na
door nammko Jul 22, 2007 om 19:05
Computers & telefonie

Nog meer pretiumtelecom ellende

mijn collega heeft sinds 1 mei 2007 pretium telecom aangetekend opgezegd. vanaf die tijd is haar telefoonnummer geblokkeerd. Geen inkomende en uitgaande gesprekken meer mogelijk. KPN-slim-internet aansluiting is daardoor niet te gebruiken. ze heeft 15 juni 'n fax gestuurd naar pretium en kreeg op 21 juni een brief, dat ze geen klant meer was. toch is haar telefoon nog steeds niet te gebruiken voor uitgaande gesprekken. KPN zegt niets te kunnen doen en dat er niets anders op zit dan KPN op te zeggen en weer opnieuw aan te melden, zodat ze een nieuw nummer krijgt. ze wordt er helemaal wanhopig van. wie heeft nog een goede tip?

421 4 Rapporteer

labswans
door labswans - Jul 22, 2007 om 19:17
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u zit in een impasse. kpn komt met een advies wat u op zal moeten volgen anders gebeurd er niks de komende tijd. Dan maar een nieuw nummer en u kan dan bellen binnenkort.

kpn is de kenner dus opvolgen die raad lijkt mij.

labswans

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2007 om 10:46
16851 Antwoorden / 202 Vragen

rkootstra@ de houding van KPN begrijp ik hier niet geheel, maar kennelijk is pretium hier "klierig"m.b.t. het vrijgeven van het nummer. Dien uw klacht eens in bij:

www.consuwijzer.nl

en vraag of ze hem doorgeven aan OPTA.

menno0
door menno0 - Jul 23, 2007 om 17:16
236 Antwoorden / 42 Vragen

Er is geen tip. Mosterd na de maaltijd.

Voor nummerbehoud bij verandering van leverancier (wat bij U Pretium was) had U de nieuwe leverancier voor telefoongesprekken moeten laten opzeggen.

Mogelijk wilt U via KPN-slim-internet gaan bellen. Nummer behoud was alleen te realiseren wanneer U deze toekomstige ADSL/telefoon leverancier het contract zou hebben laten opzeggen.

U kunt alsnog via KPN-slim-internet of één van hun andere pakketten via computer gaan bellen. Prompt heeft dan weer internet. U krijgt wél altijd nu een nieuw nummer omdat Uzelf heeft opgezegd. Hiervoor is achteraf geen reparatiemogelijkheid.

Ook kan het zijn dat, door nu tussentijds wijzigingen ADSL contract er enige wijzigingskosten aan ADSL verbonden zijn om dit weer op te pakken. Misschien wilt U meteen ander ADSL KPN kontract?

KPN is nu Uw enige onderhandelaars partner om zo snel mogelijk weer ADSL verbinding te krijgen, ook via computer te gaan bellen met een nieuw nummer helaas.

Sterkte

na
door nammko - Jul 24, 2007 om 01:35
28 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de reacties. Ik denk ook dat er niets anders op zit, dan het advies van kpn op te volgen. Ik wil ook proberen het belbasisabonnementsgeld van 3 maanden terug te vragen.

Verder is het, zoals iemand al aangaf, goed om het te melden bij de consuwijzer en misschien ook ev. bij de geschillencommissie telecommunicatie.