ro
door robinvb Mar 24, 2009 om 13:52
Computers & telefonie

Nokia 6500 beveiligingscode

Ik heb nu net een half jaartje de Nokia 6500. Nu viel het toestel 's avonds uit en toen ik het toestel in de ochtend aan deed kreeg ik de melding dat ik een beveiligingscode moest invoeren. De standaard beveiligingscode van Nokia werkt niet meer en ik heb zelf die code NOOIT gewijzigd. Na wat research gedaan te hebben blijkt dat dit inderdaad een bekend probleem is. Ook in een Nokia Care Point werd ik met een lach op het gezicht verteld dat het inderdaad een bekend probleem is, maar reparatie, ja, dat gaat me toch echt geld kosten. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat een toestel van nog geen half jaar oud helemaal niets meer kan doen door een programmeer fout van Nokia maar om het te verhelpen moet ik gaan betalen. Ik heb al contact gezocht met Nokia zelf, maar die noemen mij (en alle andere mensen die hetzelfde probleem hebben) ijskoud een leugenaar. Ik vind niet dat dit in deze maatschappij zomaar kan en mag, dus zoek ik graag hulp wat ik nu nog meer kan gaan doen...

18509 24 Rapporteer

he
door henk1951 - Mar 24, 2009 om 14:08
256 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond dit op GSM Helpdesk misschien heb je er wat aan

1e oplossing

Per toeval ontdekt dat er nog een manier is om de beveiligingscode te herstellen. Doe de Nokia aan en haal dan zoals eerder gezegd de batterij er uit. Haal ook de simkaart er uit. Doe de batterij er in en start de telefoon en accepteer dat je zonder simkaart werkt. Nu wordt er weer om de beveiligingscode gevraagd. Type nu de beveiligingscode 12345 in. Afsluiten en de simkaart weer in. Nu kun je simkaart en de beveiligingscode 12345 invullen en voilà hij doet het weer .

2e oplossing

lossen alle bovenstaande aanwijzingen je probleem niet op?? lees dit dan even: Ik heb dit probleem ook gehad.. ik heb de bveiligingscode nooit gewijzigd, maar de standaart code: 12345 werd niet toegelaten.. de oplossing: Heb je een USB-aansluiting aan je telefoon, sluit je telefoon dan gewoon aan aan je pc, en de standaart code word weer toegelaten

gr Henk

ro
door robinvb - Mar 24, 2009 om 14:20
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Henk,

Bedankt voor de reactie, maar helaas, dit heb ik al geprobeerd. Het werkte niet! :-(

Wat nu? Ik bedoel eigenlijk meer, met welke instanties kan ik contact opnemen? Het is te belachelijk voor woorden dat ik gewoon voor leugenaar uitgemaakt wordt door de helpdesk (tot twee maal toe inmiddels!)

johanpc
door johanpc - Mar 24, 2009 om 14:33
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Terug naar de winkel waar het toestel gekocht is! Die zijn verplicht om met een oplossing te komen.

Dat heet garantie!!!!!

toolboy
door toolboy - Mar 24, 2009 om 14:43
965 Antwoorden / 40 Vragen

Wellicht weet ik iets stuur maar een pm Groet T

ro
door robinvb - Mar 24, 2009 om 14:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe verstuur ik een pm? :-D Kan de optie nergens vinden!

dirck
door dirck - Mar 24, 2009 om 17:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De standaardcode bij het opstarten van een Nokia is meestal 0000

Maar ik neem aan dat je al 0000 geprobeerd hebt of heb je alleen 12345 geprobeerd?

@Toolboy, voor een PM is het misschien wel handig dat je je mailadres ergens achterlaat.

johanpc
door johanpc - Mar 24, 2009 om 18:04
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ben ik nou gek of zo?

Waarom niet terug naar de winklel waar je hem naar ik aanneem nieuwe gekocht heb?

En dus tenminste een jaar garantie hebt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aurora1
door aurora1 - Mar 24, 2009 om 19:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@robinvb: Misschien vindt u op deze site de oplossing, er staat o.a. welke codes in te voeren (zonder simkaart) om uw geheime code te kunnen lezen):

vr.gr.

jvdorst
door jvdorst - Mar 25, 2009 om 13:04
186 Antwoorden / 5 Vragen

Als u bij Nokia of de leverancier uw aankoopnota kunt tonen dan zal men u zeker verder helpen.

ro
door robinvb - Mar 25, 2009 om 13:30
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ook al geprobeerd.

ro
door robinvb - Mar 25, 2009 om 13:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik zeker ook nog proberen nu. Ze hadden me in eerste instantie verwezen naar een Nokia Care Point omdat dat sneller zou zijn, anders moest ik het toestel terug sturen via de post (gekocht via een Internet winkel) en dat zou langer gaan duren.

ro
door robinvb - Mar 25, 2009 om 13:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, geen oplossing voor de 6500 daar. Zijn voornamelijk oude codes die nu niet meer werken.

ro
door robinvb - Mar 25, 2009 om 13:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn aankoopnota (incl imei nummer) opgestuurd naar Nokia, maar die blijven stug volhouden dat ik zogenaamd zelf de code veranderd heb. Ook als ik het verhaal nogmaals en nogmaals uitleg, blijven ze me gewoon voor leugenaar uitmaken.

johanpc
door johanpc - Mar 25, 2009 om 13:53
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Het blijft mij een raadsel waarom je zaken probeert te regelen met Nokia.

