Ge
door George15963 Mar 31, 2021 om 11:06
Computers & telefonie

Norton blijft bezig over automatisch verlengen maar geeft geen prijsopgave!

Hallo,
ik heb nu bijna een jaar de computer beveiliging van Norton dus ik moet gaan oordelen of ik bij hun blijf of overstap naar een andere aanbieder.
Ik heb hun al diverse malen via de mail gevraagd wat een volgend jaar zou gaan kosten? Ik krijg daar steeds geen antwoord op en de telefoonnummers in Utrecht en Amsterdam van hun klantenservice zijn niet actief en schrijf je een reactie krijg je steeds ERROR als je deze wilt verzenden naar hun? Het enige dat je krijgt is dat ze automatisch gaan verlengen, iets waar ik nooit voor getekend heb en waar men het bij het afsluiten vorig nooit over gehad heeft! Weet eimand hoe ik hen wel te pakken krijg en hoe ik onder die automatische verlenging uitkom?
Graag jullie hulp en/ of advies,Alvast vriendelijk bedankt!

16911 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 31, 2021 om 11:19
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo George15963 ,

Veelgestelde Vragen ,

Hoe weet ik of mijn abonnement automatisch wordt verlengd ?

U kunt de verlengingsstatus van uw abonnement vinden in uw account.

  1. Meld u aan bij uw account.

  2. Klik op uw naam in de rechterbovenhoek en klik op Mijn abonnementen.

  3. De status van uw abonnement wordt weergegeven naast elke actieve bescherming in uw account

Hoe annuleer ik mijn abonnement met automatische verlenging?

Meld u aan bij uw account en ga naar het tabblad Mijn abonnementen om te annuleren. We staan ook klaar om u te helpen via de chat.

Na de annulering wordt uw abonnement niet langer automatisch verlengd en loopt uw bescherming af op de laatste dag van uw betaalde termijn.

Wanneer uw abonnement is verlengd, heeft u mogelijk recht op terugbetaling van de jaarlijkse verlengingskosten, indien u deze binnen 60 dagen vanaf de factureringsdatum van de verlenging aanvraagt. Zie ons Terugbetalingsbeleid voor de algemene voorwaarden.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/kb20080417115558EN

Zie ook deze link .

https://softwarehulp.eu/norton-automatische-verlenging-uitzetten/

PS : U heeft geen betaalde antivirus nodig , de gratis Microsoft Defender die ingebouwd is in uw Windows versie werkt ook goed .
        Wanneer u geen andere antivirus van derden installeert , is Microsoft Defender automatisch ingeschakeld .

getty
door getty - Mar 31, 2021 om 11:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Abonnement laten aflopen/ opzeggen en dan nieuw afsluiten via de website is het goedkoopste.

simon55
door simon55 Apr 2, 2021 om 16:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is de eerste keer dan het bij hun het GGOODKOOPSTE is, dat is altijd de duurste geweest. Maar ja , ze raken het aan de straatstenen niet kwijt , dus dan maar de goedkoopste zijn.

audb
door audb Apr 2, 2021 om 16:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ga gewoon naar amazon.nl of de en kijk naar Norton key of serial dan zie je dat het veel goedkoper kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2021 om 11:28
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u mijn ervaring: ik benut al jaren of Norton of Mc Afee en tegen het moment dat abonnement tegen het einde loopt kijk ik altijd na waar er welke goedkope aanbiedingen zijn en die heb ik ieder jaar nog gevonden. De betekenis dat ik dan in die winkel een nieuw abonnement koop van die 'beveiliger' (Norton of Mc Afee) die dan het meest gunstig is qua prijs. En dat scheelt iedere keer toch echt een relevant bedrag hoewel het dan wel betekent dat ik wissel. Beiden beveilgen goed en hebben ongeveer ook dezelfde andere mogelijkheden m.b.t. cookie, trackerverwijderen etc. Er zijn ook nog andere goede merken waar ik ook naar kijk zoals bijv. Kapersky of Avast waarvan ik van de laatste heel af en toe de gratis versie heb benut, tijdelijk.  Het wisselen betekent in feite ook niet meer dan het moeten opnieuw moeten installeren opbasis van de alsdan aangekochte code van het dan qua prijs/prestatie verhouding voordeligste product.

