ag
door agathatet Sep 22, 2006 om 17:58
Computers & telefonie

Nog geen oplossing om via AVG in MSN standen te scannen

Beste mensen,

Op mijn vorige topic over MSN en bestanden automatisch scannen kan ik zelf geen antwoord meer geven, dus ik start maar even een nieuwe op. Hieronder de tekst van de vorige topic van mij:

Via MSN kan ik bestanden delen met bekenden. Vanwege de veiligheid wil ik in MSN mijn binnenkomende bestanden op virussen scannen met AVG.

Ik heb in MSN -onder extra, opties- bij het kopje bestandsoverdracht het knopje bladeren aangeklikt en uiteindelijk de volgende toepassing aangeklikt: "C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgscan.exe". Als ik nu een bestand binnenkrijg, krijg ik tijdens het scannen een zwart scherm met allemaal tekst erop en wordt er volgens mij niets gescand.

Weet iemand of ik de goede toepassing heb en/of welke ik dan nodig zou moeten hebben om alsnog via AVG mijn binnenkomende bestanden te kunnen scannen?

Bedankt voor de reacties.

Mvg,

Ageeth

Nou heb ik van Dik de oplossing gekregen om  C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgw.exe"  aan te klikken, maar dat werkt ook niet automatisch. Ik moet dan alsnog handmatig gaan scannen.  Het moet toch mogelijk zijn dat ie dat automatisch doet?

Mvg,

Ageeth

248 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal hoef je dit niet aan te geven bij een virusscanner.
Een goede virusscanner scant alle binnekomende bestanden inclusief die van messenger.
Extra opties van virusscanners zijn er voor uitgaande mail.
Wanneer u bestanden deelt kunt u de bestanden voor gebruik scannen, maar dit moet niet nodig zijn, omdat het gescand is bij binnenkomst.
Antivirusprogramma's die niet automatisch alles scannen schieten te kort en zijn geen volwaardige beveiligingsprogramma's.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Binka,

Ja, je zal wel gelijk hebben, maar in MSN zit toch echt een mogelijkheid om een virusscanner de inkomende bestanden te laten scannen. Volgens mij gebeurt dat niet automatisch. En over mijn AVG ben ik tot nu toe al jaren lang erg tevreden. Ik heb nog geen virus in mijn pc gehad. AVG haalt ook iedere dag automatisch updates binnen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet hier het pad naar je virusscanner invullen en aanvinken.
Ik gebruik McAfee en die staat er automatisch in.
Als het pad dus is ingevuld en staat aangevinkt worden de bestanden gescand, dit gebeurd op de achtergrond en daar merk of zie je niks van.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Henk,

Bedankt voor je meedenken, ik heb nog een keer gekeken naar het .exe bestand van AVG. Als ik de map (Grisoft) AVG Free open, zie ik 11 .exe bestanden die ik aan kan klikken.

Precies zoals jij zei staat ie bij mij ook ingesteld, behalve de laatste toevoeging: "C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgw.exe /SE %file%"

Voor de duidelijkheid, na .exe heb ik dus niets meer staan in de AVGmap, bij alle 11 niet, hoe kom jij dan aan extra toevoegingen, nl:   /SE %file%"

Mvg,

Ageeth

ve
door verwijderd - Sep 22, 2006 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In antwoord opje vraagm.b.t. avg.

Je kunt onder de opties instellen dat avg permanent op de achtergrond scant inclusief dele van betanden in msn en alle wat via de mail en anders download gecontroleerd wordt. dit geldt in ieder geval voor de gratis versie. deze werkt prima. Verder kun je de winows firewall maar beter aan hebben. Tegen spyware is het installeren en laten scannnen door hitmanpro goed. Als extra firewall kun je misschein zonealarm in de gratis versie installeren.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ageeth,

je moet in MSN Messenger onder opties -> bestandsoverdracht het volgende invulen:
"C:\Program Files\Grisoft\AVG Free\avgw.exe /SE %file%"
inclusief aanhalingstekens. Let ook op de spatie voor /SE
Als het goed is worden dan alle bestanden die via MSN binnenkomen automatich gescand. Als AVG op een andere plek staat moet je natuurlijk het pad er naar toe aanpassen.
Deze regel is ook in andere programma's, bv download-managers, te gebruiken.

Groet,
Ruud