina verschijnt en van daaruit kan je dan naar hartelust bladeren, zelfs naar de pagina waarop je aan het schrijven bent (die dan wel leeg is natuurlijk). Terug naar je schrijfpagina klik je op de eerste tab en daar staat hij weer mooi met alles wat je hebt geschreven.

Maar misschien ben je inmiddels al heel gelukkig met Firefox.

gsm
door gsm - Jul 9, 2011 om 12:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 9 jul 2011, 10:20].......Maar... dit werkt niet als ik gewoon terug wil naar de vorige pagina........

Dan open je de website toch in 2 tabbladen: het blad waar jij je gegevens invult, laat je dan open staan, het andere tabblad gebruik je om verder te zoeken op de site.
Is dat niet precies wat ik ook al aangaf?

bosbess
door bosbess - Jul 9, 2011 om 13:08
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ja, gsm, nu ik eindelijk heb uitgevonden hoe het werkt begrijp ik dat jij dit ook al hebt bedoeld. En misschien Freya ook in haar tweede antwoord. Helaas, ik begreep er niets van. Een digibeet als ik moet je bij de hand nemen en dan stap voor stap begeleiden wil ik het begrijpen. Ik had met de oplossing van Birdies al moeite genoeg, maar daar kon ik na het eerste antwoord van Freya nog zelf uitkomen. Dom hè?

Daarom heb ik het voor Nyhyji80 nog maar eens uitgelegd, zoals ik denk dat het voor digibeten moet, al is hij/zij misschien helemaal geen digibeet.

birdies
door birdies - Jul 9, 2011 om 13:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Is dat niet precies wat ik ook al aangaf?....... Inderdaad, maar ik begreep dat bosbess het niet begreep. Probeerde het dus in 'simpeler' reactie.

nyhyji80
door nyhyji80 - Jul 9, 2011 om 13:51
235 Antwoorden / 57 Vragen

Hoi Bosbess
Even voor alle duidelijkheid , ik gebruik meestal de twee Browser naast elkaar ,
vind ik gewoon makkelijk als backup. Kan ik altijd het z.g. invulblad actief houden.Vandaar mijn reactie. Het is maar hoe je het gebruiken wil.
Verder dank voor de reactie's , van de respondenten ,ik zal toch ff oefenen met de aangedragen antwoorden

Gr.Wil. R