Ps. Ik zie inmiddels de reactie van @GETTY die in het kort hetzelfde is. En dan nog aan aanvulling: kijk bij diverse leveranciers, er zij er die geen Norton verkopen en ook die geen Mc Afee verkopen.

Ps. Zie voor prijsopgave bijv.deze https://www.bing.com/search?q=norton& en deze https://www.mcafee.com/consumer/nl-nl/l en deze waarin u ook een Norton prijs ziet: kaspersky internet security

Donuts
door Donuts - Mar 31, 2021 om 12:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een verlenging kost ziet u als u op verlengen in uw account klikt. Of u kijkt even op de site van Norton. Om prijsopgave via de mail vragen, zo werken deze bedrijven natuurlijk niet.

Overigens zijn die betaalde pakketten gewoon weggegooid geld. De gratis met Windows meegeleverde Defender is goed genoeg, ervan uitgaande dat u Windows 10 gebruikt (laatste toegevoegd nav reactie Sjoppy, ik ging er te automatisch vanuit dat u W10 gebruikt  en dat hoeft niet zo te zijn).

Dat vervelende, logge Norton goed verwijderen, moet u doen met de verwijdertool, te vinden op de site van Norton.

simon55
door simon55 Apr 2, 2021 om 19:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Betaalde pakketten zijn niet weggegooid geld. Wedden dat u in ieder geval zeker eenmaal in de week spam etcetera berichten heeft in uw ongewenste mailbox. Ik niet. Succes en trusten

Donuts
door Donuts Apr 2, 2021 om 20:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik krijg nooit spam, daar heb ik geen spamfilter en duur betaalde programma's voor nodig. Trusten...

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2021 om 12:24
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Als u W10 gebruikt kunt u de meegeleverde virus scanner gebruiken: (controlled folder acces).
Norton of een andere scanner hebt u dan niet meer nodig.
https://www.seniorweb.nl/tip/bescherm-de-pc-tegen-gijzelsoftware-met-windows-defender

simon55
door simon55 - Apr 2, 2021 om 12:15
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Als u Norton blijft gebruiken , koop het dan NIET bij Norton ( symantec) , want dan betaalt u de hoofdprijs, ik Google eerst altijd , om te kijken waar het de beste deal is. Ik heb een licentie voor 5 apparaten en betaal daar gemiddeld 38,95 voor. Maar met een looptijd van 18 maanden. Bestel ik het bij hun zelf , ben ik 69,95 kwijt. Doe er uw voordeel mee.

rj
door rjw Apr 2, 2021 om 17:06
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En je hebt natuurlijk wel gecontroleerd of dat volledig legaal is.

simon55
door simon55 Apr 2, 2021 om 19:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is een illegale licentie.

diumenge
door diumenge Apr 2, 2021 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verstandig om voor je beveiliging op een illegale licentie te vertrouwen...

simon55
door simon55 Apr 2, 2021 om 20:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wou eens kijken , hoe erop gereageerd werd. Natuurlijk is die LEGAAL.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2021 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Opzeggen dus, en als je dan toch betaalde AV software wilt houden dan kan je beter overstappen op betere AV software zoals die van Bitdefender of Kaspersky.

th
door thieu - Apr 2, 2021 om 20:24
148 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik weet bieden alle providers aan hun abonnees een virusscanner aan bij het abonnement, die meestal gratis is of tegen een behoorlijk gereduceerd tarief. Je hoeft je dan ook niet meer druk te maken over een jaarlijkse verlenging, zolang je abonnee bent loopt het gewoon door.
Ik zit bijvoorbeeld bij XS4All en heb daar F-Secure bij het abonnement inbegrepen.

Informeer dus even bij je internetprovider.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 2, 2021 om 20:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele  jaren terug  was Norton een ramp om te verwijderen,   na de link  kun je dat pas weg krijgen en andere kiezen helaas.

Verders was  Norton erg groot en zwaar en werd je PC of Laptop erg traag van.
Net als   gezeur van verleng op tijd  waarschuwing.
Deze vaak 3 maanden gratis proberen was jarenlang  ellende en of ze nu beter zijn?

Gezien het verleden  zou ik deze nooit nemen, zelfs geen 3 maanden gratis proberen.