Ziggo gaat per 1 september zijn prijzen voor bellen met ruim 250% verhogen. Tafief vast-vast is nu 0,03 euro en gaat naar 0,08 euro. Heel bijzonder! Op de site van Ziggo is dit nog niet bekend gemaakt, alleen naar de huidige klanten van Ziggo. Nieuwe klanten trekken ze hiermee niet aan.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Voordeel is dat bellen naar mobiele nrs. veel goedkoper wordt (nu 0,15 - straks 0,08). Nadeel is dat het bellen naar vaste nrs. duurder wordt (nu 0,03 - straks 0,08)
Aangezien steeds meer mensen (vooral jongeren) alleen een mobieltje hebben, is het voor veel gebruikers van vaste telefoons (vooral ouderen) dus een gunstige wijziging.
......Dan maakt het voor mij niet uit. Bedankt........
Je hebt Volop Bellen Altijd begrijp ik, dat wijzigt voor jou dan in je voordeel (als je tenminste familie/bekenden in het buitenland hebt wonen).
Let op: vanaf 01-09-2011 ook inbegrepen bij VolopBellen: bellen naar vaste nummers in de landen: Belgie, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland.
[quote=birdies schreef op woensdag 27 jul 2011, 17:44]Nieuwe tarieven zijn op de site te vinden (even naar beneden scrollen) *tarieven*, klik
@dehond: je ontvangt de info via de post, niet via de mail. Waarbij mail waarschijnlijk voor e-mail staat en post voor snailmail? :P (maar inderdaad, de brief gisteren ook ontvangen.. maar er zijn meer telcos die dat gedaan hebben.. verschil in (nationaal) bellen naar vast en mobiel verwijderen..
Kreeg gisteren een brief van Ziggo met de informatie van de veranderingen per 1 september a.s. met betrekking tot de telefonie.
Zelf heb ik VolopBellen Altijd, dús in principe wijzigt voor mij in gunstige zin des woords: o.a. gratis bellen naar het buitenland. Birdies omschreef het al.
Voor wat betreft de kosten van € 0,08 per minuut lijkt mij een aardige compromis.
Gij kunt zich ook per 1 september a.s. uw telefonieabonnement wijzigen in VolopBellen Altijd voor € 10,00 per maand.
Ziggo wil geen verschil meer maken tussen bellen naar G.S.M. nummers en vaste nummers met uitzondering van Ziggo klanten die blijven gratis onderling bellen. Alleen jammer dat dit voor telefonie geldt als Ziggo nu ook alle televisies vanaf 2008 waar ook een CAM module in kan de software upgrade zodat deze televisies ook van CI+ gebruik kunnen maken dan is hier ook geen verschil meer.
[quote=brui0929 schreef op woensdag 27 jul 2011, 21:42]Ziggo wil geen verschil meer maken tussen bellen naar G.S.M. nummers en vaste nummers met uitzondering van Ziggo klanten die blijven gratis onderling bellen. Alleen jammer dat dit voor telefonie geldt als Ziggo nu ook alle televisies vanaf 2008 waar ook een CAM module in kan de software upgrade zodat deze televisies ook van CI+ gebruik kunnen maken dan is hier ook geen verschil meer. Erm... "upgrade" naar "CI+".. (uitgaande van CI.. CAM is een andere layer.. algemener)... die '+' in CI+ is (voor de enduser) meer een downgrade dan een upgrade.. er zitten nogal wat (mogelijke) beperkingen in..
Ik wil niet aan stemmingmakerij doen (nou ja - not at this time and moment LOL).. maar zoek eens op internet .. die "+" is hoofdzakelijk voor de grote rechthebbenden (niet perse: belanghebbende).. en indirect de kabel maatschappijen.. Endusers hebben niet echt voordelen... - maar: het is nogal ingrijpend.. je kan niet (zonder meer per definitie) een CI interface naar een CI+ interface "upgraden"..
[quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.
Ik heb al jaren volop bellen bij Ziggo ( zo lang Ziggo bestaat), maar in een Ziggo gebied bestaat geen keuze tussen ziggo en UPC, net zo min als in een UPC gekozen kan worden voor Ziggo.
Het heeft m.i. dus geen zin om met UPC of Caiway te vergelijken omdat daar niet voor gekozen kan worden.
Het echte probleem is dat vele van Mobiel naar mobiel belde en van vast naar vast.
KPN begon met het aanpassen, Tele 2 volgde en nu Ziggo ook. Dit mag en is niet tegen te houden. Eventueel een ander zwaarder mobiel abonnement nemen met meer minuten, want voor je die €10,- terug hebt?
Vele gebruiken het voor gebeld worden en bellen zelf met mobiel, nooit meer wachten op de juiste persoon en je hoeft ook niet thuis te zijn. Zelf heb ik liever E mail of SMS, bepaal ik zelf wel wanneer ik antwoord dus ik bel weinig, vandaar alleen nog prepaid mobiel en telefoon om gebeld te worden!
Iedereen is anders en je moet voor je zelf uitzoeken wat voor jou het beste is. Via www.bellen.com kun je dat doen, maar dan moet je wel maandelijks gelijke bedragen bellen want anders klopt het niet en betaal je alsnog vele dure minuten extra. Goedkope mobieltjes rekenen vaak 30 cent voor elke extra minuut!