Je moet naar de winkel waar het toestel gekocht is.

jvdorst
door jvdorst - Mar 25, 2009 om 13:54
186 Antwoorden / 5 Vragen

En dit ?

http://gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=31

of

http://gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=35

wjbvo
door wjbvo - Mar 25, 2009 om 15:14
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ze noemden je "leugenaar" Kan het nauwelijks geloven, maar in Nederland schijnt alles mogelijk te zijn. Dien een klacht in! Ik had hetzelde probleem in Spanje, garantie was al verlopen maar alles werd netjes gratis gerepareerd!

vi
door villadorina - Mar 25, 2009 om 21:57
21 Antwoorden / 15 Vragen

je hebt recht op garantie -maar dat geldt voor winkel ! verkoop  hoe het zit met internet is de vraag.........een goeie site om antwoord te krijgen op garantierecht is Consuwijzer........... sterkte ermee

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2009 om 23:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@robinb, Jammer dat de codes van de gegeven site niet werkten.

Als u het originele aankoopbewijs heeft verstuurd, probeer dat dan zsm weer terug te krijgen (nooit originelen afgeven/versturen). Vervolgens uitzoeken hoe het met de garantie zit via die internetwinkel (f zoals gemeld de consuwijzer). Als u het toestel opstuurt, kunt u mogelijk eerst via zo'n Nokia Care Point de gsm laten bekijken en ze vragen om een bewijsje dat hij (verder) in orde is. Zo kunt u mogelijk voorkomen dat naderhand gezegd wordt dat u een defect toestel heeft ingeleverd.

Als e.e.a. met de garantie niet (gratis) lukt, kunt u nog overwegen het probleem voor te leggen in een winkeltje waar men gsm unlocked. Wellicht vinden zij de juiste code en hoeft u maar een gering bedrag ervoor te betalen. Mogelijk hebben zij veel ervaring met hetzelfde probleem van Nokia. Unlocken kost in de regel tussen 5 en 10 E, om een indicatie te geven.

Mocht ik nog iets tegenkomen of horen dan meld ik het hier.

We horen wel,

succes en vr.gr.

voorwinden
door voorwinden - Mar 26, 2009 om 16:35
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ooit bij d aankoop van mijn 2 Nokia's met code 0000 heb ik via de server na aandringen de optie gekregen om de pincode te veranderen,dit is **04*0000*????(is nieuwe code)*????(nieuwe code)# afsluiten met hekje.

Dus ; **04*0000*1234*1234#   Hoop dat dit een oplossing geeft succes

ro
door robinvb - Mar 26, 2009 om 20:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heb ik het over de beveiligingscode, niet de pin of puk code.

toolboy
door toolboy - Mar 26, 2009 om 20:37
965 Antwoorden / 40 Vragen

Mag niet volgens mij maar toch reparatiehulp@hotmail.com

aurora1
door aurora1 - Mar 27, 2009 om 00:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@robinvb, heeft u al geprobeerd, als dat kan, om de fabrieksinstellingen te herstellen met dan de code 123 etc. Misschien moet u nog wel eerst een backup maken, als dat nog werkt.

Verder las ik nog iets over toetsenblokkering aan- of uitzetten, bij het een heb je wel, bij het andere geen beveiligingscode nodig om de gsm te kunnen gebruiken.

Ook bestaat er een progje, de logomanager, waarmee je die code zou kunnen uitlezen.

Zie de links, de laatste is voor een free trial (30 dagen) van de logomanager.

vr.gr.

na
door nathan80 - Apr 1, 2009 om 22:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als je een Nokia hebt gekocht via een online webwinkel dan kun je ten alle tijden naar een Nokia Service Point. Daar zijn ze namelijk voor!! Als je nog garantie hebt en je hebt de orginele factuurbon nog dan moeten ze je GRATIS helpen!! Het is namelijk een zo gepiept om je beveiligingscode te resetten door NSP. Eventueel kun je het via een goede unlocker ook laten doen maar dan ben je zo wie zo geld kwijt en daar heb je meestal ook een Factuurbon bij nodig!! Naar welke NSP ben je geweest en waar woon je ongeveer??

We zien je reactie graag tegemoet!!

je
door jelle_93 - Aug 7, 2011 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

@henk1951,
hardstikke bedankt voor je oplossing over die beveiliginscode!
hij doet het nu weer!

m.v.g. Jelle