bo
door borgje Sep 2, 2009 om 16:25
Computers & telefonie

No video input

ik wilde een filmpje op de pc bekijken. vlak nadat het gestart was sprong het beeld op zwart en kreeg ik de melding:no video input,  ik weet niet of het scherm nu kapot is of dat er iets in de software van mijn pc kapot is gegaan. ik hoop dat iemand mij advies kan geven. bij voorbaat mijn hartelijke dank

10441 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2009 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo borgje,

Of het scherm kapot is betwijfel ik. Dat werkt waarschijnlijk gewoon als je de computer aan hebt. Waarschijnlijker is dat je verbinding niet goed is. Kijk eens of de kabeltjes wel goed verbonden zijn. Of .... wilde je gewoon een filmpje (youtube o.i.d.) op je monitor bekijken?

laaglander
door laaglander - Sep 2, 2009 om 18:29
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo borgje,

Klinkt ernaar dat het scherm nog gewoon goed is maar geen signaal meer krijgt van uw pc.  staat de pc nog aan? is die niet uitgevallen? staat die nog aan, dan hard uitzetten (aan/uit-knop ingedrukt houden) paar tellen wachten en dan weer aanzetten.

bo
door borgje - Sep 3, 2009 om 08:57
9 Antwoorden / 16 Vragen

dank voor jullie snelle reacties. ik heb beide adviezen opgevolgd, maar er is niets veranderd. dus daar ligt het niet aan. wat dan wel?

laaglander
door laaglander - Sep 3, 2009 om 12:24
473 Antwoorden / 1 Vragen

ok... wanneer er ook geen beeld verschijnt tijdens de eerste momenten van het opstarten (geheugen tellen, bios enz) dan is er iets mis met uw videokaart (of wanneer het videogedeelte op uw moederbord zit uw moederbord), deze zou defect kunnen zijn. Om nog extra zeker te zijn dat het uw pc betreft en niet uw scherm kunt nog uw scherm op een andere pc of laptop aansluiten, wanneer deze daar dan wel beeld geeft is het echt uw pc.

wanneer het echt de pc is, dan hoe oud is die (ivm garantie) los videokaartje dan nieuw kaartje kopen ( wanneer buiten garantie is natuurlijk), of voorleggen bij de plek waar u hem gekocht heeft

Laaglander

edwardus
door edwardus - Sep 3, 2009 om 12:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat je beeldscherm aangeeft "no video input" betekent dat deze niet defect is, alleen geen signaal ontvangt. Controleer of de kabel goed aangesloten is en of de juiste resolutie is ingesteld (opstarten in Velige Modus door bij het opstarten herhaald op F8 te drukken).

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2009 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo borgje,

Ga eens naar Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > systeeminfo > onderdelen  en kijk eens bij Beeldscherm en bij Probleemapparatuur.

Misschien helpt het om de driver van je videokaart te vernieuwen of wordt er bij probleemapp. aangegeven dat  er iets met je kaart aan de hand is.  Is dit laatste het geval, dan zul je die moeten vervangen zoals ook al door anderen aangegeven is.

Met vr.gr.

laaglander
door laaglander - Sep 3, 2009 om 13:43
473 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3: wordt wat lastig wanneer die geen beeld heeft ;-)

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2009 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ laaglander,

Stom, stom, stom, dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken! Dan wordt het dus lastig om te controleren. Kijken of de kaart (als het tenminste een losse kaart is) soms los zit lijkt de enige optie.

Met vr.gr.

laaglander
door laaglander - Sep 3, 2009 om 13:53
473 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3: kan gebeuren :D ik hoop wel dat die nog een beetje beeld heeft zodat dat van edwardus uitgeprobeerd kan worden, daarna zou jou optie in beeld komen,we zullen zien :D (maar vrees...)

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2009 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS,

Maar ... hoe heeft-ie bovenstaande berichten dan kunnen lezen en vanmorgen kunnen reageren?

kenwel2
door kenwel2 - Sep 3, 2009 om 15:50
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@edrick3, er zijn mensen die meer dan een pc hebben,of een laptop, of vrouw met laptoppie, kinderen met een pc, kennis,of buren met pc. Heb je dat allemaal niet, dan kun je niet zo makkelijk reageren hier, in het donker. ;-)

kw

bo
door borgje - Sep 3, 2009 om 18:09
9 Antwoorden / 16 Vragen

ik heb inderdaad nog een laptop, dus gelukkig kan ik nog communiceren. er is ondertussen een technicus geweest en het moederboard  is kapot . het is te duur om te repareren dus ga ik een nieuwe kopen. hartelijk dank vioor al jullie reacties en hulp. tot het volgende probleem

laaglander
door laaglander - Sep 3, 2009 om 18:14
473 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de terugkoppeling.. was er al een beetje bang voor.. veel succes en plezier met uw aankomende pc

Laaglander