ve
door veldhopper May 17, 2006 om 16:49
Computers & telefonie

Nieuwe modem.

Hallo, mijn internet provider @home, maakt het wel bont.
Ik heb een nieuw modem gekregen omdat mijn oude com21 niet meer aan de eisen doet in deze snelle tijd.
Nou dat heb ik geweten, ik heb 6 1/2 zonder internet gezeten, maar ook zonder telefoon.
Nu heb ik flink wat kosten moeten maken om mijn probleem te melden enz.
Maar allemaal met mijn mobieltje. Kosten 87.50.
De ene email volgt over de andere, maar het absurde van alles is dat zij zeggen, dat ik mijn kosten had kunnen besparen door op internet te kijken, maar hoe doe je dat als je geen internet heeft????

Hoe kan ik nu mijn kosten die ik gemaakt heb terug van @home.
Zij zijn niet voor reden vatbaar, ze hebben het alleen maar over 6 dagen geen internet, daar kan ik reductie over krijgen, en het gel van mij en in hun lange wachttijd staan daar hebben ze lak aan.

Zij die intersse hebben kunnen een copie van de emails krijgen.
Want ik wil mijn geld terug.

Sjaak

513 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Sjaak,

@Home is van Essent. Essent Klantenservice (gratis telefoonnummer: 0800-0330). Mocht u hier niet verder komen dan kunt u uw klacht indienen bij @home zelf via: klachten@home.nl

Mocht u ook hier geen bevredigend antwoord krijgen, bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een geschillencommissie; dit was de NLIP, maar deze is waarschijnlijk verdwenen, daar deze niet meer te vinden is op internet......

Wel kunt u aan @Home / Essent vragen bij welke geschillencommissie voor internetproviders zij (dan wel) zijn aangesloten.

Leest u dit ook maar eens: Sta ik sterk (waarbij u de NLIP kunt vergeten).

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - May 17, 2006 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

herstel

"Mocht u ook hier geen bevredigend antwoord krijgen, bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij een geschillencommissie; dit kon via de branchevereniging NLIP, maar deze is waarschijnlijk verdwenen, daar deze niet meer te vinden is op internet."

ve
door verwijderd - May 18, 2006 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft kennelijk geen vaste aansluiting. En belt met Voip neem ik aan? Ik denk tdat u wel een hele dure oplossing heeft gezocht. De aanschaf van een draadloos kaartje had u waarschijnlijk al internet gegeven, of een bezoek aan een internet cafe/bibliotheek/buurman had waarschijnlijk uw probleem al opgelost?

Allemaal erg ongelukkig, en ik denk dat uw kansen op een vergoeding helaas uiterst gering zijn.

ve
door verwijderd - May 18, 2006 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja ... sorry als het wat cynisch klinkt, maar kennelijk gaan enkele providers zoals @Home er telkens vanuit dat er ook nog mensen zijn met een verbinding die wél werkt, zodat je daarvandaan kunt bellen, inloggen enzo.

Dure helpdesk lijnen bellen vanaf een mobiele telefoon is inderdaad wel erg kostbaar, je zou nog beter kunnen proberen via een behulpzame buur of kennis.

Zes dagen zonder internet is niet leuk, maar is nog heilig bij sommige andere verhalen die hier te lezen zijn. Restitutie over die termijn is inderdaad op z'n plaats, maar ik vrees dat ze de gemaakte belkosten niet zullen/hoeven te vergoeden. Zo is het bij sommige providers nou eenmaal helaas. Gratis 0800 nummer om klant te worden, daarna kost alles geld.

Had je KPN ADSL gehad, dan had je nog gratis (zo was het in elk geval een tijdje geleden) of tegen lokaal tarief een storing kunnen melden.

ve
door verwijderd - May 18, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

NLIP is inderdaad per 21 april 2005 opgeheven.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook hetzelfde probleem met @home. Sinds een nieuwe modem zijn er verbindingsproblemen. Inmiddel 10 uur verbeld en nog is het niet opgelost. Via mail willen ze niet helpen, maar ik ben het zat om uren te wachten. Voel me machteloos dat ik gewoon niet geholpen word. Naar de telefoonkosten kan ik fluiten. Ik heb soms wel en soms geen internet. Ben @home goed zat! Het probleem is bekend. Mijn IP-adres wordt niet verversd, schijnbaar te veel werk om een monteur te sturen.