duif2
door duif2 Feb 22, 2011 om 20:51
Computers & telefonie

NokiaC3

ik heb sinds kort een Nokia C3.
Prima toestelletje maar wat een gedoe met dat internet.
Ik wil alleen via WIFI, waar mogelijk, internetten.
Betaald internetten ben ik niet van plan.
Maar hoe kan ik voorkomen dat hij gewoon op betaald internet overspringt.
Met andere woorden, hoe zet ik dit voorgoed uit. (alhoewel, op vakantie wil ik het betaalde wel gebruiken, dus helemaal verdwijnen mag het niet)

657 8 Rapporteer

globetrotter
door globetrotter - Feb 23, 2011 om 08:48
25 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb een Nokia E5 en wellicht dat de menu strcutuur niet teveel afwijkt van de C3.
Maar ik ga naar
Menu
Bedieingspaneel
connect
Wlan wiz
Daar zie ik de beschikbare netwerken, bijvoorbeeld mijn thuisnetwerk en kies dan voor opties en browsen starten.
Volgens mij moet daarmee de lading gedekt worden.

Suc6.

motomafkees
door motomafkees - Feb 23, 2011 om 10:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Om ervoor te zorgen dat je niet meer op het "betaalde" internet gaat kun je het best de internet instellingen van je mobiele provider verwijderen. Dit heet in het menu ook wel eens vaker een apn. Wanneer dit verwijderd is kan het niet eens meer per ongeluk gebeuren en je kunt nog altijd wi-fi zoeken en gebruiken. Lukt het je niet om dit zelf te verwijderen, ga even naar een servicegerichte telefoonwinkel daar doen ze het graag voor je.

duif2
door duif2 - Feb 23, 2011 om 16:05
371 Antwoorden / 116 Vragen

ik wil het niet helemaal laten verdwijnen.
In de vakanties wil ik wel gebruik maken van het betaalde internet

mhofman
door mhofman - Feb 23, 2011 om 16:11
530 Antwoorden / 93 Vragen

Duif2 even lezen de vragensteller wil op vakantie ook internet.

duif2
door duif2 - Feb 23, 2011 om 16:16
371 Antwoorden / 116 Vragen

[quote=mhofman schreef op woensdag 23 feb 2011, 16:11]Duif2 even lezen de vragensteller wil op vakantie ook internet.

Hallo, ik bén de vragensteller.

mhofman
door mhofman - Feb 23, 2011 om 16:24
530 Antwoorden / 93 Vragen

Sorry ,je stelt dus de vraag 2keer.NIET GELEZEN.Kijk uit met internet op je mobiel.Kan aardig oplopen met de kosten.Zie discussie toren hoge rekening.Weet wat je doet.en moet laten.

duif2
door duif2 - Feb 23, 2011 om 16:50
371 Antwoorden / 116 Vragen

[quote=mhofman schreef op woensdag 23 feb 2011, 16:24]Sorry ,je stelt dus de vraag 2keer.NIET GELEZEN.Kijk uit met internet op je mobiel.Kan aardig oplopen met de kosten.Zie discussie toren hoge rekening.Weet wat je doet.en moet laten.

Ik heb de vraag 1x gesteld en omdat het blijkbaar niet duidelijk was voor de beantwoorders heb ik het nog even verduidelijkt.
En sorry, maar als jij het goed gelezen had, had je misschien begrepen dat het er juist om gaat dat ik niet altijd op het betaalde net wil.
Om die torenhoge rekeningen dus niet te krijgen

mhofman
door mhofman - Feb 23, 2011 om 16:57
530 Antwoorden / 93 Vragen

Is goed ,misschien had je er wat aan.Dus niet even goede vrienden.Staat trouwens bij v/a.