Ziggo is super slim ! Eerst maken ze reclame dat de internet snelheid wordt verhoogd en div. andere fratsen, zoals TV zenders uit het pakket, en dan verhogen ze de tarieven.
Een onsmakelijk en onbegrijpelijk gebeuren.
Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen, ik denk ik ook.
Glasvezel komt er aan en er hebben me al veel bedrijven benaderd, hopelijk gaat het bij hun anders !
Nou ik ben geen schreeuwer ik doe wat ik zeg ook uitvoeren maar mensen zijn kudde dieren dat klopt...
=birdies schreef op vrijdag 29 jul 2011, 17:45: .......Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen........
Ik denk dat dit wel mee valt: veel mensen schreeuwen, maar doen verder niks.[/quote
=birdies schreef op vrijdag 29 jul 2011, 17:45: .......Maar ze hebben een probleem nu want je mag per maand opzeggen dus zo meteen zullen dit vele klanten gaan doen........
Ik denk dat dit wel mee valt: veel mensen schreeuwen, maar doen verder niks.
Je kan van de kat of naar de hond gaan om overstappen naar een andere bank, kabelboer (is niet mogelijk in de praktijk ), energie aanbieder, zorgverzekeraar, telefoon of internet provider ze passen zich allemaal aan de markt aan, of je van overstappen wijzer wordt betwijfel ik het zijn holle vaten de beloftes dat je goed koper uit bent met overstappen naar een ander aanbieder, alleen de zon komt voor niets op.
@ birdies Al ben ik het helemaal niet eens met de gang van zaken rond de televisie pakketten, stap ik niet over omdat ik dan in totaal een stuk duurder uit ben en niet meer de zenders kan ontvangen waar ik graag naar kijk ( BBC's, Duitsland etc).
M.b.t. telefonie verhogen andere aanbieders ook regelmatig hun tarieven. Bovendien heb ik zoveel problemen met een dochteronderneming van KPN gehad dat mijn behoefte om daar naar terug te gaan tot nu toe nihil is.
Mogelijk dat in de toekomst vaste telefonie de deur uit gaat en ik alleen een mobiel abonnement houd, maar dat zal ik t.z.t. bekijken.
Zo ie zo is Ziggo erg zuinig met klanten informeren! Mijn vader is hier helaas de dupe van! In mei van dit jaar heeft hij het lidmaatschap opgezegd en verzocht dit via een brief te laten bevestigen. Nooit een brief ontvangen maar wel een afrekening! Hij was zeer verontwaardigd en heeft de betaling ingetrokken! Met als resultaat een herinnering + 10 euro extra adm. kosten! Het wordt steeds slechter bij Ziggo helaas want mijn moeder heeft 1 uur ter vergeefs gebeld om de situatie uit te leggen! Ziggo was niet te bereiken!
[quote=berlynhof26 schreef op zondag 31 jul 2011, 20:00]Zo ie zo is Ziggo erg zuinig met klanten informeren! Mijn vader is hier helaas de dupe van! In mei van dit jaar heeft hij het lidmaatschap opgezegd en verzocht dit via een brief te laten bevestigen. Nooit een brief ontvangen maar wel een afrekening! Hij was zeer verontwaardigd en heeft de betaling ingetrokken! Met als resultaat een herinnering + 10 euro extra adm. kosten! Het wordt steeds slechter bij Ziggo helaas want mijn moeder heeft 1 uur ter vergeefs gebeld om de situatie uit te leggen! Ziggo was niet te bereiken!
Lidmaatschap = abonnement(en) !!
Heeft hij het schriftelijk aangetekend opgezegd? Of via 'Mijn Ziggo account'?
Dit is 'Discussie', niet 'Vraag & beantwoord' en buiten het item van de topic van de discussie.
[quote=tdehond schreef op donderdag 28 jul 2011, 08:59][quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.
Ik heb al jaren volop bellen bij Ziggo ( zo lang Ziggo bestaat), maar in een Ziggo gebied bestaat geen keuze tussen ziggo en UPC, net zo min als in een UPC gekozen kan worden voor Ziggo.
Het heeft m.i. dus geen zin om met UPC of Caiway te vergelijken omdat daar niet voor gekozen kan worden.
Het was ook maar te vergelijking, mijn betoog hierin dat ZIGGO nog niet zo ongunstig is voor de abonnee.
Natuurlijk kan je geen appels met peren vergelijken!
[quote=börgemeister schreef op donderdag 28 jul 2011, 03:35]Als je straks voor die € 10,00 met VolopBellen Altijd krijgt per 1 september a.s., want bij UPC kost een equivalent hiervan € 19,50 per maand extra.
Beste Borgemeister,
Om het vergelijk goed te kunnen maken dien je eerst goed te verdiepen in de tarieven. Bij de vergelijking tussen Ziggo en UPC als volgt te rekenen: Ziggo: Basis telfonie abonnement: 9,95. Volop bellen + 10 = 19,95 UPC: bellen onbeperkt +EU = 19,50
In een pakket bij UPC met een telefonie abonnement kost de toevoeging onbeperkt 9 euro extra. Bij Ziggo is dat 10 euro extra.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer