di
door dieks Mar 19, 2008 om 16:21
Computers & telefonie

Nintendo ds lite of psp??

Hallo, we zijn er nog niet helemaal uit. Mijn zoon van 11 en mijn dochter van 9 zijn hard aan het sparen voor een Portible play station.

maar wat is nu het werkelijke verschil tussen een Nintendo ds lite en een Psp? het verschil in prijs is 20 euro maar verder??

wie kan me hierbij helpen?

1894 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Nintendo ds lite is draagbaar en makkelijk te vervoeren

De PSP is niet makkelijk te vervoeren ( draagbaar )

voor de psp zie http://www.kieskeurig.nl/product/AADF95C8C6447C67C125736E004319D3.htm?opendocument&gclid=CLCX0p2-mZICFRtgMAod5HNq7A

voor de nintendo ds lite zie :

http://www.kieskeurig.nl/product/FBCE06305C154DD3C125720500358F70.htm

dat is het verschil, labswans

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans: je verwijst naar een Playstation 3! En die is inderdaad niet draagbaar.

Een Playstation portable is bijna net zo groot als een Nintendo DS, en de naam zegt het al, draagbaar.....

Eén verschil is dat je voor de PSP wat volwassener spelletjes kunt spelen, de DS is meer een, excusez le mot, meidending.

Verder blijft het een kwestie van smaak, eigen voorkeur.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

chippies , u heeft gelijk dan is het antwoordt anders dan ik gesteld heb ....pffff

voor de psp link http://www.kieskeurig.nl/product/43967301C8D2E404C12571E8003F82E9.htm

beide zijn draagbaar  maar dan gaat het meer om dat wil men als consument. Zelf vindt ik die psp beter van spellen dan de nintendo ds lite

maar wat is beter ? niet echt te zeggen, is persoonsafhankelijk

labswans

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek eens op Google naar de combinatie "DS Lite" en "R4".

Dan weet ik zeker dat je alleen nog een DS Lite wilt!

Succes,

Ryan

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ga maar voor de Nintendo, die is meer geschikt voor kinderen van die leeftijd. Vooral de touchscreen in combinatie met de spelletjes van Mario  etc. is voor hen intressanter dan de spellen die je voor de PSP kunt kopen.De PSP is iets voor de grotere tieners, veel race en shooting games, kijk maar eens naar de verschillen in de gameshop. De PSP is namelijk meer een multimedia ding; je kunt er o.a. ook films mee afspelen en internetten via Wifi (draadloos). Welliswaar heeft de Nintendo ook Wifi maar daar moet je de brouwser los bij kopen.

Overigens mikt Nintendo met de DS de laatste tijd ook op een veel ouder publiek met de hersen- en oogtraining games; zijn zo af en toe in de tv-reclames te zien, dus heb je er zelf misschien ook wel wat aan :-).

Succes, Henson.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2008 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

dank je wel voor jullie antwoorden. Van dat R4 had ik ook al iets gehoord. Kan dat ook met een psp??En als jullie meer tips hebben.GRAAG. Die dingen zijn me te duur om zomaar impulsief te kopen!

dank je

ve
door verwijderd - Mar 20, 2008 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet dat ik het weet.

groet,

Ryan

ve
door verwijderd - Mar 20, 2008 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

PSP is meer voor jongens.

Nintendo heeft meer meisjes spelletjes

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin voor meiden of jongens. Ik heb één zoon met een PSP en één zoon met een DS. Beide zijn tevreden met hun spelcomputer.

Een goede tip is wel om te kijken naar welke spellen er te verkrijgen zijn want niet alle spellen komen uit voor beide spelcomputers. Laat de keuze oa daarvan afhangen.

De PSP is inderdaad ook te gebruiken als multimedia app. Enige computerhandigheid is hiermee wel gewenst, een kind van 9 of 11 kan dit doorgaans zelf niet.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De DS is inderdaad wat meer geschikt voor kinderen onder de 12, maar de PSP is wat meer voor kinderen boven de 12.

De DS heeft bijv. Mario en Nintendogs, maar de PSP heeft GTA en dergelijken.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2008 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag was van maart ??

ve
door verwijderd - Sep 21, 2010 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, mijn oude vragen net even bekeken.
Ik heb (inderdaad rond maart 2008) samen met de kinderen gekozen voor een Nintendo DS.
Hij (nu 13) en zij (nu 11) zijn nog steeds intens gelukkig met hun keuze.
Voldoende spelletjes (zeker als je een R4 kaart of dergelijke hebt)
dank voor al jullie tips. Aan veel tips heb ik echt wat gehad.
groet diana